System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Według raportu Global Automotive Executive Survey 2016 digitalizacja oraz zdolność łączenia się pojazdów otoczeniem to kluczowe trendy, które zdeterminują rozwój rynku motoryzacyjnego do 2025 roku. Przedstawiciele kadry zarządzającej z całego świata biorący udział w badaniu KMPG przyznali, że w skali całej branży mniejsze znaczenie odegrają m.in. ekspansja na nowo powstałe rynki czy rosnący wpływ pojazdów hybrydowych oraz napędzanych energią elektryczną . Czy nowe technologie zawładną motoryzacją na lata?


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
W ostatnich latach dynamiczny rozwój nowych technologii dotknął większość obszarów ważnych dla konsumentów – od rynku sprzedaży detalicznej, przez finanse aż po rynek motoryzacyjny. Eksperci przyznają, że najważniejszym czynnikiem, który skłania potentatów branży do wielomilionowych inwestycji w segment nowych technologii staje się nie sam rozwój nowoczesnych rozwiązań, ale jego wpływ na globalną zmianę zachowań i potrzeb pojedynczych konsumentów.
Nowoczesne technologie tworzą nową jakość biznesu i coraz częściej stają się podstawą do zmiany modeli biznesowych. Firmy doradcze jak Gartner czy McKinsey przewidują, że do 2020 roku na rynku działać będzie ponad 50 miliardów urządzeń na stałe podłączonych do sieci. To daje nam pięć urządzeń na jednego mieszkańca Ziemi. Wyobraźmy sobie, że każdy z nas staje się częścią tego świata i jest z nim na stałe związany. Pytanie co będziemy w stanie z tym zrobić? Nasze ubrania, okulary, zegarki, buty będą zawierały sensory na skalę dotąd niespotykaną. Dzisiaj już większość urządzeń mobilnych jest powiązanych z komputerami poprzez współdzielenie informacji. Znaczna integracja występuje również w urządzeniach montowanych w samochodach, czego przykładem jest przejazd ciężarówki Mercedesa publiczną autostradą kierowaną przez autopilota sprzężonego z sensorami i urządzeniami GPS – komentuje Kinga Piecuch, Prezes SAP Polska.
Powszechnym rozwiązaniem jest już podłączanie samochodów bezpośrednio do internetu. Już teraz liczba takich pojazdów na całym świecie wynosi 23 miliony. Według prognoz IHS Automative do 2020 roku wartość ta będzie prawie siedmiokrotnie większa i wyniesie 152 miliony. Tak ważny trend digitalizacji ma również szczególne znaczenie w zakresie urządzeń mobilnych, których na całym świecie użytkuje się już ok. 72 miliardy egzemplarzy . Nie dziwi zatem wzrost zainteresowania nowoczesnymi rozwiązaniami mobilnymi, które oferowane są w branży motoryzacyjnej - wyjątkowo często korzystającej z narzędzi pozwalających na zdalną kontrolę, w tym wypadku, samochodów lub nawet całych grup pojazdów.

Samochód na wyciągnięcie smartfona

Pojazdy już niedługo mają standardzie posiadać zdolność łączenia się z infrastrukturą miejską oraz urządzeniami mobilnymi. Już teraz powstają aplikacje, które pozwalają na kontrolę samochodu, jego parametrów czy wyszukiwanie jego pozycji w czasie rzeczywistym. Według prognoz, za kilka lat pełna kontrola nad pojazdem będzie możliwa jednym palcem – za pomocą telefonów komórkowych oraz tabletów. Istniejące na rynku rozwiązania mobilne bywają jednak mało zróżnicowane a ich wdrażanie ma więcej wspólnego z chaosem, niż precyzyjnym przełożeniem praktycznych informacji na realia codzienności.
Obecnie tworzone rozwiązania mobilne coraz częściej wpisują się w najnowsze przewidywania rozwoju branży motoryzacyjnej. Firmy technologiczne wskazują, iż źródłem generującym wartość w nowych realiach rynku będzie tworzenie i zarządzanie systemami operacyjnym oraz ogólnym doznaniem doświadczanym przez podróżnych, a także wykorzystywanie zgromadzonych przy tej okazji danych[2]. Właśnie dlatego w 2015 roku skoncentrowaliśmy swoje działania wokół rozbudowy nowej aplikacji mobilnej Cartrack Fleet, która stała się narzędziem w pełni zintegrowanym z systemami monitoringu pojazdów – komentuje Kamil Jakacki, Dyrektor ds. Sprzedaży w Cartrack Polska.
Nowoczesne aplikacje mobilne pomogą nie tylko zarządzać samym pojazdem, ale pozwolą na analizę danych, które samochód pozyska dzięki połączeniu z infrastrukturą miejską. Firma Xerox stworzyła już rozwiązania, które ułatwiają np. poszukiwanie miejsc parkingowych. Odpowiednie narzędzia analityczne pomagają ustalić dostępność miejsc postojowych na terenie miasta, włączając w to miejsca abonamentowe, miejsca parkingowe dla celów działalności gospodarczej i strefy załadunku.

Warto jednak zaznaczyć, że sam przemysł motoryzacyjny jest już przygotowany na zmieniające się trendy rynkowe. Według badań KPMG to właśnie najwięksi producenci pojazdów będą wieść prym wśród innowatorów rynku samochodowego.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top