Migracja do środowiska chmurowego budzi obawy niektórych przedsiębiorców. Jednak specjaliści z firmy Senetic przekonują, że proces nie musi być uciążliwy, pod warunkiem, że korzysta się z usług profesjonalnego dostawcy.
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Ekspansja chmury przybiera na sile. Analitycy są zgodni, że usługi chmurowe to jeden z najważniejszych kierunków rozwoju systemu informatycznego. Według danych Gartnera globalne przychody ze sprzedaży usług chmury publicznej osiągną wartość 247 mld dolarów, co oznacza 18 proc. wzrost w skali roku. To najszybciej rozwijający się segment rynku IT. Chmura Microsoft jest utożsamiana z organizacjami stawiającymi na innowacje. Korzysta z niej aż 90% firm z listy Fortune 500. Wciąż jednak istnieje grono przedsiębiorców nieufnie podchodzących przetwarzania danych u usługodawców.

Wdrożenie usług chmurowych przebiega szybko i sprawnie. Najpopularniejszą usługą jest Office 365, który w ostatnim kwartale zanotował 90 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, przewyższając obroty generowane przez wersję pudełkową. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie implementacji rozwiązań chmurowych, a nasze działania docenił Microsoft, przyznając firmie Senetic tytuł Partnera Roku w segmencie MŚP - mówi Konrad Nieboj, Microsoft Cloud Team Leader z firmy Senetic.
Office 365 to więcej niż Word i Excel

Wielu użytkowników utożsamia Office 365 z arkuszem kalkulacyjnym czy edytorem tekstu, tymczasem usługa oferuje zdecydowanie więcej funkcjonalności i dogodny sposób rozliczania płatności.
Najlepszym sposobem, aby dopasować Office 365 do indywidualnych potrzeb jest wybór kompleksowej oferty, obejmującej zakup odpowiedniego planu oraz usług wdrożenia i migracji poczty. Wsparcie ze strony specjalistów usprawni procesy, nie zakłócając działania firmy - wyjaśnia Konrad Nieboj.
Różnorodność aplikacji dostępnych w poszczególnych planach Office 365 sprawia, że każda organizacja, niezależnie od wielkości, znajdzie dla siebie odpowiednie rozwiązanie. Wprowadzanie oprogramowania w formie usługi wiąże się też z uzyskaniem dodatkowych korzyści w zakresie komunikacji, dostępu do dokumentów oraz ich przepływu.

Migracja, wdrożenia, konfiguracja

Decydując się na zakup Office 365, można skorzystać z usług dodatkowych obejmujących konfigurację, wdrożenia oraz migrację. Ich wybór to przede wszystkim gwarancja, że poszczególne procesy zostaną przeprowadzone w sposób profesjonalny i dostosowany do potrzeb i możliwości firmy, a codzienna praca zespołu nie zostanie narażona na dezorganizację.

Usługę konfiguracji Office 365 można przeprowadzić w każdym z planów. Obejmuje ona aktywację subskrypcji, utworzenie kont, ustawienie loginów oraz haseł i przydzielenie firmowej domeny. Wiele firm korzysta też z usługi migracji poczty elektronicznej. W ten sposób uzyskują pewność, że e-maile, utworzone katalogi, reguły, kontakty i zawartość kalendarza, znajdą się w Exchange Online. Natomiast użytkownicy, którzy chcą zadbać o sprawny obieg dokumentów w organizacji, często wybierają wdrożenie SharePoint Online.

Jak to działa? Wdrożenia, migracje i konfiguracje w praktyce

Po podpisaniu umowy na zakup licencji Office 365 wraz z usługami dodatkowymi, dostawca zajmuje się analizą przedwdrożeniową, która pozwala poznać specyfikę środowiska klienta i ustalić plan wdrożenia. Kolejny etap stanowi już bezpośrednie wdrożenie.
Klienci w początkowym okresie pracy z usługą Office 365 otrzymują wsparcie specjalistów. Mogą też zdecydować się na szkolenia, podczas których dowiedzą się, jak wykorzystać możliwości Office 365 i swobodnie poruszać się w nowym środowisku – wyjaśnia Konrad Nieboj, Microsoft Cloud Team Leader z firmy Senetic.
Źródło: www.senetic.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top