ERP view itintegro

Aby jak najlepiej wykorzystać zalety chmury i utrzymać się na rynku w epoce cyfrowej, przedsiębiorstwa muszą nauczyć się lepiej współpracować wewnętrznie. Raport z badania Oracle pt. IaaS: building a business that innovates (IaaS: Budowa innowacyjnego przedsiębiorstwa) pokazuje jednak, że wiele firm działa w sposób niesprzyjający efektywnej współpracy.

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformowała podczas konferencji IFS World Conference 2016, która odbyła się w Göteborgu w Szwecji, że opracowana przez nią usługa chmurowa oparta na koncepcji w pełni zarządzanej, dedykowanej chmury, została dobrze przyjęta przez rynek, a ponad jedna trzecia nowych klientów wybiera oprogramowanie dla przedsiębiorstw w wersji chmurowej.

Treści prezentowane codziennie na portalu Mamazone.pl przyciągają tysiące rodziców zainteresowanych eksperckimi materiałami, artykułami i poradami on-line na temat macierzyństwa. O wartości strony świadczy jej popularność – Mamazone.pl odwiedza ponad 200 tys. unikalnych użytkowników, a sama witryna w ciągu miesiąca odnotowuje ponad pół miliona odsłon. Wraz z dynamicznie rosnącymi zasobami informacyjnymi oraz ilością użytkowników serwisu, Mamazone.pl potrzebował stabilnej infrastruktury serwerowej, która zapewni niezawodność działania, zabezpieczy przed przestojami i przyspieszy funkcjonowanie strony www. Ze względu na duży wzrost aktywności użytkowników w różnych okresach, serwis zdecydował się na wykorzystanie możliwości chmury Microsoft Azure, która dostosowuje moc i pojemność serwerów w momencie, kiedy zachodzi taka potrzeba.

Firma Transition Technologies S.A. stosuje usługi Oracle Management Cloud do kontroli działania własnych aplikacji zainstalowanych u klientów i proaktywnego zarządzania tymi środowiskami.

Rozwiązania chmurowe to najszybciej rosnący segment rynku informatycznego w Polsce – mówi Maciej Aniserowicz, jeden z wiodących blogerów branży IT. Do chmury przekonała się już część dużych firm, ale to sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw będzie napędzał rynek. Grupa badawcza PMR ocenia, że w perspektywie najbliższych pięciu lat jej roczna dynamika przekraczać będzie 20 proc. Na koniec roku rynek usług w chmurze może być wart nawet 600 mln zł.

Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ), globalny lider w dziedzinie usług chmurowych do budowania lojalności klientów, komunikacji i współpracy, uznaje technologie chmurowe za jeden z najbardziej obiecujących, a równocześnie dojrzałych trendów biznesowych. Chmura zwiększa elastyczność biznesu, umożliwia lepszą kontrolę kosztów i szybki dostęp do nowych technologii. Jednak według raportu firmy analitycznej Frost & Sullivan „Navigating an Era of Global Digital Transformation - A Customer Perspective” największymi barierami dla adopcji rozwiązań chmurowych są obawy związane z bezpieczeństwem i utratą kontroli nad systemami.

Przyzwyczajeni jesteśmy do serwerów dedykowanych, ale nie jesteśmy jeszcze przyzwyczajeni do chmury, a dokładnie do infrastruktury w chmurze (ang. IaaS). Zazwyczaj jest tak, że nową technologię chcemy porównać z technologią, która jest nam bardziej znana. Po co? Aby ustalić przede wszystkim istotne różnice, które mogą wpłynąć na zapewnienie nam lepszej jakości w użytkowaniu lub poprawę efektywności realizacji procesów. Innym powodem porównania jest utwierdzenie samego siebie w przekonaniu, że dotychczas stosowane rozwiązanie jest dobre i wystarczy – tym samym nie ma co się porywać na „nowinki”. Dostępnych jest coraz więcej opracowań, w których rozwiązanie typu serwer dedykowany porównywane jest do chmury. Tylko jak porównać nieporównywalne?

Korzyści wynikające z lokalizacji rozwiązań biznesowych w chmurze są coraz bardziej oczywiste dla biznesu. Z tego też względu liderzy rynku IT decydują się na rozwój kluczowych aplikacji w tym modelu. Z powodzeniem przenoszone są do chmury również procesy zaliczane do kategorii ERP. O rynku chmurowych rozwiązań ERP w Polsce rozmawiamy z Arkadiuszem Sikorą, dyrektorem sprzedaży aplikacji w Oracle Polska.

Infor poinformował o powstaniu nowej jednostki biznesowej H&L Digital, dostarczającej kompleksowe rozwiązania cyfrowe w chmurze. H&L Digital wraz z już istniejącym oprogramowaniem i platformami Infor pozwala oferować usługi Digital as a Service – nowe możliwości zapewniające klientom Infor uzyskiwanie dodatkowych źródeł przychodów z wykorzystaniem własności intelektualnej oraz pomagające skuteczniej prowadzić biznes. Na głównego stratega technologii cyfrowych i szefa H&L Digital został wybrany dyrektor kreatywny Marc Scibelli.

Firma Oracle jako pierwsza w branży wprowadziła do chmury Oracle Marketing Cloud innowacje, które przekształcają sposób w jaki specjaliści ds. marketingu porozumiewają się z klientami w wielu kanałach. Rozwiązanie zostało po raz pierwszy wprowadzone na rynek w 2009 r. jako część programu o nazwie Canvas, a dzięki obecnym nowym udoskonaleniom, specjaliści ds. marketingu mogą łatwiej zapewniać klientom spersonalizowaną obsługę w Internecie, czy w aplikacjach mobilnych na podstawie ujednoliconej tożsamości klienta skonsolidowanej z różnych kanałów.

loading...