System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Courtyard by Mariott Gdynia Waterfront otwarto w czerwcu 2015 roku. Jest to trzeci hotel sieci Marriott w Polsce i ponad tysięczny Courtyard na świecie. Obiekt położony jest w samym centrum modernistycznej Gdyni, przy skwerze Kościuszki. Oferuje 200 nowoczesnych i funkcjonalnych pokoi oraz przestronne centrum konferencyjne o powierzchni ponad 1100m2.

 
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
Komputronik Biznes to nasz sprawdzony partner biznesowy, dlatego właśnie jemu powierzyliśmy obsługę całej infrastruktury IT. Na bieżąco współpracujemy w zakresie zakupu sprzętu oraz oprogramowania – komentuje Agnieszka Nałęcz, Director of Sales Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront. Współpraca w ramach wdrożenia przebiegła pomyślnie i sprawnie, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni – dodaje.
Wszystkie elementy pracy hotelu, czyli systemy rezerwacji i check–in, obsługi konferencji i eventów, obsługi zamówień dla gastronomii i room service, organizacji parkingu, prowadzenia video-konferencji, funkcjonowania kalendarzy oraz poczty e-mail, dostępu do współdzielonych zasobów firmy z dowolnego miejsca i z różnych urządzeń, muszą działać sprawnie i niezawodnie, stąd wdrożenie rozwiązań chmurowych, będących najdynamiczniej rozwijającym się segmentem IT. Była to opcja optymalna dla hotelu, ponieważ nie chciał on inwestować środków w infrastrukturę fizyczną, która wymaga również odpowiedniego miejsca do prawidłowego funkcjonowania.

Dzięki integracji usług w chmurze obliczeniowej (analizy, obliczenia, bazy danych, technologie mobilne, sieć i sieć Web), wdrożona platforma Microsoft Azure spełniała wszystkie wymagania hotelu. Usługi analizy predykcyjnej pozwalają na podejmowanie lepszych decyzji, udoskonalenie obsługi klienta i odkrywanie nowych możliwości biznesowych.
Rozwiązanie Azure zapewnia szybsze działanie oraz osiąganie lepszych wyników. Co istotne z punktu widzenia klienta, usługi platformy można szybko skalować w górę i w dół, w zależności od zapotrzebowania – wyjaśnia Marcin Blonkowski, Dyrektor Działu Projektów w Komputronik Biznes. Implementacja platformy pozwoliła na wdrożenie kontrolera domeny do zarządzania infrastrukturą IT. To z kolei przełożyło się na skrócenie czasu pracy techników IT, a także na zminimalizowanie nakładów ponoszonych na utrzymanie infrastruktury IT – dodaje.
W ramach projektu wdrożono także doskonale znany pakiet biurowy Office 365, wzbogacony ogromnymi możliwościami chmury obliczeniowej, takimi jak: wideokonferencje HD, poczta e-mail klasy biznes, ułatwione zarządzanie IT, platformy społecznościowe w firmie czy dostęp do dokumentów z dowolnej lokalizacji.

Dużym plusem był fakt realizacji projektu na etapie budowy obiektu. Całe środowisko informatyczne powstało jeszcze przed właściwym rozpoczęciem działalności hotelu, co stworzyło komfortowe warunki nie tylko dla integratora, ale także dla pracowników i gości. Taki harmonogram prac pozwolił przetestować wszystkie rozwiązania i przeprowadzić profesjonalne szkolenia z obsługi systemu Office 365, a tym samym wyeliminować standardowe problemy przy tego typu wdrożeniach.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top