System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Huawei zaprezentował dziś P9 i P9 Plus, pierwszą na świecie rodzinę smartfonów wyposażonych w podwójny aparat marki Leica. Nowe flagowce to połączenie wysokiej klasy technologii i zapierającego dech w piersi designu. Urządzenia stworzone we współpracy z firmą Leica Camera AG, dają niespotykane wcześniej możliwości. Od dziś fotografia mobilna już nigdy nie będzie taka sama.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
P9 to pierwszy smartfon Huawei stworzony we współpracy ze światową ikoną fotografi, firmą Leica Camera AG. Jest wyposażony w podwójny aparat, który pozwala doświadczać fotografię mobilną na zupełnie nowym poziomie. P9 robi zarówno zdjęcia przepełnione żywymi kolorami jak i wyraziste czarno-białe obrazy, których nie powstydziłby się profesjonalny fotograf.

Przełomowym wydarzeniem premiery była prezentacja zwiastuna najnowszego spotu reklamowego Huawei, w którym wystąpiły pierwszoligowe gwiazdy: Henry Cavill, ambasador marki Huawei i aktorka Scarlett Johansson. Fabuła reklamy nawiązuje do połączenia koloru z czernią i bielą – głównej cechy aparatu Leica w nowym P9. Henry Cavill pojawił się na premierze w towarzystwie światowej klasy fotografów: Mary McCartney i Davida Guttenfeldera. Battersea Evolution oraz prezesa BBC Global News Jima Egana, wydawcę magazynu Vogue China - Anitę Chang, prezesa Conde Nast - Jonathana Newhouse i członków rady nadzorczej Huawei w Wielkiej Brytanii: Sir Andrew Cahn’a i Helen Alexander.
Jesteśmy niezwykle podekscytowani tym, że zaoferowaliśmy naszym użytkownikom najlepsze rozwiązania fotografii mobilnej, dzięki wykorzystaniu ponad 100 – letniego doświadczenia i technologii firmy Leica – powiedział Richard Yu, CEO Huawei Consumer Business Group. – Ludzie na całym świecie robią każdego roku swoimi smartfonami miliardy fotografii, dlatego aparaty stały się jednym z ich najważniejszych elementów. Użytkownicy P9 będą mogli robić zdjęcia z niezrównaną dotąd przejrzystością, bogactwem szczegółów i autentycznością. Do tego P9 jest wspaniale zaprojektowany, bardzo wydajny i wygląda po prostu świetnie.
Rewolucja w fotografii mobilnej

P9 to nie tylko piękne wzornictwo i zaawansowane rozwiązania technologiczne. Dzięki doskonałej inżynierii firmy Leica w systemie fotograficznym smartfonu, nowy falogowiec jest najlepszy w swojej klasie urządzeniem do fotografii mobilnej. Od soczewek, przez sensory, na algorytmach przetwarzania obrazu kończąc, aparat w P9 został zaprojektowany jak profesjonalny sprzęt fotograficzny. Nowe urządzenie dostarcza swoim użytkownikom możliwość robienia zdjęć w jakości, która do tej pory była niedostępna w tej kategorii urządzeń.

Jednym z głównych elementów P9 jest podwójny obiektyw, który pozwala wydobyć cały potencjał drzemiący w soczewkach firmy Leica. Zainstalowany w P9 moduł aparatu RGB odpowiada za przechwytywanie kolorów, a jego bliźniaczy, monochromatyczny odpowiednik nadaje obrazom szczegółowości. Dwa tylne aparaty w P9 współpracują ze sobą, umożliwiając użytkownikom robienie bogatych w szczegóły i głębię zdjęć o nasyconych kolorach. P9 sprawdza się również w warunkach słabego oświetlenia. Dzięki zastosowaniu podwójnego aparatu, zdjęcia są jaśniejsze i bardziej szczegółowe.

Każde zdjęcie zrobione smartfonem P9 niesie ze sobą unikalny wydźwięk emocjonalny i ponadczasowość, które są charakterystyczne dla prac wykonanych produktami Leica. Dzięki drobiazgowej kalibracji aparatów w P9, każdy filtr wiernie odzwierciedla autentyczną kolorystykę i styl Leica. Wybierając monochromatyczny tryb robienia zdjęć, użytkownicy P9 wykorzystują najprawdziwszy aparat mono, który pozwala na utrwalanie mocnych i sugestywnych czarno-białych obrazów wysokiej jakości.

Zastosowanie hybrydowej ostrości (Hybrid Focus) - autorskiej technologii Huawei – zapewnia P9 wyjątkową szybkość, precyzję i stabilność pracy obu aparatów. Polega ona na ustawianiu ostrości przy użyciu trzech metodologii pomiaru: laserowej, głębokości oraz kontrastu - automatycznie dobiera tę, która w danej chwili przyniesie najlepszy możliwy rezultat.

Funkcja szeroko otwartej przysłony, pozwala użytkownikom P9 eksperymentować i realizować swoje własne, innowacyjne wizje oraz osiągać zaskakujące efekty. Urządzenie pozwala w łatwy sposób kontrolować głębię ostrości, dzięki czemu możliwe jest osiągnięcie efektów takich jak bokeh, przy jednoczesnym utrzymaniu pełnej ostrości na głównym obiekcie fotografii.
Leica i Huawei łączy bezkompromisowe zaangażowanie w dostarczaniu narzędzi pozwalających na uzyskanie doskonałych obrazów. Nasze partnerstwo zaowocowało stworzeniem urządzenia, które pozwoli robić fantastyczne zdjęcia konsumentom na całym świecie – powiedział Oliver Kaltner, CEO firmy Leica. – Pogłębiamy naszą współpracę, by oddać w ręce użytkowników możliwość doświadczania mobilnej fotografii na zupełnie nowym poziomie.
Wzornictwo przemysłowe na najwyższym poziomie

Huawei P9 jest arcydziełem najnowocześniejszego wzornictwa przemysłowego, które w naturalny sposób kontynuuje minimalistyczny styl poprzednich smartfonów klasy premium z serii P. Każdy model P9 stanowi perfekcyjną, najwyższej klasy konstrukcję, wyposażoną w ekran wykonany w technologii 2.5D i wykończony aluminium z diamentowym szlifem. Projektanci wykorzystali takie techniki wykończeniowe, jak szczotkowanie i polerowanie, by uzyskać półprzezroczystą powierzchnię metalu.

Moc i wydajność

Huawei P9 oferuje moc, łączność i wydajność, która jest odpowiedzią na oczekiwania użytkowników smartfonów klasy premium na całym świecie. Sercem wyposażonego w 5,2-calowy ekran Full HD, jest nowy, 64-bitowy 2,5 GHz procesor Kirin 955, a bateria o pojemności 3000 mAh zapewnia urządzeniu znakomitą żywotność i czas pracy.

Huawei zaprezentował również model P9 Plus, wyposażony w 5,5-calowy ekran z technologią Press Touch i pojemniejszą, 3200 mAh baterią. P9 Plus posiada technologię dual-IC Rapid Charge, która zapewnia użytkownikowi sześć godzin rozmów, po zaledwie 10 minutach ładowania.

Zarówno w P9 jaki i P9 Plus zastosowano czytnik linii papilarnych, która dba o ochronę prywatności i danych użytkownika. Zaawansowany czytnik pozwala na personalizację i zabezpieczenie urządzenia, zdecydowanie obniżając ryzyko niepowołanego dostępu i wykorzystania zgromadzonych na nim informacji,

Źródło: Huawei

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top