System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Firma JMP Flowers już od 10 lat pracuje na zintegrowanym systemie do zarządzania przedsiębiorstwem - SAP Business One. Właśnie mija 10-lecie współpracy JMP z Centrum Serwisowym Altab.
 

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
JMP Flowers z siedzibą w Stężycy, to jedna z najnowocześniejszych firm produkcyjnych w Polsce, a w swojej kategorii - należąca do czołówki światowej. Działalność firmy obejmuje uprawę kwiatów ciętych, zaś szklarnie z uprawą róż, anturium i orchidei (o łącznej powierzchni przekraczającej 15 ha) zaliczane są do najnowocześniejszych na świecie.

10 lat owocnej współpracy

Początkowo dane ze sprzedaży firma analizowała w oparciu o MS Excel – narzędzie dobre, ale niewystarczające. Mnogość arkuszy, błędy w formułach i rozproszenie informacji skłoniły właścicieli do inwestycji w bardziej zaawansowane narzędzia IT. W 2005 roku zdecydowali się na wdrożenie systemu SAP Business One, a realizację projektu powierzono firmie Altab. Wdrożenie objęło swoim zasięgiem księgowość, sprzedaż, zaopatrzenie i gospodarkę magazynową z elementami produkcji.
Właśnie mija 10 lat odkąd pracujemy na SAP Business One. W tym czasie zmieniła się nasza firma, a wraz z nią nasz SAP. Doceniam elastyczność tego programu – nieustannie tworzymy nowe raporty, integrujemy się z zewnętrznymi platformami i wraz z Altab rozbudowujemy instalację o rozwiązania nam dedykowane – mówi Jacek Ptaszek, współwłaściciel JMP Flowers.
Instalacja SAP Business One w JMP była dla nas ciekawym wyzwaniem, w szczególności ze względu na specyfikę firmy i charakter produkcji – wspomina Paweł Matejko, Prezes Zarządu Altab S.A., firmy wdrożeniowej. – 10-lecie współpracy z JMP to czas nieustannego rozwoju instalacji i realizacji coraz bardziej zaawansowanych projektów IT – dodaje.
Wrażliwa produkcja
Kwiaty są towarem wrażliwym, nie tylko w procesie produkcji, ale i transporcie, dlatego jednym z najważniejszych wyzwań jakie stawialiśmy przed systemem IT, było takie wsparcie logistyki i sprzedaży, by czas od ścięcia kwiatu do chwili dostarczenia go do kwiaciarni – także zagranicznych - był jak najkrótszy, a nasze kwiaty nie zalegały w magazynach – mówi Jacek Ptaszek. – SAP Business One pozwala na płynny przepływ informacji między szklarniami, magazynami, a hurtowniami i punktami sprzedaży detalicznej. W ten sposób nadzorujemy nasze stany magazynowe, zwiększamy rotację towaru, kontrolujemy ceny i upusty, ale także weryfikujemy poziom opłacalności produkcji, dzięki czemu możemy podejmować trafne decyzje dotyczące jej optymalizacji – wylicza.
Zagraniczne filie

JMP Flowers eksportuje kwiaty także na rynki zagraniczne i posiada własne filie w Austrii i Rosji.
SAP Business One jest systemem wręcz idealnym dla firm myślących o ekspansji zagranicznej. Wdrożenie nowej bazy w oddziale wiedeńskim trwało 2 tygodnie. Wersje lokalizacyjne systemu i wielojęzyczność aplikacji pozwalają na naprawdę szybkie uruchomienie dodatkowych baz zgodnych z przepisami obowiązującymi w danym kraju – podkreśla współwłaściciel JMP Flowers.
Rozwiązania dopasowane do potrzeb

Centralizacja cenników, integracja z terminalami mobilnymi, drukowanie etykiet magazynowych, system alarmów i raporty na urządzenia mobilne – rozwiązanie zaproponowane JMP Flowers przez Altab, znacząco usprawniły nadzór nad gospodarką magazynową, dystrybucją i sprzedażą. SAP Business One zapewnił firmie dostęp do bieżących informacji dotyczących codziennej sprzedaży poszczególnych odmian i gatunków kwiatów, z podziałem na wyodrębnione klasy ich świeżości, w połączeniu z analizą przychodów i stanów magazynowych każdej z naszych filii. Zaawansowane analizy sprzedaży i ich wpływ na proces produkcji niwelują starty i bezpośrednio przyczyniają się do lepszych wyników finansowych firmy.

Bezcenne wsparcie
Warto podkreślić, że sukces wdrożenia to nie tylko wybór dobrego systemu IT, ale także powierzenie realizacji projektu doświadczonym fachowcom. Dziękuję zatem naszemu Partnerowi za ogromny wkład, jaki Altab włożył we wdrożenie i opiekę serwisową nad naszym SAP Business One i liczę na dalszą owocną współpracę – mówi Jacek Ptaszek. - Współpracuję z wieloma serwisami i przyznaję, że organizacja pracy Centrum Serwisowego Altab zasługuje na szczególne podkreślenie. Stały nadzór nad zgłoszeniami serwisowymi i realizacją toczących się projektów, profesjonalny i szybki kontakt z Klientem, dyspozycyjność i elastyczność serwisu, możliwość bieżącej komunikacji ze specjalistami SAP dzięki czynnej infolinii dla pracowników firmy sprawia, że wsparcie Altab czuje się cały czas – zauważa współwłaściciel JMP Flowers.
Cieszę się, że firma JMP od wielu lat jest naszym referencyjnym Klientem i bardzo miło jest słyszeć po 10 latach współpracy, że wybór zarówno systemu SAP Business One jaki i firmy Altab, był bardzo dobrym wyborem, a serwis jaki świadczymy jest na najwyższym poziomie. Właściciele nie tylko prowadzą własny biznes, odnosząc ogromne sukcesy na rynku światowym, ale również aktywnie działają na rzecz lokalnej społeczności, angażując się m.in. w działalność Towarzystwa Przyjaciół Stężycy – podkreśla Paweł Matejko. – Życzę wszystkim naszym Klientom takich sukcesów, jakie odnosi firma JMP Flowers – dodaje.
ŹródłO: ALTAB

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top