loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

sap logoInteligentna firma – za tym terminem kryją się najważniejsi gracze światowej gospodarki najbliższych lat. Znajdują się wśród nich zarówno obecni, jak i przyszli liderzy transformacji cyfrowej. W SAP szczególnie upodobaliśmy sobie to określenie, bardzo dobrze pasujące do celów,które stawiamy sobie tworząc kolejne rozwiązania.


 REKLAMA 
 snt ile kosztuje wdrozenie erp 
 
Globalne procesy rozwoju technologii dla biznesu już dziś mają ogromny wpływ na kierunek, w którym podążamy wszyscy, niezależnie od lokalizacji, rozmiaru firmy czy branży. Analitycy Światowego Forum Ekonomicznego prognozują, że w latach 2015-2025 transformacja cyfrowa może przynieść globalnej gospodarce łącznie aż 100 bilionów dolarów dodatkowej wartości. Ten wzrost nie będzie możliwy jednak bez odważnych inwestycji w cyfryzację firm, czyniących je właśnie inteligentnymi przedsiębiorstwami.
 
Jak odróżnić naszych bohaterów od innych aktorów świata technologii? Ich strategie biznesowe są oparte na efektywnym wykorzystaniu potencjału swoich danych, zasobów, talentów, sieci biznesowych i posiadanej wiedzy przy pomocy technologii. Sięgając po cyfryzację, wkraczają często na ścieżki nieprzetarte wcześniej przez konkurencję. Firmy, których historie poznają Państwo czytając nasz raport, stanowią świetne przykłady tego typu organizacji.

POLSKA NIE DO POZNANIA

Szczególnie cieszy nas, że w gronie inteligentnych przedsiębiorstw przedstawionych w Casebooku znalazły się także polskie firmy. Duża część z nich za zrealizowane przez siebie projekty otrzymało nagrody zarówno w Polsce jak i za granicą, prezentując się bez kompleksów i stanowiąc inspirację dla innych organizacji. Wielu z naszych pozostałych polskich klientów, którzy nie znaleźli się w raporcie, osiąga podobne sukcesy – o nich można dowiedzieć się np. na organizowanych przez nas wydarzeniach.

Jako pracownik SAP mam okazję spotykać się z naszymi partnerami i klientami od blisko 20 lat. Te dwie dekady to czas, w którym niesamowicie zmieniło się oblicze polskiego biznesu. Patrząc z dzisiejszej perspektywy, przełom wieków upływał nad Wisłą pod dyktando tradycyjnych systemów ERP, wdrożeń trwających długimi miesiącami, skomplikowanych i mało przejrzystych ekosystemów technologicznych.

Dziś żyjemy w zupełnie innym świecie. Cyfryzacji sprzyja świetna kondycja polskiej gospodarki. W 2013 roku wzrost gospodarczy Polski wyniósł 1,6%. W 2018 było to już około 5%. I choć część ekspertów spodziewa się lekkiego spowolnienia w 2019 roku – wciąż jesteśmy na drodze szybkiego rozwoju. Wartość sektora IT w ostatnich latach także znacznie urosła: z 30 mld w 2013 roku do 42 mld złotych w 2017. Te zmiany stanowią dobrą podbudowę do transformacji polskiego rynku technologii. Widzimy to na własnym przykładzie. Od ponad trzech lat segment ERP przekłada się na mniej, niż połowę przychodów SAP w Polsce. Mimo to, według analityków IDC, wciąż jesteśmy zdecydowanym liderem rynku ERP w kraju, z blisko 39-procentowym udziałem w rynku.

CZAS CYFROWYCH ZMIAN

W ostatnich latach diametralnej zmianie uległa paleta rozwiązań SAP oferowanych w Polsce i na świecie. Pojawiło się m.in. zupełnie nowe cyfrowe serce naszych systemów SAP S/4HANA, do którego sukcesywnie migrują nasi polscy klienci. Rozwijamy również portfolio produktów do kompleksowego zarządzania doświadczeniem klienta – SAP C/4HANA. Pojawiła się także platforma SAP Leonardo umożliwiająca szybkie, skuteczne i punktowe wdrażanie innowacji. Stale wzbogacamy w ramach aktualizacji nasze systemy, wzbogacając je m. in. o dodatkowe mechanizmy do analizy predykcyjnej, uczenia maszynowego czy blockchain. Kolejny krok milowy został wykonany w bieżącym roku wraz z akwizycją firmy Qualtrics. Oferta SAP została wzbogacona o rozwiązania służące do zarządzania danymi związanymi z doświadczeniem czy emocjami (tzw. x-data). Te dane w powiązaniu z twardymi danymi transakcyjnymi (tzw. o-data) dają możliwość holistycznego spojrzenia na relację z klientem i odpowiedź na pytanie nie tylko co się zdarzyło, ale przede wszystkim dlaczego.

