codec logo 2017Wzrost szybkości planowania, wyeliminowanie błędów związanych z wykorzystaniem Excela, łatwiejsze wprowadzanie zmian oraz ich natychmiastowa wizualizacja, to tylko wybrane elementy, które przyczyniły się do usprawnienia procesu planowania sprzedaży oraz dystrybucji nowych gier.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
CDP to jeden z czołowych graczy na rynku dystrybucji multimediów w Polsce. Dynamiczny rozwój firmy spowodował, że wykorzystywane rozwiązania w obszarze controllingu oparte na plikach Excel nie były wystarczające, a ich obsługa była pracochłonna i długotrwała. Szeroka gama asortymentu, jej zmienność i dynamika wprowadzania nowych produktów spowodowała, że koniecznym stało się zautomatyzowanie procesów budżetowania i raportowania z wykorzystaniem elastycznego narzędzia, które wspierałoby proces wydawniczy i planowanie sprzedaży.

Firma zdecydowała się na współpracę z Codec Polska, a jako rozwiązanie mające spełnić to wyzwanie, wybrano Infor d/EPM.

Głównym wyznacznikiem wyboru systemu była jego elastyczność i możliwości szybkiego planowania sprzedaży z wykorzystaniem historycznych danych oraz możliwość integracji w jednym systemie procesów planowania sprzedaży, wyniku i przygotowania estymowanych sprawozdań finansowych – powiedział Robert Wesołowski, CEO, CDP.


Kluczowym elementem wdrożonego systemu jest formatka, która umożliwia planowanie sprzedaży po produktach budżetowych (dywizje produktowe, produkty w sprzedaży, projekty wydawnicze), automatyczne wyliczanie ceny, kosztów produkcji oraz marży. Ważną funkcjonalnością jest planowanie kosztów dystrybucji z uwzględnieniem zróżnicowanych struktur cenowych w zależności od grup produktów i kanałów dystrybucji oraz dynamiczne zarządzanie planem wydawniczym w czasie, bez konieczności każdorazowego korygowania planów poszczególnych produktów.

Mechanizmy raportowe automatycznie generują estymowane sprawozdanie finansowe – Rachunek Zysków i Strat oraz informacje niezbędne do przygotowania prognozy Bilansu i Rachunku Przepływów Pieniężnych. Tak przygotowany model planistyczny i system raportowy jest wykorzystywany w codziennej pracy działu finansów, sprzedaży i wydawniczego.
Zautomatyzowanie procesu przygotowania raportów wyeliminowało błędy związane z wykorzystaniem Excela oraz istotnie przyczyniło się do wzrostu szybkość planowania. Rozwiązanie umożliwia łatwiejsze wprowadzanie zmian i natychmiastową wizualizację ich wpływu na wynik firmy.” – podsumowuje Robert Wesołowski.


Źródło: www.cogit.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top