Elektroniczny obieg dokumentow 2x

Bad Rabbit to nowy ransomware, który sieje spustoszenie wśród rosyjskich firm i instytucji. Oprogramowanie rozprzestrzenia się błyskawicznie również na Ukrainie, Turcji czy USA, a także przenosi się na Europejskie kraje. Jest on bardzo podobny do Petya i WannaCry. Okazuje się, że Bitdefender posiada już rozwiązanie tego problemu, dlatego właściciele tej aplikacji nie powinni się obawiać ataków.

Ofiary ataków manipulują informacjami. W mediach coraz częściej pojawiają się informacje o wyciekach danych. Duże koncerny, które stały się ofiarami ataków, często oszukują swoich klientów.

Szefowie firm na całym świecie drżą ze strachu na myśl o nadciągających cyberzagrożeniach. Kradzież danych i ukryte ataki sprawiają, że menadżerowie najwyższego szczebla budzą się w nocy zlani zimnym potem. Przy okazji Halloween warto sprawdzić, jakie potwory pełzają po cyberprzestrzeni i jak się przed nimi chronić.

Wielu użytkowników internetu uważa, że nic im nie grozi, ponieważ unikają podejrzanych stron, nie otwierają plików od nieznanych nadawców, ani nie podają swoich danych. To dobra strategia, jednak nie można zapominać, że współczesny internauta jest narażony już nie tylko na ataki wirusów i trojanów, ale także na włamania i zakłócenie prywatności. Stoją za tym oczywiście hakerzy. Czy jednak odpowiedzialni są tylko za negatywne działania?

Najpopularniejszy standard szyfrowania WiFi - WPA2, nie może być traktowany jako bezpieczny. Nowa metoda ataku KRACK (Key Reinstallation AttaCK) jest w stanie złamać szyfrowanie WPA2, umożliwiając przestępcom odczytywanie informacji przesyłanych między urządzeniem a jego bezprzewodowym punktem dostępu za pomocą wariantu popularnego – i zazwyczaj często wykrywalnego – ataku typu „man-in-the-middle”.

Wydawać by się mogło, że ustawienie monitora lub miejsca przechowywania dokumentów, nie ma dużego wpływu na funkcjonowanie firmy. A jednak służbowe biurko jest wyjątkowym źródłem wiedzy o organizacji. Lekkomyślne zachowania zarówno zwykłych pracowników, jak i kadry zarządzającej mogą przyczynić się do niezamierzonego udostępnienia cennych informacji. Jakie błędy popełniane są najczęściej i jak można im zapobiec – wskazuje dr Paweł Mielniczek z ODO 24 – firmy specjalizującej się w ochronie danych osobowych i bezpieczeństwie informacji.

Cyberbezpieczeństwo staje się dla banków i innych instytucji finansowych coraz większym wyzwaniem. Dzieje się tak z uwagi na wzrastającą popularność urządzeń Internetu Rzeczy (IoT) oraz zachowania konsumentów, którzy chętnie korzystają z dostępu do swoich kont za pomocą różnych urządzeń mobilnych.

Firmy z obszaru Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) coraz chętniej przechodzą na pracę z pakietem biurowym Microsoft Office 365. Jednak wraz z ostatnimi atakami cybernetycznymi obawy dotyczące bezpieczeństwa nadal pozostają jedną z największych barier, które utrudniają wdrażanie rozwiązań chmurowych - tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Barracuda Networks, Badanie zrealizowano wśród 400 respondentów z organizacji z obszaru EMEA.

Atak hakerski na firmę Equifax po raz kolejny podejmuję temat cyberbezpieczeństwa rozwiązań teleinformatycznych. Pomimo stale aktualizowanych regulacji dotyczących zabezpieczeń, które powinny być wprowadzone do systemów teleinformatycznych, wciąż słyszymy o wyciekach wrażliwych informacji. Wdrażane rozwiązania zdają się być nieustająco obarczone wadami.

Wirtualizacja upraszcza orkiestrację usług sieciowych, jednak trzeba przy tym uwzględnić kwestie bezpieczeństwa.  W ostatnim czasie sieci telekomunikacyjne przeszły poważne zmiany, spowodowane przejściem ze standardu 3G na 4G/LTE oraz nagłym pojawieniem się na rynku urządzeń podłączonych do sieci (internet rzeczy, IoT).

Eksperci firmy Symantec informują, że w ostatnim roku nastąpił znaczny wzrost aktywności grup przestępczych penetrujących sektor energetyczny. Tego typu działania miały miejsce na Ukrainie, gdzie w grudniu 2016 roku wyłączono 1/5 zasobów energetycznych, a w 2015 blisko 225 tys. obywateli zostało pozbawionych zasilania.

Kancelaria Adwokacka Osiński i Wspólnicy jako pierwsza na polskim rynku zadbała w sposób profesjonalny o ochronę danych swoich klientów. W kancelarii został wdrożony system szyfrowania danych osobowych wykorzystujący polskie rozwiązanie kryptograficzne – UseCrypt.

Już 1 na 4 instytucje z sektora finansowego odnotowała incydenty naruszenia cyberbezpieczeństwa – wynika z raportu Capgemini. Jednocześnie tylko połowa banków ma wdrożoną odpowiednią politykę związaną z cyberzagrożeniami, mimo że tego typu incydenty od maja przyszłego roku, czyli po wejściu w życie nowych przepisów o ochronie danych będą znaczniej bardziej kosztowne. Zdaniem ekspertów, jeśli częstotliwość ataków się utrzyma, a europejskie banki nie zmienią swoich polityk bezpieczeństwa, w pierwszych trzech latach mogą zapłacić 4,7 mld euro kar.

Instytucje finansowe traktują digitalizację głównie jako sposób na uproszczenie usług bankowych oraz sprawienie, by były bardziej intuicyjne w obsłudze dla klientów. Identyfikacja biometryczna ma ogromny potencjał – jest wygodna, ułatwia zarządzanie hasłami i zapewnia bezproblemowy proces potwierdzenia tożsamości.

Aby zapewnić bezpieczeństwo firmowych danych, w tym informacji poufnych o klientach i pracownikach, należy zadbać o nie na wielu obszarach, które zależą od siebie nawzajem. Skuteczna ochrona zasobów IT oznacza kompleksowe działanie i nacisk na podstawy.

loading...