System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Od niewielkiej torby po ciężką walizkę, od portfela i telefonu po laptop i aparat fotograficzny – lokalizator Duet Protag pomoże Ci znaleźć cenne przedmioty, zanim w ogóle je zgubisz. Idealny w podróży, ostrzeże Cię przed złodziejem i uchroni przed własnym zapominalstwem.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Choć urlop służy błogiemu wypoczynkowi, a dalekie wyprawy beztroskiej przygodzie, to wszyscy wiemy, że pewien rodzaj stresu stanowi nieodłączny element każdej podróży, niezależnie od tego, czy planujemy wypad na weekend do Sandomierza, wybieramy all inclusive na Gran Canarii, czy ruszamy w backpackerską eskapadę po Ameryce Południowej. Nerwowość wzmaga się zwłaszcza na tych etapach, którym towarzyszy pośpiech i tłok. W takich warunkach, na lotniskach czy dworcach kolejowych, w środkach komunikacji publicznej, czy podczas zwiedzania popularnych atrakcji turystycznych, łatwo paść ofiarą kradzieży kieszonkowych, zgubić bagaż lub cenny przedmiot. Na szczęście istnieją sprytne i nowoczesne sposoby, by zabezpieczyć się na taką ewentualność.

Jednym z takich pomysłowych rozwiązań jest gadżet elektroniczny Duet Protag. Urządzenie ma postać lokalizatora działającego w oparciu o technologię Bluetooth 4.0. Lekką plastikową kostkę o rozmiarach pięciozłotówki łatwo możemy przymocować do dowolnego przedmiotu, dyskretnie umieścić w bagażu, lub wykorzystać jako brelok.

Duet łączy się z naszym smartfonem przy użyciu aplikacji mobilnej. Połączone urządzenia działają jak elektroniczny strażnik. Lokalizator Duet pilnuje telefonu, a telefon Duetu wraz z przedmiotami, do których został przymocowany. Jeśli zabezpieczony Duetem przedmiot oraz telefon oddalą się od siebie bez naszej wiedzy na odległość 10-20 metrów, w obydwu urządzenia uruchomi się sygnał alarmowy wraz z wibracją. Dzięki temu natychmiast uświadomimy sobie zgubę lub dowiemy się o próbie kradzieży, zlokalizujemy również w tłumie niedoszłego kieszonkowca.

Przydatność Duetu dla turystów i podróżników potwierdza opinia Piotra Chalimoniuk, eksperta z biura lotniczego Sky4Fly: W podróży nic nie zastąpi naszej osobistej zapobiegliwości i czujności. Jeśli chcemy, by nasz dobytek, zwłaszcza dokumenty, których utrata może być szczególnie dotkliwa, powinniśmy stosować się do ogólnych zasad przezorności podróżnika, o czym zawsze staramy się przypominać naszym klientom. Urządzenia takie, jak Duet mogą w tym zadaniu okazać się naszym wielkim sprzymierzeńcem. Jesteśmy tylko ludźmi i zawsze może przydarzyć nam się błąd lub chwila nieuwagi, zwłaszcza gdy chcemy po prostu cieszyć się urokami wymarzonej podróży. Wówczas do akcji wkroczyć może Duet, który pomoże nam ustrzec się przed zgubą lub próbą kradzieży. Sam podczas wyjazdów korzystam z dwóch takich urządzeń, jedno umieszczam w plecaku, a drugie przyczepiam do etui, w którym przechowuję paszport. Dają mi poczucie bezpieczeństwa.

Aplikacja mobilna pozwala na jednoczesne korzystanie z 10 Duetów, dzięki czemu zabezpieczymy wszystkie najcenniejsze bagaże i przedmioty. Żadna technologia nie zwalania nas z odpowiedzialności, ale korzystając z Duetu, zyskać możemy wspaniałego towarzysza podróży, który bez względu na okoliczności czuwać będzie nad naszym dobytkiem.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top