loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
18 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 46 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ
oracle 120W nadchodzącym roku cyfrowe narzędzia i modele biznesowe dadzą dyrektorom ds. marketingu bezprecedensowy wpływ na strategie rozwoju ich firm. Rejestrując i analizując ogromne ilości danych o klientach i kontaktując się z klientami na nowe sposoby, będą mogli tworzyć nowe, bardziej przewidywalne i bardziej rentowne strumienie przychodów.

 REKLAMA 
 SNT 
 
Skuteczność działań dyrektora ds. marketingu jest coraz częściej mierzona przychodami — powiedział Des Cahill, wiceprezes Oracle, szef działu rozwoju produktów do obsługi klienta. „W związku z tym trzeba stosować podejście oparte na danych, aby lepiej rozumieć poszczególnych klientów, a nie tylko segmenty, oraz przewidywać potrzeby klientów na podstawie ich zachowań w czasie rzeczywistym, a nie tylko historii transakcji.
Jednak nawet najbardziej zaawansowani cyfrowo dyrektorzy ds. marketingu mogą mieć problem z określeniem tego, na co przede wszystkim przeznaczyć czas i pieniądze firmy. W niniejszym artykule skracamy liczbę priorytetów na 2019 rok do pięciu, na podstawie dyskusji z dyrektorami ds. marketingu z niektórych spośród największych globalnych marek.

1. Dodawaj kontekst do wszystkiego. Chociaż wiele wskazuje na to, że dyrektorzy ds. marketingu będą w nowym roku zwiększać inwestycje w personalizację, ostatnie badanie Gartner pokazało, że nowe regulacje w dziedzinie ochrony danych, takie jak RODO w Europie, utrudnią marketerom prowadzenie „ukierunkowanych” kampanii.

Jednak niektórzy marketerzy widzą w tych regulacjach szansę na bardziej wartościowy kontakt z klientem. Na przykład zamiast śledzić dane osobowe takie jak płeć i wiek (co mogłoby naruszyć nowe przepisy o ochronie danych) firma Flipboard używa algorytmów automatycznego uczenia wspomaganych przez ludzi, aby modelować zainteresowania użytkowników na podstawie tego, co czytają w serwisie z agregowanymi wiadomościami prowadzonym przez firmę — mówi Marci McCue, dyrektor ds. marketingu w firmie Flipboard.


Na podstawie pomiaru liczby odwiedzin, czynników zwiększających zaangażowanie oraz liczby poleceń McCue chce zwiększyć różnorodność tematów, które odwiedzający chcą śledzić, a następnie dodawać do platformy większą liczbę publikujących i więcej wysokiej jakości treści, które pasują do profilu reklamodawców.

Prezentowanie marki osobie, która naprawdę interesuje się danym tematem, jest o wiele efektywniejsze niż kierowanie komunikatów do odbiorców na podstawie płci, wieku lub innych cech demograficznych — dodaje. Trzeba nawiązać kontakt z ludźmi w odpowiednim kontekście, kiedy są w odpowiednim nastroju.


2. Współpracuj z „influencerami”, których kochają (i którym ufają) klienci. Promowanie marki przez celebrytów — stanowiące niegdyś podstawę marketingu marki — ustępuje miejsca programom skierowanym do influencerów, w których biorą udział ludzie tworzący swoje własne treści i udostępniający je w mediach społecznościowych innym zwykłym ludziom, którzy mogą je polubić, udostępniać lub dodawać do nich komentarze.

Producent drewna kominkowego i paliwa do grilla Duraflame przypisuje znaczną część wzrostu znajomości marki influencerom społecznościowym, którzy zebrali dużą liczbę lojalnych fanów i włączyli produkty firmy do swoich własnych programów. Na przykład Derek Wolf, którego na Instagramie obserwuje ponad 615 000 osób, promował jedną z marek firmy (Cowboy Charcoal) w serii filmów „Over the Fire Cooking” (Gotowanie na ognisku) od wprowadzenia tego produktu w 2015 r.

Jego zasięg oraz zasięg jego fanów przewyższył wszystko, czego byliśmy w stanie dokonać poza tym kanałem — powiedział Daniel Moznett, dyrektor ds. marketingu w firmie Duraflame.


Według Chrisa Carona, dyrektora Duraflame ds. operacyjnych, kluczowym składnikiem takich programów marketingu cyfrowego jest autentyczność.

Derek Wolf cały czas mówi o gotowaniu w naturze, na prawdziwym ogniu i prawdziwym drewnie — mówi Caron, dodając, że styl Wolfa podoba się klientom i „bardzo dobrze łączy się z naszą marką”.


3. Docieraj do klientów wtedy, kiedy ma to znaczenie. W marketingu kluczową kwestią jest wyczucie czasu. Ale jak dotrzeć z komunikatem w odpowiednim momencie, jeśli Twoi klienci mają akurat huśtawkę emocjonalną?

Cyfrowa platforma muzyczna Pandora uruchomiła ostatnio kampanię marketingową ukierunkowaną na uspokojenie zestresowanych podróżnych w sezonie przedświątecznym za pomocą playlist o tematyce świątecznej.

