Wymierne korzyści z Business Intelligence

Vistula & Wólczanka S.A., giełdowa spółka specjalizująca się w projektowaniu, produkcji oraz zarządzaniu własnymi markami odzieży męskiej i damskiej oraz dystrybucji marek ogólnoświatowych, zakończyła pierwszy etap implementacji i rozpoczęła użytkowanie duńskiego systemu TARGIT – narzędzia klasy Business Intelligence do wielowymiarowej analizy danych. Pierwszy etap dotyczy zastosowań (modułów) Sprzedaż i Stany magazynowe.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
Uzyskane rezultaty pozwoliły na usprawnienie wielu działań operacyjnych i zarządczych spółki - kluczowa jest możliwość podejmowania szybkich decyzji na podstawie dokładnych, aktualnych informacji. Dział analiz przestał poświęcać czas na długotrwałe przygotowywanie zestawień, a większość czasu poświęcana jest teraz na analizowanie, prognozowanie, kontrolowanie i weryfikację.

Uzyskane bardzo pozytywne efekty spowodowały podjęcie decyzji o dalszym rozwoju systemu - wzbogaceniu go o kolejne tematy analityczne: logistyka, analiza sprzedaży do lojalnych klientów, analiza skuteczności modeli zaopatrzenia (tzw. zatowarowania) m.in. sieci ponad 170 salonów w kraju i 5 za granicą.

Rozwiązanie bazuje na technologii tzw. kostek danych OLAP (On Line Analytical Processing. Sprzedaży i implementacji systemu dokonała warszawska fima Intersys Sp. z o.o. – Złoty Partner Microsoft oraz autoryzowany partner handlowo-wdrożeniowy SOLEMIS Group S.A., przedstawiciela producenta systemu TARGIT w Polsce.

Od powstania firmy Vistula & Wólczanka S.A w połowie 2006 roku – z połączenia dwóch firm - Podstawowym zadaniem stało się opracowanie jednorodnego systemu dostarczania wewnętrznej kadrze menedżerskiej informacji sprzedażowych i magazynowych z rozproszonej terytorialnie struktury firm składowych i wielu systemów informatycznych, przeznaczonych do różnych dziedzinowych działalności operacyjnych.

„Dynamiczne zmiany i wzrost liczby produktów w ofercie firmy spowodował nasze zainteresowanie narzędziami analitycznymi wspomagającymi podejmowane szybkich decyzji oraz reagowanie na wszelkie odchylenia od założeń czy planów sprzedaży. Decyzję o zakupie systemu TARGIT poprzedziły wielomiesięczne testy systemu na rzeczywistych danych w naszej firmie. Dziś nie mam najmniejszych wątpliwości, że po pełnej implementacji będziemy szybciej podejmowali więcej trafnych decyzji, co wyraźnie polepszy nasze wyniki finansowe – a tego zawsze oczekują inwestorzy”. – mówi Rafał Bauer, prezes Vistula & Wólczanka S.A..

W chwili połączenia Vistula & Wólczanka S.A. posiadała oddzielne bazy klientów, sprzedaży, stanów magazynowych, oddzielnie przechowywane były informacje o produkcji, stąd bardzo uciążliwe i nieefektywne stało się w nowej strukturze, podejmowanie trafnych i skutecznych decyzji bazujących na danych z kilku rozproszonych systemów. Bardzo czasochłonne było sporządzanie wszelkich analiz wg jednorodnych kryteriów - przez brak wspólnych standardów wprowadzania i przetwarzania danych. Zdecydowano więc dokonać szeregu inwestycji w zakresie informatycznej obsługi firmy - opracowano spójnej koncepcji operacyjnego zarządzania wyrobami i towarami handlowymi.

Kolejnym wyzwaniem stało się odzwierciedlenie działalności operacyjnej na poziomach zarządzania taktycznego i strategicznego. Podstawowym wymogiem w tym zakresie było umożliwienie kierownictwu i służbom analitycznym tworzenia szybkich i dokładnych analiz mających wspomagać podejmowanie decyzji w kilku obszarach działalności firmy.

Do niekwestionowanych zalet systemu TARGIT należy prostota jego obsługi. Nie jest tu wymagana specjalizowana wiedza informatyczna. Produkt obsługuje się intuicyjnie korzystając z interfejsu wykorzystującego naturalny język biznesmenów. Prostota tworzenia zestawień czy raportów, pozwala menedżerowi na samodzielne tworzenie bardzo zaawansowanych analiz. Każda utworzona analiza jest powiązana z miejscem i czasem jakiego dotyczy. Wiarygodne wyniki w połączeniu z ich kontekstem pozwalają na podejmowanie przez kierownictwo i zarząd firmy Vistula & Wółoczanka właściwych decyzji biznesowych we właściwym czasie.” mówi Paweł Krajewski, prezes Intersys Sp. z o.o.

Źródło: Solemis

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top