System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Koszty wdrożenia systemu ERP

Wdrażanie systemu ERP (Enterprise Resource Planning) stanowi poważne wyzwanie dla firm, niezależnie od ich rozmiaru czy branży. Jego kompleksowy…

Dedykowany czy gotowy system ERP - który wybrać?

Każda firma, planując rozwój, zadaje sobie pytanie o to, czy hamulcem w dalszej eksploracji rynku nie jest jej własny system. Jeśli odpowiada na…

Jak mobilne rozwiązanie ERP wspiera przedsiębiorstwa produkcyjne

System ERP można określić mianem szkieletu firmy. Platforma ta pozwala na stworzenie jednolitej bazy danych i integrację procesów biznesowych.

ROI z wdrożenia systemu ERP

Według badań przeprowadzonych przez Roberta Austina i Richarda Nolana z Harvard Business School wdrożenia systemów ERP mają większe szanse…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Historia sukcesu GT85

bpscZgodnie z najnowszymi danymi GUS, 31% firm w Polsce wykorzystuje oprogramowanie ERP. Wśród przedsiębiorstw przemysłowych produkujących urządzenia elektryczne i maszyny odsetek ten wynosi już 50%. Ruch w branży jest spory, bo oprócz nowych użytkowników, wiele firm, które wdrożyło systemy kilka, a nawet kilkanaście lat temu, obecnie decyduje się na ich wymianę.

System ERP Microsoft Dynamics NAV w Telemond Holding

IT integro - Systemy ERPW skład Telemond Holding wchodzą 4 spółki produkcyjne: Teleskop, Montel, Henschel Engineering Automotive oraz Teleyard. Trzy z nich zlokalizowane są w Kostrzynie nad Odrą, a jedna w Szczecinie. Wszystkie działają na obszarze Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Posiadają odrębną strukturę, specyfikę oraz zakres produkcji. W 2015 roku wszystkie firmy grupy Telemond zostały objęte projektem wdrożeniowym systemu ERP Microsoft Dynamics NAV.

Wdrożenie systemu ERP MICROSOFT DYNAMICS NAV w TELEMOND HOLDING

itintegro logo2015W 2015 roku wszystkie firmy grupy Telemond: Teleskop, Montel, Henschel Engineering Automotive oraz Teleyard, zostały objęte projektem wdrożeniowym systemu Microsoft Dynamics NAV. Przeprowadziła go firma IT.integro. Pierwszą spółką w holdingu Telemond, w której wdrożono system Microsoft Dynamics NAV, była firma Teleskop. W 2011 firma IT.integro niezależnie wdrożyła system ERP w spółce Montel, a na początku 2015 roku otwarto szczecińską spółkę Teleyard, do której przeniesiono system Dynamics NAV w wersji 2009.

ERP Navireo wspiera rozwój dziecięcej kreatywności

Szybki rozwój Artyzana, rosnąca liczba pracowników i planowane otwarcia nowych punktów sprzedaży, stworzyły potrzebę zastosowania zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Po analizie dostępnych na rynku rozwiązań dystrybutor zdecydował się na system ERP Navireo.
 

enova365 w chmurze wybrana przez wel.com mobile

enova365 2016wel.com mobile to wirtualny operator sieci komórkowej, dystrybutor zaawansowanych urządzeń do mobilnego internetu, a także dystrybutor akcesoriów do smartfonów i tabletów, prowadzący również sprzedaż detaliczną. Fima działa w oparciu o sieć sklepów. Bardzo duże zróżnicowanie asortymentu wymaga sprawnej współpracy i wymiany danych pomiędzy poszczególnymi placówkami handlowymi.

Produktywność wsparta ERP

monitor erp logoSpecjalnością BMT PRO jest precyzyjna obróbka blach. Firma zajmuje się projektowaniem, produkcją i montażem wysokiej jakości elementów metalowych na podstawie dokumentacji technicznej dostarczonej przez zleceniodawcę. W związku z tym, że firma zwraca szczególną uwagę na dostarczanie najwyższej jakości produktów, w krótkich terminach i konkurencyjnych cenach, niezbędne okazało się wprowadzenie systemu klasy ERP, który zapewniałby kompleksowe wsparcie procesów biznesowych i właściwy przepływ informacji na poziomie całego zakładu. Wybór padł na system dostarczony przez Monitor ERP.

