ERP view itintegro

W popularnym dowcipie rysunkowym szef mówi do pracownika serwerowni: „Przecież wszystko działa, za co my ci płacimy?”. Czas przekonać się, ile prawdy jest w obiegowym wyobrażeniu o pracy administratorów i co tak naprawdę robią dla klienta.

Polska bankowość należy do najbardziej innowacyjnych na świecie. Przelewy realizowane są znacznie szybciej niż np. w Stanach Zjednoczonych czy Francji, a wyniki stress testów dowodzą, że również pod względem bezpieczeństwa nie mamy powodów do narzekania. Jest jednak poważna rysa na tym – wydawałoby się – nieskazitelnym wizerunku: polskie instytucje finansowe w większości nie znają odbiorców swoich usług. Podobnie sprawy mają się na bardziej rozwiniętych rynkach niż nasz. Według Capgemini tylko 37 proc. klientów banków uważa, że te instytucje dobrze rozpoznają ich potrzeby.

Ze względu na rozwój opieki zdrowotnej ukierunkowanej na pacjenta oraz coraz większe możliwości pacjentów, na całym świecie w systemach opieki zdrowotnej ma obecnie miejsce ogromny postęp medyczny i technologiczny. Dzieje się tak również w Polsce, a przykładem może być firma Diagnostyka Sp. z o.o., która wdrożyła rozwiązanie Oracle Database Backup for Disaster Recovery do tworzenia kopii zapasowych baz danych na potrzeby odtwarzania po awarii.

Według najnowszych analiz Bain & Company, globalny rynek usług chmurowych ma osiągnąć w 2020 roku wartość 390 miliardów dolarów. To ponad dwukrotny wzrost w stosunku do sytuacji obecnej (180 mld USD). Wdrożenia usług cloud zadeklarowało aż 48 spośród firm z listy Fortune Global 50. Trudno się więc dziwić, że na rynku pojawiają się kolejne rozwiązania chmurowe, które otwierają te usługi na nowe sektory czy typy użytkowników biznesowych. Przykładem jest SAP Hybris Revenue Cloud – rozwiązanie rozszerzające dostępne dotychczas usługi chmurowe SAP o nowe funkcjonalności, wspierające proces pozyskiwania klientów i działania handlowe.

Firma Oracle poinformowała, że najnowsza wersja jej bazy danych, Oracle Database 12c wersja 2 (12.2), jest teraz dostępna wszędzie: w chmurze, w modelu Oracle Cloud at Customer i w środowisku lokalnym. Oracle Database 12.2 obejmuje rozszerzenia architektury umożliwiającej obsługę wielu podmiotów (multitenant) oraz technologie zapewniające klientom wyjątkowe możliwości konsolidacji, wydajność, niezawodność i bezpieczeństwo przetwarzania wszystkich obciążeń, łącznie z podstawowymi obciążeniami programistycznymi i obciążeniami o znaczeniu newralgicznym.

Orange Polska i należąca do niej spółka Integrated Solutions (IS), dostarczyły rozwiązania chmurowe do sieci sklepów Mila. Wśród wybranych usług znalazły się Integrated Computing, infrastruktura IT udostępniania w modelu chmury oraz UCaaS – system komunikacji zintegrowanej w technologii cloud. Chmura była szansą na szybsze i tańsze uruchomienie kluczowych systemów IT, w trakcie procesu przygotowywania się do samodzielnego funkcjonowania. Mila korzysta również z usług mobilnych i łącza Biznes VPN od Orange Polska.

Firma Oracle poinformowała o rozszerzeniu oferty Oracle Cloud at Customer o platformę Oracle Exadata Cloud Machine. Dzięki niej przedsiębiorstwa będą mogły uprościć wdrożenie chmury poprzez korzystanie z niej w swoich własnych centrach obliczeniowych. Użytkownicy mogą teraz korzystać z Oracle Exadata na wiele sposobów - używać jako usługę chmurową w ich własnym centrum przetwarzania danych, w chmurze Oracle Cloud oraz w tradycyjnym środowisku lokalnym.

Big Data as-a-Service (BDaaS), czyli przetwarzanie w chmurze obliczeniowej wielkich zbiorów danych, to dziś najszybciej rozwijająca się gałąź IT. Najnowszy raport firmy analitycznej MarketsandMarkets wskazuje na 31 proc. wzrost wartości rynku BDaaS rok do roku. Emocje studzą dane opublikowane przez GUS. Wynika z nich, że polski biznes wciąż pozostaje w tyle, a strategiczne decyzje podejmowane przez menedżerów w przytłaczającej większości nie są poparte analityką Big Data.

Red Hat poinformował, że Szwajcarskie Koleje Federalne (Schweizerische Bundesbahnen, SBB) wdrożyły Red Hat OpenShift Container Platform jako fundament swojego programu modernizacji IT. Dzięki Red Hat OpenShift Container Platform, SBB stworzyły skalowalną i elastyczną platformę tworzenia aplikacji. Na jej bazie dostarczono nowe usługi, w tym zaktualizowaną aplikację mobilną, aby lepiej służyć milionom pasażerów, którzy co roku podróżują pociągami SBB.

Polskie firmy coraz powszechniej wdrażają rozwiązania oparte na chmurze, doceniając korzyści oraz oszczędności w wydatkach na IT. Eksperci prognozują, że rynek ten będzie w najbliższych latach rósł skokowo, a technologia chmurowa wkrótce będzie w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby biznesowe firm. Z tych możliwości nie w pełni mogą skorzystać sektor publiczny i bankowość z powodu sztywnych regulacji.

loading...