System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Wykorzystując urządzenie ReadyNAS 3138 małe i średnie firmy wchodzą na poziom ochrony danych, którego szeroki zakres jest bezkonkurencyjny w tym obszarze sprzętu przeznaczonego dla sektora SMB. Nowy, czterokieszeniowy ReadyNAS 3138 od NETGEAR wyposażony jest w szybki, czterordzeniowy procesor Intel 2,4 GHz, a także w 4GB pamięci DRAM. Przestrzeń dyskowa urządzenia może osiągnąć nawet 32 GB.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
ReadyNAS 3138 firmy NETGEAR to nowe, 4-dyskowe urządzenie o rozmiarze 1U działające w oparciu o nagradzaną platformę ReadyNAS OS 6. ReadyNAS 3138 to kontynuacja urządzenia ReadyNAS 3130, jednak zaopatrzona w całkiem nowe możliwości. Szczególnym wyróżnieniem jest podwojona pamięć DRAM (w porównaniu do poprzedzającego modelu) z 2GB na 4GB, jak i potężny, nowy procesor Intel Atom Quad Core pracujący z szybkością 2.4 GHz - usprawniający pracę urządzenia i zapewniający mu niezbędną wydajność.

Sprzęt jest zaopatrzony także w cztery porty Gigabit Ethernet (1GbE), trzy porty USB (dwa USB 3.0 i jeden USB 2.0), a także dwa porty eSATA. Oprogramowanie urządzenia obejmuje bogaty zestaw funkcji, w tym pięć poziomów kompleksowej ochrony danych – unikalnej cechy NETGEAR ReadyNAS.

ReadyNAS 3138 oferuje możliwość tworzenia nieograniczonej liczby migawek, replikacji zarządzanej w chmurze i elastycznego alokowania LUN. NAS przeznaczony jest do sprawnego tworzenia kopii zapasowych, jako główna pamięć masowa dla środowisk zwirtualizowanych oraz do jednoczesnego udostępniania plików nawet 150 użytkownikom.

Dostępność danych oraz ich integralność są priorytetami współczesnego biznesu – mówi Piotr Dudek, CEO NETGEAR Polska. - ReadyNAS 3138 daje biznesowi przodujące rozwiązania ochrony danych, włącznie z nieprzeciętną wydajnością w atrakcyjnej cenie. ReadyNAS 3138 to komfortowe rozwiązanie do magazynowania danych dla każdej rozwijającej się firmy.

Pięć poziomów ochrony danych zapewnionych przez ReadyNAS OS to ochrona RAID chroniąca przed awarią twardych dysków, antywirus działającym w czasie rzeczywistym, tworzenie kolejnych wersji kopii danych – za pomocą wykonywanych co godzinę migawek, ochrona przed zjawiskiem typu BitRot, czyli entropijną degradacją plików, a także łatwe kopiowanie danych do zarządzalnej chmury. Ekosystem NETGEAR ReadyCLOUD oferuje personalne chmury oparte na systemie VPN, wraz z ich synchronizacją.

Produkty biznesowe z serii ReadyNAS od NETGEARA są objęte pięcioletnią gwarancją sprzętową, jak i pięcioletnią gwarancją NBD, a także są wspierane pomocą techniczną 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.

Dostępne warianty ReadyNAS 3138 to urządzenie bezdyskowe lub z dyskami o pojemności 2, 3 czy 4TB (RN31842E, RN31843E, RN31844E).

Źródło: NETGEAR

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top