sentelogo 120Aktualnie mamy do czynienia z intensywną ekspansją nowoczesnych rozwiązań technologicznych, która nie omija branży dystrybucyjnej. Rośnie przede wszystkim ich znaczenie, a także świadomość roli jaką pełnią. Systemy IT dla dystrybucji mają za zadanie wspierać przedsiębiorstwa z tego sektora we wszystkich procesach biznesowych i założonych celach organizacyjnych. Mimo to, konkretne korzyści, jakich można spodziewać się po wdrożeniu, nadal nie są wszystkim znane. W poniższym artykule przedstawiamy najważniejszych z nich.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Najważniejsze wyzwania w obsłudze klienta w branży dystrybucyjnej

Jednym z największych wyzwań w zakresie obsługi klienta w dystrybucji jest bezbłędna i szybka realizacja zamówień. Doskonałe zaspokajanie potrzeb kontrahentów to jednak nie tylko czas i brak pomyłek. Równie istotne jest niezawodność i elastyczność, polegająca na dopasowaniu do indywidualnych potrzeb klientów. W jaki sposób to zrobić? Odpowiedzią na to pytanie jest automatyzacja procesów, które zrealizujesz dzięki rozwiązaniom IT dla dystrybucji.

Po pierwsze: handel online 24/7

Platforma e-Commerce B2B jest rozwiązaniem, skutecznie zwiększającym konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Dzieje się tak dzięki zapewnieniu klientowi możliwość nieprzerwanej pracy z ofertą handlową online przez 24h. Co więcej, pozwala na skuteczną digitalizację sprzedaży oraz wspiera zachowanie równowagi pomiędzy personalizacją doświadczeń klienta a jej automatyzacją. Ponadto systemy IT dla dystrybucji pomagają efektywniej wykorzystać czas i rozwijać potencjał sprzedawców. Platforma B2B przejmuje bieżącą obsługę zamówień i rutynowych, powtarzalnych zadań, a handlowcy mogą się skupić na szukaniu kolejnych możliwości rozwoju biznesu.

Po drugie: bezobsługowa realizacja zamówień

Systemy IT dla dystrybucji oferują kompletny zestaw funkcji pozwalających na zarządzanie całościowym procesem realizacji zleceń. Ponadto, większość zadań może być realizowana całkowicie bezobsługowo! Automatyzacja procesu obsługi zamówień jest nie tylko znacznym przyspieszeniem ich realizacji, ale także dużą oszczędnością czasu. Automaty obsługujące transakcje, są wyposażone w inteligentne algorytmy precyzyjnie dopasowane do specyfiki branży dystrybucyjnej. Umożliwia to realizację aż do 75% zleceń bez jakiejkolwiek ingerencji pracownika. Systemy IT dla branży dystrybucyjnej całościowo monitorują, a także weryfikują możliwość przygotowania zamówienia. Następnie zlecają ich kompletację i jedynie wyjątkowo nietypowe przypadki delegują do sprawdzenia przez pracowników.

Po trzecie: szybka i intuicyjna kompletacja zamówień

Jedna z najważniejszych korzyści, jakie niosą za sobą systemy IT dla dystrybucji, to istotne zwiększenie wydajności procesu obsługi zamówień. Dodatkowo przyspieszają one proces kompletacji. Wspierają również optymalizację wykorzystania powierzchni, pomagają wyeliminować pomyłki i redukować złogi magazynowe. Złożone mechanizmy automatyzujące pomagają pracownikom magazynu krok po kroku kompletować, przygotowywać i pakować zamówienia, które w efekcie znacznie szybciej trafiają do klienta. Systemy IT dla branży dystrybucyjnej wspierają organizację w zwiększaniu efektywności i wydajności, a także umożliwiają maksymalne wykorzystanie powierzchni magazynowej.

Przykłady korzyści z wdrożenia systemu IT dla branży dystrybucyjnej

Przygotowanie zamówienia do wysyłki, w zależności od jego wielkości, może zająć nawet kilka dni. System WMS pozwala na przyspieszenie procesu kompletacji. Rozwiązanie wspiera usprawnienie procesu przyjęć i wydań towarów, przyspiesza lokalizowanie konkretnych pozycji, a także zarządza ich efektywnym rozmieszczeniem. Sześciokrotne skrócenie czasu kompletacji zamówienia? Jest to możliwe – takim efektem wdrożenia rozwiązania IT dla branży dystrybucyjnej może pochwalić się jeden z naszych klientów, firma Lobos. Udało się to osiągnąć dzięki automatyzacji większości zadań magazynowych.

Automatyzacja całego procesu obsługi zamówienia pozwala znacząco zaoszczędzić czas. Rozwiązanie monitoruje i weryfikuje poprawność realizacji każdego z nich, odciążając tym samym pracowników, którzy mogą skupić się na rozpatrywaniu jedynie nietypowych przypadków. Dzięki zastosowanym mechanizmom automatyzującym w firmie Rotopino udało się osiągnąć bezobsługową realizację zleceń na poziomie 75%.

Jednym z przykładów zastosowanie platform e-Commerce B2B jest udostępnienie klientom możliwości nieprzerwanej pracy w trybie offline. Realizacja procesów obsługi sprzedaży może odbywać się bez konieczności dostępu do internetu. Po pobraniu bazy zawierającej opisy produktów klient może wybierać produkty, a następnie zapisywać je na liście zakupów. W momencie dostępu do internetu gotowe zamówienie zostaje przesłane do realizacji.

Rozwiązania IT dla dystrybucji – podsumowanie korzyści

Systemy IT dla dystrybucji są doskonale dopasowane do wyjątkowych potrzeb przedsiębiorstw z tej branży. Dzięki temu są w stanie wspierać organizację w szybszym i bardziej skutecznym realizowaniu zamówień. Umożliwiają intuicyjne i sprawne przygotowanie ich oraz zapewnienie klientowi możliwości pracy z ofertą handlową przez 24h. Co więcej, większość zadań związanych z obsługą zamówienia może być realizowana bezobsługowo. Rozwiązanie wspiera w optymalizacji wszystkich procesów i podnoszeniu ich efektywności.

Źródło: www.sente.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top