Mobilny Business Intelligence priorytetem użytkowników biznesowych

Według danych IDC do 2015 roku liczba pracowników mobilnych wyniesie 1,3 miliarda, co będzie stanowić aż 37,2% osób aktywnych zawodowo. Pracownicy po prostu coraz bardziej polegają na technologii. W czasach powszechnego użytkowania smartfonów oraz tabletów w miejscu pracy, narzędzia Business Intelligence (tuż za e-mailem oraz aplikacjami służącymi do zarządzania czasem), stały się priorytetem dla wielu użytkowników biznesowych.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 

Ze względu na różnorodność i nieprzewidywalność swych potrzeb, użytkownicy, potrzebują czegoś więcej niż tylko dostępu do raportów na urządzeniach mobilnych. Pracownicy chcą mieć możliwość zadawania własnych pytań i odpowiedniego wglądu do informacji w konkretnych sytuacjach. Jednakże, taki rodzaj dynamicznego Business Discovery – systemu Business Intelligence dającego pełną kontrolę nad analizą danych użytkownikom biznesowym, wymaga serwera, który byłby w stanie przetworzyć dużą ilość informacji, na co nie pozwalają jeszcze możliwości urządzeń mobilnych.

Dodatkowo pracownicy nie zawsze posiadają dostęp to serwerów firmowych. Odpowiedzią nie może być jednak tworzenie ładnie prezentujących się raportów o ograniczonej przydatności. Idealne rozwiązanie umożliwiałoby analizę i przeglądanie informacji w trybie online oraz przeglądanie tych samych informacji – co prawda mniej interaktywnie – będąc niepodłączonym do sieci. Ponadto, użytkownicy powinni być w stanie zdefiniować widoki dostępne w trybie offline.

Przykładem zastosowania takich rozwiązań może być przedstawiciel handlowy, który udaje się w podróż, by spotkać się z jednym ze swoich najważniejszych klientów. Przedstawiciel, aby maksymalnie wykorzystać swoje szanse podczas spotkania i zarekomendować odpowiednie produkty, chce przestudiować historię klienta na przykład analizując jego dotychczasowe zakupy. Mobilna aplikacja Business Discovery powinna umożliwić mu to za każdym razem, gdy będzie miał dostęp do internetu.

Idąc o krok dalej, zakładamy, że przedstawiciel chciałby zaprezentować swoje wnioski w trakcie spotkania, jednak nie ma pewności, że będzie miał dostęp do internetu. Nie jest to problem, ponieważ przedstawiciel może zapisać dane w sposób umożliwiający mu w razie potrzeby wybrać odpowiednie widoki, które wcześniej utworzył. Pozwoli mu to na przejście przez całą analizę wspólnie z klientem i przedstawienie mu rekomendacji.

Oto trzy najważniejsze zalety jakie powinno posiadać idealne mobilne rozwiązanie Business Intelligence:
  1. Rzeczywiste możliwości Business Discovery w trybie online

    Business Discovery umożliwia użytkownikom będącym w zasięgu sieci, użytkowanie, odczytywanie i wyszukiwanie danych, z których mogą korzystać, by rozwiązywać problemy biznesowe na nowe sposoby. Dla użytkowników biznesowych niezwykle ważne jest wyszukiwanie i korzystanie z dynamicznych dashboardów i analiz za pośrednictwem dowolnego urządzenia mobilnego. Dashboardy muszą przedstawiać informacje w sposób przyjazny i intuicyjny dla użytkownika oraz zapewniać dostęp do jak największej ilości szczegółowych danych. Pozwala to użytkownikom na przeszukiwanie danych, zadając dowolną liczbę pytań osobiście, w grupach czy w zespołach. Business Discovery powinno działać tak jak ludzki umysł, dając użytkownikom dostęp również do analiz odpowiadających na niezaplanowane wcześniej pytania.