Kampania ta, zatytułowana „Sound On”, była prowadzona na amerykańskich lotniskach oraz dworcach kolejowych i autobusowych. Miała ona pomóc podróżnym w celebrowaniu podekscytowania towarzyszącego im na drodze do rodziny i przyjaciół lub w obniżeniu stresu wynikającego z opóźnień.

W całej tej kampanii chodzi przede wszystkim o to, aby dotrzeć do ludzi w odpowiednim momencie — powiedziała Aimée Lapic, dyrektor ds. marketingu w firmie Pandora.


4. Zintegruj narzędzia do marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Jedna platforma chmurowa do procesów marketingu, sprzedaży i obsługi pomaga firmom śledzić zachowania klientów przez cały cykl relacji z nimi, a także zapewniać klientom spójne doświadczenia dostosowane do ich preferencji.

Wiedza o tym, jak klienci zareagowali na kampanię marketingową, czy kiedy kupili konkretny produkt lub na jakie usługi wykupili abonament, pomoże firmom przewidywać potrzeby klientów i dostarczać im dokładnie to, czego sobie życzą — powiedział Rob Tarkoff, wiceprezes Oracle, szef działu produktów w zakresie obsługi klienta.


Tego samego zdania jest Jan Kaempfer, dyrektor ds. marketingu w firmie Panasonic Toughbook Europe. Twierdzi on, że od czasu uruchomienia chmurowej platformy obejmującej aplikacje z dziedziny sprzedaży, obsługi i marketingu „bardzo łatwo jest określić, do kogo należy kierować komunikaty, co im oferować i kiedy nawiązać kontakt”. Na przykład za pomocą cyfrowych narzędzi do oceny sposobności sprzedaży Panasonic może zobaczyć „niezagospodarowaną” część swojego strumienia sprzedaży, a następnie zaprosić potencjalnych klientów na seminaria branżowe i w miarę rozwoju relacji umówić się na demonstrację produktu lub dołączyć pakiet usług do oferty nowego produktu.

Kaempfer spodziewa się, że do końca tego roku w jego firmie odsetek „sprzedaży asystowanej przez marketing” wzrośnie do 45% (z 35% w 2018 r.).

5. Wdrażaj technologie marketingowe szybko, ale nie najszybciej. Osoby, które jako pierwsze wdrażają najnowocześniejsze narzędzia marketingowe, na ogół tracą na tym mnóstwo czasu i pieniędzy.

To się po prostu nie opłaca” — mówi Eli Winkler, wiceprezes ds. marketingu, cyfrowego doświadczenia klientów oraz handlu elektronicznego w firmie La-Z-Boy produkującej meble. „Kończy się na tym, że pokrywasz ogromną część kosztów opracowania tej technologii, a w wielu przypadkach nie będzie ona na tyle dojrzała, aby większość klientów mogła z niej korzystać.


W 2019 r. dział marketingu w firmie La-Z-Boy zainwestuje w sprawdzone technologie — przede wszystkim mobilne — które pomagają klientom poruszać się między sklepem internetowym firmy a jej 340 lokalizacjami w Stanach Zjednoczonych. Firma przygląda się również ugruntowanym technologiom w zakresie rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej.

Zakładając okulary 3D, Winkler mówi: „klienci będą mogli skorzystać z naszej aplikacji mobilnej lub skonsultować się z jednym z naszych sklepowych projektantów, aby obejrzeć wizualizacje swoich domów, całkowicie zmienionych dzięki meblom i akcesoriom La-Z-Boy.


Autor: Sasha Banks-Louie, Brand Contributor, Oracle
Źródło: www.oracle.com/pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Jak zmierzyć efektywność wdrożenia systemu ERP?

To pytanie, na które powinien sobie odpowiedzieć każdy przedsiębiorca, który myśli nad zakupem nowego systemu ERP. Problem polega na tym, że…

Integracja systemu Rekord.ERP z systemami CAD/PDM

Współczesny przemysł od dawna zmaga się z wyzwaniami, jakie niosą ze sobą produkcja jednostkowa i małoseryjna. Czasy produkcji masowej…

Sztuczna inteligencja w firmie? – jak wykorzystać  jej możliwości do zarządzania zasobami informacyjnymi

Sztuczna inteligencja nie jest gotowym rozwiązaniem, które zadziała samoistnie. Jest raczej jak młody pracownik z ogromnym potencjałem, któremu…

Jak rozwijać firmę produkcyjną dzięki ERP?

Firmy z sektora produkcyjnego potrzebują zintegrowanych rozwiązań IT (ERP}, aby umożliwić przepływ informacji między działami organizacji i…

Jakość relacji, personalizacja, zaufanie i szacunek dla czasu klienta – to fundamenty efektywnego marketingu

Najważniejsze wyzwania dla marketingu firm to utrzymywanie spersonalizowanych relacji z klientami, w czasie rzeczywistym i niezależnie od kanału,

Europa wydaje miliardy Euro na IoT. W 2019 roku rynek urośnie o 20%

Europejski rynek IoT wzrośnie w tym roku prawie o 20 procent, zapowiada IDC. Tym samym będzie wart prawie 150 mld Euro, a dwucyfrowy wynik wzrostu…

Previous Next Play Pause

RAPORT CRM 2019 - KLIKNIJ POBIERZ ZESTAWIENIE SYSTEMÓW CRM

KATALOGIT FIRMY IT

Back to top