Wydajna analityka predykcyjna dla Big Data wzbogaca platformę Digital Business Platform Software AG

Software AG ogłosiła dziś, że platforma cyfrowa Digital Business Platform została wzbogacona o wysokowydajne rozwiązania do analityki predykcyjnej wielkich zbiorów danych (Big Data). Są one przeznaczone dla firm z takich branż, jak: handel detaliczny, produkcja, usługi finansowe, telekomunikacja, usługi użyteczności publicznej czy turystyka i hotelarstwo. Dzięki nowoczesnej analityce predykcyjnej firmy te będą mogły szybciej i łatwiej uzyskiwać dostęp do kluczowych informacji biznesowych, prognozować je i odpowiednio reagować.


 
Wolfram Jost, CTO, Software AG, powiedział:
Zdolność przewidywania najbardziej prawdopodobnych zdarzeń jest niezbędna, aby spełniać oczekiwania klientów, ulepszać działalność operacyjną i pokonywać konkurencję. Analityka predykcyjna wykorzystuje wzorce, obecne w danych historycznych i danych czasu rzeczywistego, aby wskazywać przyszłość. Dodanie analityki predykcyjnej do naszej platformy cyfrowej zwiększa znacząco jej możliwości i pozwala naszym klientom rozpoznawać przyszłe ryzyka i szanse w zakresie przychodów, zasobów, czy wyników, a następnie podejmować odpowiednie działania.
Software AG wbudował narzędzia Zementis ADAPA (Adaptive Decision and Predictive Analytics) w platformę Apama Streaming Analytics, aby móc zaoferować firmom wiedzę biznesową i analitykę w jednym. Oprogramowanie Zementis ADAPA jest ultraszybką i opartą na standardach platformą wdrożeniową oraz silnikiem scoringowym do analizy predykcyjnej. Wykorzystuje algorytmy, które wykrywają wzorce w dużych zbiorach danych Big Data i niosą ze sobą podobne wydarzenia i skutki w przyszłości.

Unikalną cechą oprogramowania Zementis ADAPA jest zastosowanie PMML (Predictive Model Markup Language) jako podstawy działania. Dzięki szerokiemu wsparciu dla tego nowego standardu analizy danych typu data mining praktycznie wszystkie modele predykcyjne, stworzone przy pomocy popularnych komercyjnych i opensource’owych narzędzi do data mining mogą być wykorzystane do scoringu w czasie rzeczywistym.

Michael Zeller, dyrektor zarządzający Zementis, zauważył:
Popyt na analitykę predykcyjną gwałtownie wzrasta. Fakty są takie, że firmy, które wykorzystują analitykę predykcyjną będą znacznie lepiej przygotowane, aby wspierać swoich klientów, niż te, które tego nie robią. Analityka predykcyjna ogromnie zwiększa przewagę konkurencyjną.
Wyposażona w nowo dodane funkcjonalności analityki predykcyjnej platforma Digital Business Platform może wspierać wiele kolejnych aplikacji, w tym m.in. predykcyjne rozwiązania dla usług wsparcia, systemy inteligentnego opomiarowania i produkcji, narzędzia optymalizacji w łańcuchach dostaw, systemy do wykrywanie nadużyć, czy też szereg zastosowań z zakresu internetu rzeczy (Internet of Things) lub marketingu skierowanego do tzw. „connected customers” – klientów, którzy zawsze są on-line.

Michael Zeller dodał:
Zbyt dużo firm walczy z tym, jak przełożyć Big Data na praktyczną wiedzę. Dzięki zastosowaniu super wydajnych narzędzi do analityki predykcyjnej na dużych zbiorach danych firmy mogą odkryć skarb – czyli informacje, które dadzą im narzędzia do optymalizowania wyników lub wyszukania wyróżniającej je niszy, dzięki której podniosą konkurencyjność, np. poprzez takie programy, jak personalizacja marketingu.
Najnowsze technologie IT, do których zalicza się przetwarzanie w pamięci (in-memory), analitykę czasu rzeczywistego, przetwarzanie w chmurze, internet rzeczy czy Big Data, w połączeniu z szybszymi i tańszymi platformami przetwarzania i czujnikami, przyczyniają się do faktu, że analityka predykcyjna staje się coraz łatwiej osiągalna i coraz częściej pomaga firmom w modernizacji ich możliwości analitycznych.

Wolfram Jost dodał:
Dla Software AG najważniejsze jest, aby pomagać klientom w budowaniu prawdziwej wartości biznesowej oraz rzeczywistej wiedzy w całym spektrum analitycznym, tak aby mogli osiągnąć faktyczną przewagę konkurencyjną. Zawsze stawiamy potrzeby klienta na pierwszym miejscu. Jesteśmy przekonani, że Digital Business Platform pomaga realizować ten cel. Co więcej, ostatnio rozpoczęliśmy współpracę partnerską z Mosaic Data Science, którzy dostarczają naszym klientom wsparcie w zakresie zaawansowanych narzędzi analitycznych i data science.
Źródło: Software AG

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top