    Dodatkowe funkcje umożliwiające pracę w zespole, takie jak adnotacje lub udostępnianie sesji w czasie rzeczywistym, pozwalają pracownikom na uczenie się od kolegów. Dzięki efektywnemu mobilnemu rozwiązaniu Business Discovery, użytkownicy mają możliwość zapisania swoich obserwacji w aplikacji analitycznej i udostępniania ich bezpośrednio innym użytkownikom. Możliwość pracy w zespole poprawia jakość decyzji biznesowych podejmowanych przez użytkowników mobilnych oraz tych rozproszonych geograficznie, którzy pracują w grupach, jak również każdego, kto chce uzyskać szybszy dostęp do danych, niezależnie od tego gdzie się znajduje.

  2. Elastyczne podejście do danych w trybie offline, dające kontrolę użytkownikowi

    Dla użytkowników mobilnych bardzo ważne jest wykorzystanie platformy Business Discovery, aby uzyskać informacje, których potrzebują. Ważne jest aby posiadać dostęp do aplikacji analitycznych bez konieczności łączenia się z internetem – np. podczas spotkania z klientem w miejscu bez dostępu do WiFi. Przykładowo podłączeni do sieci użytkownicy mogą poruszać się do pewnego poziomu i zapisać informacje, które będą możliwe do odczytu w trybie offline. Dostęp do informacji powinien być możliwy w tych samych aplikacjach, a nie w dodatkowych raportach, w przyjazny dla użytkownika sposób, zarówno w trybie online i offline. Użytkownicy powinni mieć widok na wszystkie zakładki w aplikacji i na wszystkie dostępne w nich elementy, równocześnie mając możliwość wyboru miedzy rożnymi analizami kontekstowymi, zapisanymi na urządzeniu.

    Zazwyczaj osoby przygotowujące raporty starają się przewidzieć przyszłe potrzeby użytkowników. Odpowiednie funkcje dostępne w trybie offline pozwalają użytkownikom korzystać z danych, tym samym zmniejszając lub nawet eliminując konieczność polegania na osobach, które przygotowują raporty. Działania te rozszerzają predefiniowane widoki, oferując elastyczność niezbędną dla całych grup pracowników takich jak zespoły sprzedażowe czy przedstawiciele obsługi klienta. W rzeczywistości pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientem i produktem znają go lepiej niż osoby tworzące raporty, dlatego też to oni powinni mieć możliwość dostosowywania dostępnych informacji.

  3. Szybki do wdrożenia, bezpieczny i łatwy w użytkowaniu

    Niezależnie od tego, czy użytkownik znajduje się przy swoim biurku, czy właśnie podróżuje, aplikacje Business Discovery działają na wszystkich platformach. Jeżeli aplikacja jest dostępna dla desktopów, to powinna być także dostępna na urządzeniach mobilnych, bez potrzeby ponownego jej kodowania i zmieniania. Stan ten powinien mieć zastosowanie w trybie online i offline.

    Prawdą jest, że dział IT posiada zazwyczaj scentralizowaną kontrolę nad danymi. Główną cechą narzędzi biznesowych jest możliwość tworzenia aplikacji, które są szybkie do wdrożenia, łatwe i ciekawe w użytkowaniu oraz pomagają w rozwiązywaniu problemów biznesowych. Platformy Business Discovery są interaktywne, bazują na asocjacyjnych danych, umożliwiają szybką ich analizę oraz dają dostęp do informacji niezależnie od miejsca, w którym znajduje się użytkownik. Rolą działów IT jest wyposażenie użytkowników w narzędzia, dzięki którym sami będą w stanie rozwiązać swoje problemy. Idealna technologia mobilna powinna to umożliwić jednocześnie oferując prostotę, elastyczność oraz kontrolę – zarówno w trybie online jak i offline.

Autor: Marcin Mazur, Dyrektor Regionalny na obszar Europy Wschodniej, Grecji i Izraela w QlikTech, producenta QlikView
Źródło: QlikTech

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top