ORACLEPodczas konferencji Oracle CloudWork Thomas Kurian, Prezes Oracle i szef działu rozwoju produktów, przedstawił i omówił najnowsze rozszerzenia Oracle Cloud Platform, dzięki którym wszystkie usługi będą samodzielnie działały, zabezpieczały się i naprawiały.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Sztuczna inteligencja i automatyczne uczenie są powszecnie stostowane przez Oracle we wszystkich usługach platformy, aby pomóc klientom w obniżeniu kosztów, zmniejszeniu ryzyka, przyspieszeniu wprowadzania innowacji i przeprowadzaniu analiz predykcyjnych. Tym samym firma wyznacza nowy standard branżowy w zakresie autonomicznych narzędzi chmurowych.
Przyszłość odnoszących sukcesy działów informatycznych to pełna, całościowa automatyzacja — powiedział Kurian. Oracle sprawia, że staje się to rzeczywistością. Włączamy funkcje autonomiczne w strukturę naszej chmury, aby pomóc klientom chronić ich systemy, szybciej wprowadzać innowacje i zapewnić im przewagę nad konkurencją dzięki podejmowaniu lepszych decyzji w czasie rzeczywistym.
Przedsiębiorstwa, które chcą szybko wprowadzać innowacje, potrzebują zestawu bezpiecznych, wszechstronnych, zintegrowanych usług chmurowych do tworzenia nowych aplikacji i obsługi najbardziej wymagających obciążeń korporacyjnych. Tylko usługi chmurowe Oracle mogą zautomatyzować kluczowe funkcje operacyjne, takie jak dostrajanie, wprowadzanie uaktualnień i poprawek, tworzenie kopii zapasowych i modernizacje, zapewniając jednocześnie maksymalną wydajność, wysoką dostępność i bezpieczeństwo korporacyjnych systemów informatycznych. Ponadto, aby przyspieszać wprowadzanie innowacji i bardziej inteligentne podejmowanie decyzji, do platformy Oracle Cloud Platform dodano funkcje autonomiczne opracowane specjalnie z myślą o tworzeniu aplikacji, funkcjach mobilnych i botach, integracji aplikacji i danych, analizach, bezpieczeństwie i zarządzaniu.

Autonomiczne funkcje Oracle, w tym pierwsza na świecie autonomiczna baza danych zaprezentowana na konferencji Oracle OpenWorld, stanowią integralną część platformy Oracle Cloud Platform. Baza danych Oracle Autonomous Database wykorzystuje zaawansowane mechanizmy sztucznej inteligencji i automatycznego uczenia, aby wyeliminować pracę człowieka, błędy ludzkie oraz ręczne dostrajanie, oraz pomaga osiągnąć niespotykaną wcześniej dostępność, wydajność i bezpieczeństwo w znacznie niższej cenie. W 2018 r. zostaną udostępnione liczne autonomiczne usługi bazodanowe, z których każda będzie dostosowana do określonych obciążeń, m.in. Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud Service do analiz, Oracle Autonomous Database OLTP do obciążeń transakcyjnych i mieszanych oraz Oracle Autonomous NoSQL Database do szybkich operacji odczytu i zapisu na masową skalę.

Podczas konferencji zaprezentowane zostało również narzędzie Oracle Digital Assistant do interakcji pomiędzy usługami Oracle SaaS i PaaS, w tym również analizami. Oracle Digital Assistant zapewnia użytkownikowi scentralizowaną łączność umożliwiającą interakcję ze wszystkimi danymi użytkownika w obrębie systemów CRM, ERP, HCM, aplikacji niestandardowych i wyników analizy danych biznesowych. Asystent wykorzystuje sztuczną inteligencję do tego, aby w inteligentny sposób korelować dane i automatyzować czynności użytkowników.
Platforma jako usługa staje się newralgicznym komponentem modelu świadczenia usług w chmurze i pomaga przedsiębiorstwom zwiększać elastyczność biznesową i innowacyjność — powiedział Saurabh Sharma, główny analityk w firmie Ovum. Prezentując autonomiczne usługi PaaS oparte na sztucznej inteligencji i automatycznym uczeniu, Oracle oferuje przedsiębiorstwom poszukującym sposobów na szybsze wprowadzanie innowacji większą wydajność, obniżenie kosztów i eliminację błędów ludzkich. Autonomiczne funkcje PaaS wchodzące w skład Oracle Cloud Platform pozwolą przedsiębiorstwom rozbudowywać, tworzyć kopie zapasowe, modernizować, przeprowadzać diagnostykę, korygować i zabezpieczać firmowe usługi PaaS.
Autor: Patryk Jaworski

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top