System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Firma Victorinox, producent wysokiej jakości produktów odzwierciedlających szwajcarski styl życia, wraz z firmą Acer, jedną z czołowych spółek produkujących komputery PC, poinformowały dzisiaj o wspólnym wprowadzeniu technologii do noszenia do wybranych produktów z portfolio firmy Victorinox Swiss Army. Podczas kongresu Mobile World Congress 2016 w Barcelonie obie firmy zaprezentują swój pierwszy opracowany wspólnie produkt, inteligentny dodatek Cybertool do kolekcji zegarków marki Victorinox Swiss Army I.N.O.X.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Nasz pierwszy wspólny projekt z firmą Acer to przenośne urządzenie dodające inteligencji zegarkowi. Sprawi, że będzie on niemal tak wielofunkcyjny, jak nasz słynny nóż oficerski” powiedział Alexander Bennouna, Dyrektor Generalny spółki Victorinox Swiss Army SA. „Nasze partnerstwo z firmą Acer umożliwia nam wprowadzenie jedynego w swoim rodzaju rozwiązania, które połączy w sobie najlepsze elementy tych obu światów: innowacyjnego dodatku do noszenia, który wnosi do istniejących zegarków I.N.O.X. technologię i funkcjonalność, nie obniżając ich szwajcarskiej niezawodności i trwałości.
Firma Acer niezmiernie cieszy się swoim partnerstwem z firmą Victorinox Swiss Army, mającym na celu tworzenie jedynej w swoim rodzaju uzupełniającej synergii” stwierdził ST Liew, Prezes Smart Products Business Group, Acer Inc. „Dzięki szerokiej wiedzy i doświadczeniu firmy Acer w zakresie technologii komputerowych i komunikacji wierzymy, że wspólnie możemy stworzyć produkty dla konsumentów, którzy oczekują i poszukują ponadczasowej tradycji i fachowości firmy Victorinox Swiss Army.
Nowy rozdział dla produktów konsumenckich

Ponieważ wchodzimy w erę Internetu Rzeczy oraz Internetu Istot Żywych, konsumenci oczekują, że przedmioty codziennego użytku będą coraz lepiej połączone i skomunikowane. Jednakże konsumenci chcą nadal korzystać z produktów wysokiej jakości, których niezawodność zapewni tradycyjna fachowość. Prawdziwym wyzwaniem staje się zachowanie delikatnie wyważonej równowagi przy wdrażaniu „inteligencji”, gdyż nie powinna ona w żadnym wypadku osłabiać początkowej użyteczności przedmiotu. Partnerstwo między Acer i Victorinox Swiss Army zostało zawiązane w celu stworzenia innowacyjnych rozwiązań dla konsumentów, którzy chcą, aby elektronika do noszenia była zintegrowana z istniejącymi produktami konsumenckimi, takimi jak ich ulubione szwajcarskie zegarki.

Firma Acer, posiadająca 40-letnie doświadczenie w dziedzinie technologii komputerowych i komunikacji będzie ściśle współpracować z firmą Victorinox, spółką, która od 130 lat z pasją kultywuje fachowość, tradycję, jakość oraz innowację w produkcji produktów konsumenckich. Firmy Acer i Victorinox będą wspólnie kontynuować poszukiwania mające na celu rozszerzenie funkcjonalności produktów marki Victorinox Swiss Army, pamiętając o zachowaniu ich uniwersalnego DNA.

Pierwszy rezultat współpracy dwóch firm zostanie zaprezentowany podczas MWC 2016 w Barcelonie, gdzie inteligentny dodatek dla słynnych zegarków Victorinox Swiss Army I.N.O.X. będzie pokazywany na stanowisku firmy Acer 1G50 w Hallu 1, Fira Gran Via, od 24 lutego.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top