System ERP – ile kosztuje i co składa się na jego cenę?

Udzielenie odpowiedzi na pytanie „Ile kosztuje system ERP” nie jest tak proste i jednoznaczne, jak można by oczekiwać. Dlaczego? Na ostateczny…

6 korzyści z wdrożenia systemu ERP

Polskie przedsiębiorstwa mierzące się z wyzwaniami związanymi z transformacją cyfrową coraz chętniej decydują się na wdrożenie systemów…

Polski przemysł marzy o AI, ale brak mu podstawowych narzędzi

Polskie firmy przemysłowe, choć głośno mówią o sztucznej inteligencji, w rzeczywistości borykają się z podstawowymi narzędziami…

System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Abplanalp, europejski lider branży obróbki metali, zdecydował o wyborze IFS Cloud. Najnowsze rozwiązanie z oferty IFS będzie wspierało dalszy rozwój firmy na terenie Polski, Ukrainy oraz w krajach bałtyckich. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się właśnie na rozwiązanie chmurowe ze względu na jego elastyczność oraz dopasowanie do specyfiki działalności. Opracowany na bazie potrzeb oraz doświadczeń klientów, IFS Cloud jest kolejnym, naturalnym krokiem w stronę transformacji cyfrowej firm.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Nowoczesne technologie światowych producentów w zakresie obróbki metali, wieloletnia obecność na rynkach europejskich oraz współpraca z wiodącymi przedsiębiorstwami sprawia, że Abplanalp chce się rozwijać w oparciu o niezawodne i innowacyjne rozwiązania informatyczne. Jednym z kluczowych aspektów wyboru rozwiązania IFS Cloud było wsparcie dla obszaru serwisowego oraz optymalizacja procesu zarządzania zleceniami serwisowymi. Między innymi w wykorzystaniu zaawansowanych rozwiązań serwisowych opartych o mechanizmy sztucznej inteligencji i rozszerzoną rzeczywistość, Abplanalp widzi możliwość dalszej ekspansji swojego biznesu. Holding Abplanalp działa na rynkach Europy Wschodniej (Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Ukraina) oraz Azji Środkowej (Kazachstan i Uzbekistan).

Technologia gwarantująca przewagę

Kontrakt obejmuje dostawę kilkuset licencji oraz serwis najnowszej wersji systemu ERP – IFS Cloud w zakresie finansów, kadr i płac, zakupów, gospodarki magazynowej, sprzedaży oraz serwisu dla całego holdingu.

IFS Cloud ma tę właściwość, że jest zawsze aktualny i ma szeroki wybór opcji utrzymaniowych. Widzę, że coraz więcej firm, tak jak ja, wierzy w chmurę i jej przyszłość. Od momentu przedstawienia rynkowi IFS Cloud, zainteresowanie naszym rozwiązaniem chmurowym systematycznie rośnie i podpisujemy coraz więcej kontraktów właśnie na ten model usługi. Dlatego niezwykle cieszy mnie, że do grona naszych chmurowych klientów dołącza Abplanalp. Za każdym razem kiedy zwiększamy swoje zasięgi o firmy z dużym potencjałem rozwoju, oferujące najwyższej jakości produkty jest to dla nas dodatkowa motywacja, żeby dostarczać rozwiązania wykorzystujące najnowsze oraz efektywne technologie, gwarantujące przewagę rynkową. Co już nie raz podkreślałem, zależy nam na tworzeniu trwałej relacji z klientami opartej na doświadczeniu i współpracy, dlatego staramy się być obecni na każdym etapie cyfrowej transformacji naszych partnerów – wskazuje Marek Głazowski, prezes IFS Poland & Europe East.


Ambicja oparta na wykorzystaniu najnowszych technologii

Kolejnym istotnym obszarem dla Abplanalp była najnowsza technologia jaka stoi za IFS Cloud, cykl życia produktu – „ever green” oraz elastyczność w zakresie miejsca instalacji rozwiązania. IFS Cloud daje pełną swobodę – chmura, hosting lub serwery klienta, w każdym przypadku jest to tożsame rozwiązanie pod względem funkcjonalnym.

Wybierając dostawcę systemy klasy ERP zależało nam na możliwie najbardziej elastycznym i nowoczesnym rozwiązaniu. IFS Cloud od początku był naszym faworytem między innymi dzięki możliwości objęcia wszystkich aktualnych jak i planowanych w przyszłości, procesów w naszej organizacji. W Abplanalp wiemy gdzie dziś jesteśmy, wiem także gdzie chcemy być w kolejnych latach. Wierzę że IFS jest dla nas najlepszym i najbardziej perspektywicznym wyborem – podkreśla Maciej Ratyński, Członek Zarządu Abplanalp Sp. z o.o.


Dzięki doświadczeniom, które codziennie gromadzi pracując z klientami na całym świecie, IFS może wspólnie z nimi planować i patrzeć w przyszłość. Głównym celem firmy jest wprowadzanie zmian w zakresie jakości planowania zasobów przedsiębiorstwa oraz zarządzania usługami i aktywami. Ta ambicja opiera się na wykorzystaniu technologii, dzięki której możliwa będzie dalsza transformacja cyfrowa oraz wyeliminowanie zakłóceń w procesach biznesowych klientów – z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i automatyzacji, zastosowania analiz oraz symulacji. IFS opracował i wdrożył wiele kluczowych rozwiązań uwzględniających strategiczne podejście do tzw. user experience – wykorzystania przyzwyczajeń i doświadczenia użytkownika, jak też warstwowej architektury aplikacji umożliwiającej aktualizację i synchronizację z innymi aplikacjami i technologiami.

Źródło: IFS

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top