Firma Oracle ogłasza dostępność maszyny bazodanowej Oracle Exadata X5-8, najnowszego elementu rodziny systemów programowo-sprzętowych X5. Oracle Exadata łączy w sobie sprzęt i oprogramowanie, aby zapewnić jak najwyższą wydajność bazy danych w jak najniższej cenie. Każdy system Oracle Exadata X5-8 udostępnia maks. 576 rdzeni procesora, ponad 1,3 petabajtów dyskowej pamięci masowej lub 180 terabajtów ultraszybkiej pamięci PCI flash oraz maks. 24 terabajtów pamięci operacyjnej.
Oracle Exadata X5-8 to doskonałe rozwiązanie do obsługi baz danych działających w pamięci, wielkich hurtowni danych lub systemów OLTP wymagających dużych obciążeń. Maszyna Oracle Exadata X5-8 zapewniająca dużą moc obliczeniową, pamięć masową i pojemność pamięci została opracowana z myślą o inicjatywach w zakresie baz danych w chmurach prywatnych na wielką skalę i umożliwia konsolidację dużej liczby baz danych o zróżnicowanych obciążeniach w jednym systemie Exadata, co znacznie zmniejsza koszty operacyjne i koszty zarządzania.
Kluczowe cechy tej wersji sprzętowej to m.in.:
Nowy serwer baz danych: w nowej wersji 8-gniazdowe serwery bazy danych zostały wyposażone w najnowsze i najszybsze 18-rdzeniowe procesory Intel
E7-8895 v3, co daje łącznie 144 rdzenie na serwer bazy danych. Dodatkowe rdzenie oraz zaktualizowana architektura zwiększają wydajność nawet o 25%.
Podwójna pojemność serwera pamięci masowej: Serwery storage o dużej pojemności, stanowiące część maszyny bazodanowej Oracle Exadata X5-8, są wyposażone w dyski SAS3 8TB, które zapewniają podwójną pojemność pamięci masowej w porównaniu z poprzednią generacją (X4-8).
Systemy Exadata charakteryzują się wyjątkowymi możliwościami, które znacznie zwiększają wydajność baz danych, a jednocześnie obniżają koszty. Maszyna Oracle Exadata X5-8 jest dostarczana razem z najnowszą wersją oprogramowania Oracle Exadata (12.1.2.2.0), udostępniającą następujące nowe możliwości:
obsługa protokołu IPv6 dla sieci Ethernet,
prostsze zarządzanie i większe bezpieczeństwo dzięki ExaCLI,
lepsze statystyki w zakresie pamięci masowej Exadata w raportach AWR,
ulepszenia w zakresie odwrotnego przenoszenia zadań (reverse offload),
wyższa wydajność i dostępność.
Oracle Exadata X5-8 zapewnia takie same możliwości w zakresie pamięci masowej i sieci co Oracle Exadata X5-2. Pamięć masową i moc obliczeniową można elastycznie konfigurować i rozszerzać, serwer po serwerze, co zapewnia stopniową ekspansję dostosowaną do wymagań przedsiębiorstwa oraz niższe koszty. Elastyczne możliwości konfiguracji pozwalają użytkownikom wdrażać niestandardowe maszyny bazodanowe Oracle Exadata, takie jak systemy zoptymalizowane pod kątem Oracle Database In-Memory czy systemy OLTP oparte w całości na pamięci flash. Opłata za oprogramowanie bazodanowe zależna od wykorzystania mocy obliczeniowej oraz możliwość wirtualizacji Oracle VM jeszcze bardziej zwiększają elastyczność, bezpieczeństwo i oszczędności. Nowe oprogramowanie maszyny bazodanowej Oracle Exadata obsługuje też wszystkie poprzednie generacje systemów sprzętowych tej platformy, a także bazy danych Oracle 12c i Oracle 11g Wersja 2.
Automatyzacja procesów biznesowych wyłania się jako kluczowy element strategii operacyjnej, umożliwiający firmom optymalizację zasobów, redukcję kosztów oraz poprawę jakości usług i produktów. Wdrożenie narzędzi i mechanizmów, które bazować będą na automatyzacji może wydawać się zadaniem złożonym, zwłaszcza dla średnich i dużych przedsiębiorstw, które zarządzają szerokim spektrum procesów biznesowych. Jak się tego podjąć, od czego zacząć i które obszary mogą stać się decydującymi?
SAS zaprezentował lekkie, dostosowane do potrzeb poszczególnych branż modele sztucznej inteligencji do indywidualnego licencjonowania. To przełomowe rozwiązanie ułatwi organizacjom efektywne i zoptymalizowane wdrażanie technologii AI. Ogłoszenie miało miejsce podczas dorocznej konferencji SAS Innovate w Las Vegas.
