ERP view itintegro

Blisko połowa dużych firm chce skorzystać z usług w chmurze obliczeniowej – wynika z danych IDC. Wśród głównych powodów jest dążenie nie tylko do ograniczenia kosztów, lecz także do przyśpieszenia wprowadzania usług i zapewnienia większego bezpieczeństwa danych, co w dobie rosnącej cyberprzestępczości ma szczególne znaczenie. W migracji do chmury chcą pomóc firmy Oracle i Integrated Solutions, wspólnie dostarczając technologie i doradzając przedsiębiorstwom w procesie cyfrowej transformacji.

Nowe badanie przeprowadzone przez Oracle i MIT Technology Review pokazało, że czynniki ludzkie mają wpływ na chmurową automatyzację oraz ujawniło, jak zmieniają się role działów finansowych, kadrowych i informatycznych w zaspokajaniu potrzeb połączonego przedsiębiorstwa.

Badanie Oracle przeprowadzone wśród doświadczonych użytkowników rozwiązań typu „infrastruktura jako usługa” (IaaS) pokazało, że dla większości z nich migracja na infrastrukturę chmurową była o wiele łatwiejsza, niż się spodziewali.

Nowe badanie Oracle pokazało, że przedsiębiorstwa szybko przechodzą na infrastrukturę chmurową (IaaS), aby zwiększyć wydajność i innowacyjność. Mimo że obawy dotyczące bezpieczeństwa, złożoności i utraty kontroli wciąż stanowią przeszkody na drodze do wdrożenia chmury, to okazują się one przestarzałymi mitami, a sukces firm, które przeszły na rozwiązania IaaS, to najlepszy dowód na to, że w rzeczywistości wygląda to o wiele lepiej.

Kontynuując rozwój pakietu usług chmurowych Oracle Identity Security Operation Center (SOC) Oracle wprowadza do niego szereg udoskonaleń w obszarach zaawansowanego automatycznego uczenia, sztucznej inteligencji oraz technologii uwzględniających kontekst. Udoskonalenia te obejmują: rozszerzenie usługi Oracle Identity Cloud Service o nowe możliwości dostępu adaptacyjnego zapewniające dynamiczną kontrolę dostępu do aplikacji, zaawansowane monitorowanie ryzyka w oparciu o mechanizmy automatycznego uczenia oraz rozszerzenie usługi Oracle CASB Cloud Service ułatwiające automatyczne wykrywanie zagrożeń w aplikacjach Oracle SaaS.

Połowa przedsiębiorców korzystających na co dzień z rozwiązań chmurowych za największą zaletę narzędzia uznaje bezpieczeństwo. Jednak pozostaje druga połowa, która ma obawy. Najczęściej wskazywane to możliwość ataków zewnętrznych na zgromadzone dane (36%) oraz brak dostępu do informacji w przypadku awarii Internetu (25%) – wynika z raportu Onex Group „Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?”. W przypadku firm korzystających ze stacjonarnej infrastruktury IT, największy niepokój budzi możliwość utraty danych w momencie awarii (47% wskazań).

W otoczeniu zmieniających się regulacji, a w szczególności w przededniu fundamentalnej zmiany ustawy o ochronie danych osobowych, warto raz jeszcze spojrzeć na przetwarzane informacje zastanawiając się, czy chronimy je adekwatnie do ich wartości i jakie będą konsekwencje, jeśli zagrożenie się zmaterializuje.

Jedna z najstarszych Izb gospodarczych w Polsce wykorzystuje narzędzia cyfrowej transformacji w swojej codziennej działalności i współpracy w grupie 131 zrzeszonych obecnie firm, a także partnerów merytorycznych i interesariuszy. Często jest to współpraca w rozproszonym środowisku o różnych potrzebach i oczekiwaniach. Odpowiedzią na te potrzeby okazał się pakiet usług Office 365, który zapewnił bezpieczny przepływ i dostęp do dokumentów, a także umożliwił wdrożenie nowych sposobów komunikacji.

Firma Oracle wprowadza kolejne innowacje na platformie Oracle Cloud Platform i prezentuje istotne udoskonalenia, które ułatwią przedsiębiorstwom przenoszenie aplikacji biznesowych do chmury. Oracle oferuje teraz obsługę systemów Oracle Real Application Clusters (RAC), Oracle FastConnect i Microsoft Windows Server w ramach infrastruktury udostępnianej jako usługa (IaaS) następnej generacji.

Firma Oracle rozszerzyła możliwości integracyjne platformy Oracle Cloud o usługę Oracle API Platform Cloud Service. Ta nowa usługa chmurowa łączy narzędzia przejętej niedawno firmy Apiary - w których przy projektowaniu i zarządzaniu punkt wyjścia stanowią interfejsy API (ang. API-first), oraz funkcje Oracle do zarządzania takimi interfejsami.

loading...