Firma Aqmet specjalizuje się w produkcji szaf metalowych ze zdalnie sterowanym elektronicznym dostępem (tzw. automatów vendingowych), takich jak paczkomaty, pralniomaty i urządzenia do automatycznego wydawania narzędzi. Ponadto firma posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji form rozdmuchowych do opakowań z tworzyw sztucznych. Ofertę Aqmet uzupełniają m.in. piaskarki kabinowe, myjki ciśnieniowe, stanowiska testowe do wyważania i diagnostyki drgań w łożyskach, a także usługi w zakresie wycinania, gięcia i spawania elementów wykonanych ze stali konstrukcyjnej, stali nierdzewnej, aluminium, mosiądzu i miedzi

 

PESA Bydgoszcz SA, specjalizująca się w produkcji, modernizacji i serwisie pojazdów szynowych, wdrożyła system IFS Applications 8 w celu usprawnienia kluczowych procesów biznesowych w obszarze finansów, produkcji, dystrybucji, remontów oraz usług serwisowych.

 

Moda na system ERP

Firma Greenpoint to przedsiębiorstwo z dużymi tradycjami – funkcjonuje na rynku już od wielu lat. Jakie były początki firmy i jakie idee przyświecały jej założycielom?

Firma HURAS Konstrukcja i Budowa Maszyn Specjalnych wdrożyła kompleksowe rozwiązania systemu ERP Streamsoft Prestiż. HURAS to przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowe zajmujące się konstrukcją i budową maszyn specjalnych, wyrobem elementów gotowych z metali oraz montażem części znajdujących zastosowanie m.in. w przemyśle telekomunikacyjnym i motoryzacyjnym.

System ERP Microsoft Dynamics NAV w firmie Cognifide

itintegro logo2015W 2015 roku poznańska spółka Cognifide, wchodząca w skład grupy WPP, zdecydowała się na wdrożenie systemu Microsoft Dynamics NAV. Wybór oprogramowania ERP wiązał się z intensywnym rozwojem firmy, zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Wdrożeniem zajął się strategiczny partner Microsoft Dynamics – IT.integro.

INFORMATYCZNE INNOWACJE W MTP

ifsMiędzynarodowe Targi Poznańskie, lider przemysłu targowego w Polsce, usprawniają zarządzanie operacyjne dzięki IFS Applications. System ERP jest „centrum operacyjnym" dla wielu satelitarnych systemów IT używanych w MTP.

PESA Bydgoszcz SA specjalizuje się w produkcji, modernizacji i serwisie pojazdów szynowych. Oferta polskiego producenta obejmuje spalinowe i elektryczne zespoły trakcyjne, lokomotywy oraz niskopodłogowe tramwaje. Pojazdy z bydgoskiej PESY obsługują pasażerów w Polsce i za granicą, w takich krajach jak: Włochy, Niemcy, Rosja, Czechy, Węgry, Rumunia, Ukraina, Litwa, Białoruś oraz Kazachstan.

 

Technologiczny misz-masz - efekty porządków na półce z narzędziami

sente logoRotopino.pl to lider internetowej sprzedaży szerokiej oferty elektronarzędzi dla profesjonalistów i majsterkowiczów. Przez ponad 15 lat funkcjonowania, działalność przedsiębiorstwa zdążyła wyjść poza granice Polski, obejmując swoim zasięgiem również inne kraje Unii Europejskiej takie jak Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Holandia. Rotopino.pl dysponuje nowoczesnym centrum logistyczno-magazynowym, zapewniającym płynność dostaw i gwarantującym bezpieczeństwo realizacji zamówień. Ponad to, dystrybutor zapewnia serwis zarówno posprzedażowy, jak i gwarancyjny oraz fachowe doradztwo - na każdym etapie realizacji zamówienia.

