System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Według danych Komisji Europejskiej, tylko sam rynek aplikacji mobilnych w przeciągu najbliższych dwóch lat ma osiągnąć wartość 63 miliardów euro. Ten dynamiczny wzrost wynika z coraz szerszego zastosowania rozwiązań mobilnych niemal w każdej dziedzinie naszego życia począwszy od ułatwiania nam codziennych czynności, poprzez zarządzanie finansami, na ratowaniu zdrowia skończywszy.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Ciekawych informacji dostarcza badanie zrealizowane przez Nielsen Mobile Insights, z których wynika, że przeciętny użytkownik smartfona korzysta z 27 aplikacji. Co więcej, ich liczba nie zmienia się ze względu na strukturę wieku, różny jest tylko czas korzystania z nich. Obecnie bardzo chętnie sięgamy po rozwiązania mobile w postaci komunikatorów, serwisów zręcznościowych, gier, czy programów muzycznych. To jednak nie wszystkie możliwości oferowanych przez tego typu rozwiązania. Do czego chętnie je wykorzystujemy? W jakich sytuacjach mogą nam się przydać?

Źródło wiedzy i informacji

Urządzenia mobilne typu smartfon, czy tablet już dawno przestał pełnić swoje podstawowe funkcje (rozmowy, wysyłanie wiadomości tekstowych), a stał się uniwersalnym narzędziem do wszechstronnej komunikacji z całym światem. Jak wynika z badania „Global Mobile Consumer Survey” zrealizowanego przez firmę doradczą Deloitte - aż 63 proc. respondentów korzysta z aplikacji do czytania najnowszych informacji, 46 proc. do oglądania krótkich form video, a 32 proc. do słuchania radia . Równie ciekawych informacji dostarcza raport „Aplikacje mobilne” opracowany przez serwis interaktynie.com, gdzie wśród najczęściej pobieranych rozwiązań mobilnych przez polskich użytkowników smartfonów w pierwszej siódemce znalazły się właśnie aplikacje dostarczające najnowsze informacje.

Świadomość lokalizacji

Jednym z obszarów, gdzie nowoczesne rozwiązania mogą okazać się nieocenionym atrybutem jest turystyka. Zdarza się, że niekiedy wyjeżdżając nie mamy dokładnie zaplanowanej trasy, czy miejsc gdzie możemy odpocząć. Pomimo wielu możliwości jakie oferują aplikacje tj. Google Maps, czy StreetView, w wielu miejscach możemy potrzebować pomocy. Co więcej, aplikacje bazujące na geolokalizacji mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa w górach, czego przykładem może być darmowa aplikacja „Pomoc w Górach” opracowana przez polską firmę informatyczną Transition Technologies oraz Grupę Beskidzką GOPR.
Góry to moja pasja! Jednak mam świadomość, że bywają one bardzo niebezpieczne, zwłaszcza gdy raptownie zmieniają się warunki pogodowe i dochodzi o wypadku. W takich sytuacjach aplikacja „Pomoc w Górach” może uratować nasze życie lub zdrowie. Informacje o naszym położeniu są automatycznie wysyłane do systemu centralnego beskidzkich ratowników i aby wezwać pomoc wystarczą dosłownie 2 kliknięcia – mówi Miłka Raulin, najmłodsza Polka, która chce zdobyć Koronę Ziemi, od lat realizująca swój autorski projekt Siła Marzeń.
Bankowość mobilna

Polacy stopniowo i powoli przekonują się także do aplikacji dedykowanych dla bankowości mobilnej. Według raportu opracowanego przez prnews.pl, w czerwcu tego roku liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej wzrosła do 6,3 mln. To znaczący wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, gdzie poziom ten plasował się na poziomie 4 mln. Bankowość mobilna coraz silniej zyskuje na znaczeniu ze względu na możliwość zawierania transakcji na odległość za pomocą BLIK (polski system płatności mobilnych), a także dostępność do konta niezależnie od czasu i miejsca oraz oszczędność czasu.

Twórcy aplikacji mobilnych prześcigają się w opracowywaniu nowoczesnych rozwiązań coraz bardziej dostosowanych do naszych potrzeb. Innym, istotnym elementem, na który zwracają uwagę jest przede wszystkim prosta funkcjonalność i dbałość o to, aby nie były one przeładowane treścią.

Źródło: Transition Technologies

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top