Bezprecedensowy jest także rozwój usług chmurowych – SAP ma na świecie około 200 mln subskrybentów rozwiązań w modelu cloud. Dzięki modelowi chmurowemu innowacje mogą być wdrażane szybciej, sprawniej i w bardziej elastyczny sposób. Choć model on-premise zawsze będzie ważną alternatywą (przynajmniej w niektórych branżach), rozwój świata cloud otworzył przed biznesem wiele możliwości. Tego, jak z nich korzystać, wciąż się w Polsce uczymy. GUS szacuje, że obecnie z rozwiązań w modelu cloud korzysta tylko 10% polskich przedsiębiorstw. Nie ulega jednak wątpliwości, że ten rynek ma przed sobą wielką przyszłość.

W obliczu wszystkich tych zmian warto przyjrzeć się małym i średnim przedsiębiorstwom. Na rynku IT wciąż pokutuje przekonanie, że SAP jest partnerem głównie dla rynkowych gigantów. Nic bardziej mylnego – 80% klientów SAP na świecie to przedstawiciele sektora MSP. Z myślą o nich budujemy rozwiązania chmurowe, elastyczne pakiety oprogramowania czy specjalne edycje produktów, które już dziś pozwalają im przy posiadanych budżetach stawać się częścią świata transformacji cyfrowej.

TECHNOLOGIA JEST WSZĘDZIE

W ciągu ponad 40-letniej obecności na rynku, SAP stworzył i umocnił portfolio dedykowanych rozwiązań dla 25 branż, wykorzystywanych przez ponad 413 000 firm w 180 krajach. Nie sposób opowiedzieć o każdej z nich. W ramach Casebooka postanowiliśmy więc skupić się na czterech ważnych dziedzinach, w których obserwujemy w ostatnich latach szczególnie duże tempo rozwoju: transformacji cyfrowej, obsłudze klienta, cyfrowym HR i nowoczesnych finansach. Dlaczego warto się im przyjrzeć?

Hasło transformacji cyfrowej, któremu poświęciliśmy pierwszy rozdział, kryje za sobą historie kompleksowych zmian całych przedsiębiorstw czy ważnych aspektów ich działalności. Historie mBanku, Adidasa, Buenos Aires czy portu w Hamburgu różni wiele, ale łączy jedno – odważne podejście do zmieniającej się biznesowej rzeczywistości. W drugiej części raportu można zobaczyć, jak ważne jest dziś łączenie technologii z empatią wobec potrzeb klienta. W tym rozdziale obok gigantów, takich jak NHL, Bayern Monachium czy Swarovski, świetnie prezentują się także polskie historie InterCars czy Play.

W trzeciej części przyglądamy się cyfrowym procesom HR. Ekosystemy takie, jak SuccessFactors pozwalają dziś budować spójne środowisko firmowe, które obejmuje swoim zasięgiem cały „cykl życia” pracownika. W Polsce przekonały się o tym m.in. LPP, Neuca czy Netia. Natomiast w ostatnim, czwartym rozdziale Casebooka zdecydowaliśmy się przyjrzeć transformacji podejścia firm do cyfrowych finansów. Świat technologii dla finansów tworzy wiele narzędzi – od botów wspierających działy księgowe, przez oprogramowanie raportujące wyniki, po narzędzia do analizy predykcyjnej, chroniące firmy przed kryzysami.

WRZUCIĆ PIĄTY BIEG

Według raportu „Digital Poland” McKinsey Institute, Polska wykorzystała dotychczas jedynie 8% swojego cyfrowego potencjału. Kluczem do jego pełnego otwarcia będzie holistyczne podjeście do transformacji procesów w organizacji i wsparcie nowczesnych rozwiązań IT, rozwijanych przez takie firmy, jak SAP. Zarządzanie pracownikami, obsługa klientów, analityka predykcyjna, cyfrowa transformacja całej organizacji, inteligentna sprzedaż, zarządzanie produkcją – to tylko część z obszarów, w których wspieramy już dziś polskie firmy. Większość z nich mogą Państwo zaobserwować w niniejszym raporcie na przykładach prezentowanych inteligentnych firm.

Pamiętajmy, że na rynku w najbliższych latach wygrywać będą organizacje, które odważne inwestycje w IT połączą z mądrą strategią ich wdrożenia. Za każdą z historii, które przedstawiamy, stoją ludzie. I to oni, w połączeniu z odwagą zmian, będą decydować o tym, czy polskie firmy wrzucą piąty bieg, działając odważnie jak nasi bohaterowie.

Autor: Tomasz Niebylski, Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży, SAP Polska

Więcej w dokumencie: TRANS/4MACJE
 
 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top