Jak wynika z raportu Capgemini World Property and Casualty Insurance Report 2024, tylko 8% ubezpieczycieli majątkowych i wypadkowych (P&C) jest uznawanych za „pionierów” w branży – systematycznie wyprzedzają głównych graczy rynkowych, dzięki efektywnemu wykorzystywaniu AI i automatyzacji do podejmowania świadomych decyzji czy dokładnych ocen ryzyka. Z drugiej strony, niemal 2 na 3 firm, jakie wzięły udział w badaniu uważa, że dzięki AI oszustów ubezpieczeniowych będzie mniej, a ocena ryzyka dokładniejsza.
Eurofins, międzynarodowa firma z sektora biotechnologii, wybrała IBM Security QRadar SIEM do zarządzania mapą cyberzagrożeń. Najnowsze rozwiązanie wykorzystuje sztuczną inteligencję, analizę sieci i zachowań użytkowników oraz rzeczywistą analizę zagrożeń, stworzoną w celu zapewnienia analitykom dokładniejszych, kontekstowych i priorytetowych alertów. Katowicki oddział Eurofins odpowiada za świadczenie tej usługi w skali globalnej, a wdrożenie IBM Security QRadar SIEM należy do największych w kraju.
Wszyscy mówią o cyfrowej transformacji, jednak praktyczne wyzwania związane z jej wdrażaniem są rzadko omawiane szerzej. Według raportu IDC InfoBrief zleconego przez Endavę , aż połowa projektów transformacji cyfrowej przeprowadzanych na całym świecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie osiągnęła oczekiwanych celów i wyników. Co więcej, 6 na 10 europejskich organizacji podejmujących działania w tym zakresie uważa te inwestycje za nieudane. Najnowsze badania rzucają jednak światło na to, co sprawia, że transformacja cyfrowa działa - i jak się okazuje, najważniejszy jest ludzki wkład w ten proces.
Grupa CIECH wybrała Comarch ze względu na wieloletnie doświadczenie firmy, a także zaawansowane funkcjonalności samego systemu, odpowiadające potrzebom dużych podmiotów działających w biznesie. Comarch EDI umożliwia m.in. konwertowanie faktur z i na wiele różnych formatów, a ponadto obsługuje walidacje biznesowe. Wykorzystanie sztucznej inteligencji zapewnia automatyzację procesów, minimalizując błędy ludzkie oraz przyspieszając pracę.
SAP i NVIDIA ogłosiły partnerstwo, dzięki któremu klienci biznesowi, korzystający z rozwiązań i aplikacji chmurowych SAP, będą mogli jeszcze szybciej wykorzystywać transformacyjną moc danych i generatywnej sztucznej inteligencji.
Wiodący na polskim rynku dostawca rozwiązań dla energetyki, RAFAKO S.A., oraz Affexy Sp. z o. o., pionier w dziedzinie sztucznej inteligencji, ogłaszają rozpoczęcie współpracy, która ma na celu stworzenie nowej jakości w zarządzaniu i optymalizacji zużycia energii. Projektem współpracy jest innowacyjny system GridWise AI, który wykorzystuje zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji do prognozowania cen energii elektrycznej oraz optymalizacji zarządzania energią.
80% dyrektorów banków detalicznych uważa, że generatywna sztuczna inteligencja stanowi znaczący krok w rozwoju technologii AI. Jednak tylko 6% tych instytucji ma przygotowany plan transformacji opartej na sztucznej inteligencji. Co więcej, braki technologiczne zauważają klienci. Aż 61% z nich wyraziło niezadowolenie z usługi chatbota. Czy banki poradzą sobie z transformacją technologiczną? Wyniki badań i płynące z nich wnioski przedstawia Capgemini w Światowym Raporcie o Bankowości Detalicznej 2024.
Sztuczna inteligencja obiecuje uczynić nasze zadania łatwiejszymi, pracę bardziej produktywną, a firmy bardziej wydajnymi. Nowe badania przeprowadzone przez Slack wykazały, że 80% pracowników korzystających z generatywnych narzędzi AI doświadcza wzrostu produktywności – a to dopiero początek. Asystenci AI tacy jak Salesforce Einstein Copilot mogą już odpowiadać na pytania, generować treści i dynamicznie automatyzować działania. Pewnego dnia asystenci staną się cyfrowymi agentami sprzedaży i usług, przewidując nasze potrzeby oraz działając w naszym imieniu.
W celu podniesienia jakości strony internetowej ERP-view.pl oraz dla wygody korzystania z niej, stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza, że wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie. Więcej informacji znajduje się na stronie Polityka cookies.