System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT

CYBERLUSTRO DLA PRZEMYSŁU – FORCAM ABC

Firma Forcam, światowej klasy producent systemu do zarządzania produkcją, opracowała White Paper, dotyczący najnowszej wersji systemu cyber-fizycznego Factory Framework – Release 5. Forcam informuje w nim o kluczowych zaletach oprogramowania, które spełnia wymogi koncepcji Industry 4.0, oferując technologię „In Memory“, Big Data w czasie rzeczywistym oraz możliwości cloud computing.

Przedsiębiorstwa posiadające międzynarodową infrastrukturę potrzebują obecnie technologii IT najnowszej generacji do zarządzania produkcją na wszystkich jej poziomach. Rozwiązania, które będzie w stanie stworzyć „cyberlustro” pokazujące kluczowe dane produkcji. Korzystając z CPS (Cyber-Physical System) można na bieżąco analizować kluczowe dane, optymalizując tym samym procesy produkcji.

Franz Gruber, CEO firmy FORCAM wyjaśnia:
Kluczowym elementem Przemysłu 4.0 jest stworzenie systemu cyber-fizycznego. Jest to mapa procesu produkcji w czasie rzeczywistym w przestrzeni wirtualnej, przypominającej „cyberlustro”. Wymaga to technologii gromadzenia i przetwarzania danych In Memory w czasie rzeczywistym. Dzięki takim obiektywnym danym można jasno zidentyfikować nieefektywne gospodarowanie, a także uzyskać przejrzystość w działaniu zakładu. Można wirtualnie analizować produkcję i optymalizować ją w czasie rzeczywistym.
Najważniejsze wymagania dla CPS:
  • Maszyny i sterowniki różnego typu muszą być połączone w system
  • Big Data są przetwarzane w czasie rzeczywistym dla różnych lokalizacji
  • Konfiguracja jest dostępna we wszystkich językach
  • Możliwe jest raportowanie ze wszystkich stref czasowych, z uwzględnieniem różnic czasu, tak aby wszystkie zegary w każdej fabryce użytkownika były zsynchronizowane
  • Gwarantowana jest wizualizacja na wszystkich urządzeniach końcowych
Technologia In Memory jest jedynym rozwiązaniem, które umożliwia obsługę bardzo dużej ilości danych w bardzo krótkim czasie. Technologia ta jest podstawą rozwiązania Factory Framework. Obecnie, Forcam implementuje tą nowoczesną architekturę IT dla jednego z klientów z sektora Automotive. Wdrożenie przebiega w 10 fabrykach, znajdujących się w 5 krajach, w 4 językach oraz w 3 różnych strefach czasowych.

FORCAM ABC – OPROGRAMOWANIE RELEASE 5.

A
dapters and sensors
B
est in class with In Memory
C
loud Services for worldwide availability

A) Adaptery i czujniki: Połączenie sterowników maszyn jest podstawowym warunkiem działania każdego systemu MES. Rozwiązanie firmy Forcam jest elastyczne i może być modyfikowane za pomocą adapterów i czujników pod kątem współpracy z różnymi maszynami i sterownikami (Siemens, Mazak, Fanuc, Allen Bradley i inne). Zebrane dane są standaryzowane i przesyłane do systemu zarządzania produkcją.

B) Najlepszy w swojej klasie - Technologia In Memory: Factory Framework przetwarza duże zbiory danych w czasie rzeczywistym. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu technologii In Memory - umożliwiającej przetwarzanie informacji pochodzących z różnych baz danych. FORCAM jest unikalnym dostawcą technologii In Memory, opartej na metodzie Przetwarzania Zdarzeń Złożonych (CEP) z buforowaniem na żywo. Technologia ta wywodzi się z sektora finansowego (High Frequency Trading).

C) Usługi w „chmurze”, dostępne w każdej lokalizacji: Na całym świecie współpraca urządzeń połączonych w sieć jest realizowana na bazie infrastruktury IT. Oprogramowanie Factory Framework jest w 100% oparte na technologii WEB-owej (architektura serwera J2EE). Umożliwia to wirtualną analizę, optymalizację i synchronizację komputerów w czasie rzeczywistym z uwzględnieniem konfiguracji językowych (Unicode) i niezależnych stref czasowych (UTC). Usługi w chmurze zapewniają dostęp do wszystkich danych przez całą dobę na wszystkich urządzeniach, takich jak np.: tablet, smartphone, czy PC.

Źródło: Forcam Poland

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top