Firma O bag, producent konfigurowalnych akcesoriów i dodatków, zegarków, torebek i okularów przeciwsłonecznych, wybrał rozwiązanie Comarch do obsługi sprzedaży internetowej, zarządzania stanami magazynowymi, prowadzenia księgowości oraz analizy preferencji zakupowych klientów. Dzięki wdrożeniu systemu ERP Comarch Altum zamówienia składane przez internet są realizowane 40 proc. szybciej, a prawdopodobieństwo pojawienia się błędów zniwelowane niemal do zera. Dodatkowo sprzedaż artykułów O bag przekroczyła założenia biznesowe.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Projekt dla firmy O bag opiera się na wdrożeniu oraz integracji dwóch rozwiązań: Comarch ERP Altum oraz Comarch Business Intelligence.
 
System, z którego dotychczas korzystaliśmy nie spełniał naszych potrzeb oraz nie dawał nam możliwości rozwoju. Dlatego szukaliśmy oprogramowania wyposażonego w funkcjonalności do obsługi wszystkich obszarów działania firmy. Najbardziej optymalnym dla nas rozwiązaniem okazało się wdrożenie systemu Comarch ERP Altum. Dzięki możliwości korzystania z zaawansowanych analiz, skalowalności oprogramowania oraz łatwego w obsłudze interfejsu większość naszych bieżących problemów, związanych z obsługą zamówień, została rozwiązana. Już teraz obserwujemy biznesowe korzyści z wdrożenia systemu Comarch: o 55 proc. skrócił się czas obsługi administracyjnej sklepu internetowego a zamówienia realizowane są 40 proc. szybciej. Udało nam się również wyeliminować błędy i przestoje w pracy sklepu online – mówi Artur Pękacki, Dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Obag.store.
 
Przejście na Comarch ERP Altum pozwoliło na uporządkowanie i obsługę pełnej ścieżki zamówień a funkcjonalny interfejs oprogramowania umożliwił integrację z systemem do obsługi sklepu internetowego. W ten sposób firma ma zapewnioną kompleksową obsługę całego procesu sprzedaży – od momentu wystawienia towaru w sklepie internetowym, przez operacje magazynowe aż po wystawienie i przekazanie faktury do klienta. Znacznie poprawiła się również synchronizacja pomiędzy stanowiskami

Dodatkowo na potrzeby O bag zostały wdrożone dedykowane funkcjonalności. Pracownicy mają stały podgląd stanów magazynowych oraz otrzymują powiadomienia przed sprzedażą towaru, którego nie ma na stanie magazynu POS-owego. Ciekawym rozwiązaniem jest podgląd formularza paragonu z widocznym zdjęciem produktu. System pozwala również na opracowanie indywidualnych opakowań, toreb papierowych oraz etui do paragonów a także etykiet na produkty, kartony i opakowania zbiorcze. Ponadto oprogramowanie Comarch ERP Altum pozwala na generowanie zamówień do sklepów na podstawień zapotrzebowania klientów, ewidencję wszelkich opakowań, którymi używane są na co dzień. Przydatnym rozwiązaniem okazało się uruchomienie automatycznego mailingu w momencie przyjęcia zwrotu od klienta.

Uzupełnieniem Comarch ERP Altum jest system Business Intelligence, który pozwala na podstawie zebranych danych na analizę preferencji klientów i dostosowywać ofertę handlową do bieżących potrzeb.
Same systemy ERP służą głównie do rejestrowania transakcji czy operacji oraz do operacyjnego działania czy wywoływania konkretnych akcji lub definiowania reguł biznesowych. Dla dynamicznego rozwoju firmy narzędzie businnes intelligence staje się niezbędne. Dlatego zasugerowaliśmy kadrze zarządzającej O bag wdrożenie Comarch BI. Kompleksowe rozwiązanie pozwala analizować gromadzone przez ERP dane, przeprowadzać symulacje wyników sprzedaży analizować statystyki sprzedaży, jakość produktów, efektywność przeprowadzonych kampanii marketingowych czy też preferencje klientów i na tej podstawie dostosowywać ofertę do bieżących potrzeb odbiorców. Dodatkowo dzięki opracowanej prognozie zapotrzebowania pracownicy wiedzą czego będą potrzebować klienci w najbliższym czasie. Taka wiedza daje przewagę we współpracy z dostawcami i negocjacjach jak najlepszej oferty na zakup danego produktu – tłumaczy Łukasz Gajek Wiceprezes oraz Chief Information Officer z firmy Supremo.
Wdrożenie zostało podzielone na dwa etapy. Podczas pierwszej fazy odbyła się migracja danych. Z kolei w dalszej części prac zostały wdrożone funkcjonalności retail, wielofirmowość, kasa/bank, kadry i płace oraz BI Point.
Oprogramowanie Comarch ERP Altum to rozwiązanie, które sprostało naszym wymaganiom i oczekiwaniom. Codzienna praca stała się łatwiejsza, a przede wszystkim efektywniejsza. Analizy generowane przez BI Point, nowe funkcjonalności stanowisk POS dostarczają nam wielu informacji w jaki sposób kierować naszym przedsiębiorstwem. W przyszłości planujemy rozbudowę systemu o kolejne funkcjonalności: księgowość oraz zarządzanie magazynem - Artur Pękacki, Dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Obag.store.
Źródło: Comarch

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top