codec logo 2017Wzrost szybkości planowania, wyeliminowanie błędów związanych z wykorzystaniem Excela, łatwiejsze wprowadzanie zmian oraz ich natychmiastowa wizualizacja, to tylko wybrane elementy, które przyczyniły się do usprawnienia procesu planowania sprzedaży oraz dystrybucji nowych gier.

 REKLAMA 
 SNT 
 
CDP to jeden z czołowych graczy na rynku dystrybucji multimediów w Polsce. Dynamiczny rozwój firmy spowodował, że wykorzystywane rozwiązania w obszarze controllingu oparte na plikach Excel nie były wystarczające, a ich obsługa była pracochłonna i długotrwała. Szeroka gama asortymentu, jej zmienność i dynamika wprowadzania nowych produktów spowodowała, że koniecznym stało się zautomatyzowanie procesów budżetowania i raportowania z wykorzystaniem elastycznego narzędzia, które wspierałoby proces wydawniczy i planowanie sprzedaży.

Firma zdecydowała się na współpracę z Codec Polska, a jako rozwiązanie mające spełnić to wyzwanie, wybrano Infor d/EPM.

Głównym wyznacznikiem wyboru systemu była jego elastyczność i możliwości szybkiego planowania sprzedaży z wykorzystaniem historycznych danych oraz możliwość integracji w jednym systemie procesów planowania sprzedaży, wyniku i przygotowania estymowanych sprawozdań finansowych – powiedział Robert Wesołowski, CEO, CDP.


Kluczowym elementem wdrożonego systemu jest formatka, która umożliwia planowanie sprzedaży po produktach budżetowych (dywizje produktowe, produkty w sprzedaży, projekty wydawnicze), automatyczne wyliczanie ceny, kosztów produkcji oraz marży. Ważną funkcjonalnością jest planowanie kosztów dystrybucji z uwzględnieniem zróżnicowanych struktur cenowych w zależności od grup produktów i kanałów dystrybucji oraz dynamiczne zarządzanie planem wydawniczym w czasie, bez konieczności każdorazowego korygowania planów poszczególnych produktów.

Mechanizmy raportowe automatycznie generują estymowane sprawozdanie finansowe – Rachunek Zysków i Strat oraz informacje niezbędne do przygotowania prognozy Bilansu i Rachunku Przepływów Pieniężnych. Tak przygotowany model planistyczny i system raportowy jest wykorzystywany w codziennej pracy działu finansów, sprzedaży i wydawniczego.
Zautomatyzowanie procesu przygotowania raportów wyeliminowało błędy związane z wykorzystaniem Excela oraz istotnie przyczyniło się do wzrostu szybkość planowania. Rozwiązanie umożliwia łatwiejsze wprowadzanie zmian i natychmiastową wizualizację ich wpływu na wynik firmy.” – podsumowuje Robert Wesołowski.


Źródło: www.codec.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Bonusy retrospektywne – jak sprawnie zarządzać ważnym źródłem zysku przedsiębiorstwa handlowo-dystrybucyjnego?

Na całkowity zysk przedsiębiorstwa handlowo-dystrybucyjnego ma wpływ wiele składowych, ale głównie wszystko sprowadza się do marży. Można by…

Czym jest Business Intelligence?

Zgodnie z definicją „encyklopedyczną”, Business Intelligence (BI), czy też po polsku analiza biznesowa, to proces polegający na przetwarzaniu…

Przemysł 4.0 i IoT – ewolucja systemów IT do planowania produkcji

Od wielu lat dostawcy systemów IT do planowania produkcji prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowych funkcji i algorytmów do optymalizacji…

Czy system do zarządzania czasem pracy jest standardową częścią modułów ERP?

Aby opowiedzieć na tak zadane pytanie, konieczne jest w pierwszej kolejności zdefiniowanie, co tak naprawdę rozumiemy przez pojęcie zarządzanie…

Inteligentna fabryka

Inteligentna fabryka to koncepcja zakładu produkcyjnego, wpisującego się w realia „czwartej rewolucji przemysłowej”. Terminem tym określa…

5 najważniejszych priorytetów strategicznych dyrektora ds. marketingu w 2019 roku

W nadchodzącym roku cyfrowe narzędzia i modele biznesowe dadzą dyrektorom ds. marketingu bezprecedensowy wpływ na strategie rozwoju ich firm.

Previous Next Play Pause

RAPORT CRM 2019 - KLIKNIJ POBIERZ ZESTAWIENIE SYSTEMÓW CRM

KATALOGIT FIRMY IT

Back to top