loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
IFS: POLECAMY
POLECAMY
18 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 46 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Bo do tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści

DSR

ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

CZYTAJ WIĘCEJ
Cyberprzestępcy są w stanie w krótkim czasie wykraść z firmowej sieci znaczące ilości cennych danych. Zrozumienie tego, jak przebiega cyberatak i jakie podatności są wykorzystywane przez hakerów, może zminimalizować ryzyko, że firma padnie jego ofiarą.

 REKLAMA 
 SNT 
 
Świadomość tych zagrożeń pozwala organizacjom wdrożyć odpowiednie rozwiązania ochronne. Aby to ułatwić, organizacja MITRE zaproponowała klasyfikację przebiegu ataku hakerskiego. Jego kluczowe elementy to:
  1. Uzyskanie wstępnego dostępu: wykorzystanie znanych podatności, tworzenie fałszywych stron internetowych i aplikacji lub skutecznie przeprowadzony atak phishingowy pozwalają przestępcom ustanowić punkt zaczepienia do dalszego ruchu wewnątrz sieci.
  2. Rozpoczęcia działania: na tym etapie atakujący uruchamia plik, komendę lub skrypt, aby rozpocząć rekonesans sieci i proces wykrywania kolejnych luk w zabezpieczeniach.
  3. Utrzymanie się w sieci: kiedy cyberprzestępca ustanowił już punkt zaczepienia, jego następnym krokiem jest uniknięcie wykrycia. Pozwala mu to nadal poszukiwać potencjalnych celów w sieci.
  4. Rozszerzanie uprawnień: uzyskanie podstawowego dostępu nie pozwala hakerom dowolnie przeszukiwać sieci. Aby poruszać się po niej i dostać się do zasobów wartych kradzieży, zdobywają wyższe uprawnienia.
  5. Omijanie zabezpieczeń: atakujący muszą omijać rozwiązania ochronne w trakcie poruszania się po sieci, zwłaszcza podczas wykradania danych. Korzystają więc z takich działań jak np. imitowanie standardowych zachowań ruchu sieciowego lub dezaktywowanie rozwiązań zabezpieczających.
  6. Uzyskanie uwierzytelnienia: wiele organizacji chroni kluczowe informacje i inne zasoby za pomocą odpowiednio rozbudowanego uwierzytelnienia. Dane są przechowywane w rejestrze lub w plikach, które atakujący mogą wykorzystać do swoich celów. Niestety dotarcie do nich nie zawsze jest trudne. – Istnieją techniki, które pozwalają cyberprzestępcom przechwycić ruch sieciowy, aby wykraść dane uwierzytelniające. Mogą też manipulować kontami, dodając lub modyfikując ich uprawnienia – tłumaczy Robert Dąbrowski, szef zespołu inżynierów Fortinet w Polsce. 
  7. Wyszukiwanie zasobów: nie wszystkie dane znajdują się w tym segmencie sieci, do którego się włamano. Wiele dotychczasowych kroków jest przez cyberprzestępcę powtarzanych, dzięki czemu jest on w stanie określić lokalizację najbardziej wartościowych zasobów i poruszać się pomiędzy różnymi segmentami sieci w fizycznych oraz wirtualnych centrach danych. 
  8. Gromadzenie i wykradanie danych: atakujący dotarł już do poszukiwanych przez siebie zasobów. Na tym etapie chce wydostać je z sieci bez wykrycia swojej aktywności. Jest to często najbardziej skomplikowany etap całego procesu i może dotyczyć ogromnych ilości danych. Jeśli jednak cyberprzestępca do tego momentu dokładnie wykonał każdy element ataku, jest w stanie pozostać w firmowej sieci przez miesiące. W tym czasie będzie powoli przesyłał dane do innych lokalizacji w jej obrębie, będących pod mniej rygorystycznym nadzorem, by ostatecznie przenieść je poza sieć.
  9. Zarządzanie i kontrola: Ostatnim krokiem atakującego jest całkowite zatarcie śladów. Cyberprzestępcy chcą być pewni, że nie będzie można ich namierzyć, podążając śladem skradzionych informacji. Wykorzystują w tym celu np. odpowiednie serwery proxy czy maskowanie danych.


Naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do utraty danych może nastąpić w ciągu kilku minut lub godzin, a jego wykrycie często zajmuje tygodnie i miesiące. Do tego czasu sprawcom uda się zniknąć, a skradzione informacje już dawno przepadną lub zostaną sprzedane na czarnym rynku – mówi Robert Dąbrowski. – Skutecznym sposobem, aby sprostać temu wyzwaniu, jest porzucenie tradycyjnego podejścia opartego na pojedynczych narzędziach ochronnych i wprowadzenie zintegrowanej architektury zabezpieczeń.


Źródło: Fortinet

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Jak zmierzyć efektywność wdrożenia systemu ERP?

To pytanie, na które powinien sobie odpowiedzieć każdy przedsiębiorca, który myśli nad zakupem nowego systemu ERP. Problem polega na tym, że…

Integracja systemu Rekord.ERP z systemami CAD/PDM

Współczesny przemysł od dawna zmaga się z wyzwaniami, jakie niosą ze sobą produkcja jednostkowa i małoseryjna. Czasy produkcji masowej…

Sztuczna inteligencja w firmie? – jak wykorzystać  jej możliwości do zarządzania zasobami informacyjnymi

Sztuczna inteligencja nie jest gotowym rozwiązaniem, które zadziała samoistnie. Jest raczej jak młody pracownik z ogromnym potencjałem, któremu…

Jak rozwijać firmę produkcyjną dzięki ERP?

Firmy z sektora produkcyjnego potrzebują zintegrowanych rozwiązań IT (ERP}, aby umożliwić przepływ informacji między działami organizacji i…

Jakość relacji, personalizacja, zaufanie i szacunek dla czasu klienta – to fundamenty efektywnego marketingu

Najważniejsze wyzwania dla marketingu firm to utrzymywanie spersonalizowanych relacji z klientami, w czasie rzeczywistym i niezależnie od kanału,

Europa wydaje miliardy Euro na IoT. W 2019 roku rynek urośnie o 20%

Europejski rynek IoT wzrośnie w tym roku prawie o 20 procent, zapowiada IDC. Tym samym będzie wart prawie 150 mld Euro, a dwucyfrowy wynik wzrostu…

Previous Next Play Pause

RAPORT CRM 2019 - KLIKNIJ POBIERZ ZESTAWIENIE SYSTEMÓW CRM

KATALOGIT FIRMY IT

Back to top