Czołowy dostawca materiałów budowlanych w Polsce, firma Bawa Sp. z o.o., optymalizuje swoje działania, korzystając z jednego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem klasy ERP Streamsoft Prestiż.

Groclin SA skutecznie wdrożył system ERP proALPHA

proALPHA Polska poinformowała o sukcesie wdrożenia systemu ERP w Groclin S.A. proALPHA jest w pełni odpowiedzialna za dostarczenie, instalację i serwisowanie systemu ERP, który pozwoli osiągnąć znaczące korzyści i zwiększyć wydajność firmy.

Firma Międzynarodowe Targi Poznańskie, lider przemysłu targowego w Polsce, usprawniła zarządzanie operacyjne dzięki aktualizacji systemu IFS Applications do nowej wersji.

 

Firma Lumag, renomowany producent z branży motoryzacyjnej, wdrożyła system IFS Applications™ w celu usprawnienia procesów biznesowych.

 

Qualiac ERP ubezpieczy twoją przyszłość

MGEN to jedna z największych firm na rynku francuskim zajmujących się ubezpieczeniami zdrowotnymi dla pracowników państwowej oświaty. W jej skład wchodzi pięć przedsiębiorstw ubezpieczeniowych o zróżnicowanej działalności takiej, jak między innymi zarządzanie obowiązkowymi ubezpieczeniami zdrowotnymi w oświacie, opieką zdrowotną, funduszami reasekuracyjnymi, ubezpieczeniami na życie, działaniami socjalnymi, a także działalnością społeczną i zdrowotną.

System ERP Streamsoft Prestiż wspiera produkcję w firmie RUMET Sp. J.

streamsoftlogoFirma RUMET jest producentem armatury mosiężnej sieci domowej, elementów ogrzewania centralnego i podłogowego oraz elementów mosiężnych wytwarzanych na indywidualne zamówienie. Od początku swojej działalności przedsiębiorstwo dąży do zapewnienia najwyższej jakości produktów i konkurencyjności oferowanych wyrobów.

By woda w kranie była ciepła

sente logoZakład Usług Technicznych Energetyki Cieplnej “ZUTEC” Sp. z o.o. Firma jest producentem zespołów ciśnieniowych - kompaktowych węzłów cieplnych, projektuje i buduje sieci cieplne, instalacje kotłowe oraz przemysłowe. Ze względu na profil działalności, przedsiębiorstwo produkuje głównie na zamówienie – jest to produkcja przede wszystkim jednostkowa, czasem krótkoseryjna. Każdy węzeł to najczęściej inne urządzenie, czasami zdarzają się węzły produkowane seryjnie. Wydawać się może, że przy takiej produkcji nie ma miejsca na innowacje. Pierwsze wrażenie potrafi jednak bywać mylące.

Qualiac ERP wzmacnia grupę Bayard

S.IN.GE to system wykorzystywany w grupie Bayard do zarządzania działalnością prasową, wydawniczą i internetową. Korzysta on w pełni z możliwości systemu Qualiac ERP.
 

Cyfrowe archiwum – błyskawiczny dostęp i zarządzanie dokumentacją dzięki systemowi Sente

sente logoSpółka, która dynamicznie weszła na rynek, opiera swój biznes na świadczeniu w dowolnej skali usług archiwizacji, digitalizacji i zarządzania dokumentacją dla firm i instytucji. Archiwum fizyczne to aż 3000 m2 powierzchni w nowoczesnym kompleksie biznesowym. Lokalizacja i systemy ochrony spełniają restrykcyjne wymagania w zakresie procedur i przepisów bezpieczeństwa. Najwięksi odbiorcy usług pochodzą z branży finansowej – m.in. fundusze sekurytyzacyjne, firmy windykacyjne, banki i firmy leasingowe.

Kuźnia Polska S.A., renomowany producent elementów stalowych dla wielu branż przemysłu, wdrożyła system IFS Applications™ w celu usprawnienia procesów biznesowych w obszarze produkcji, dystrybucji, utrzymania ruchu i finansów.

Polcolorit S.A., renomowany producent płytek ceramicznych, usprawnia działalność dzięki IFS Applications. Polcolorit S.A. należy do czołowych producentów w branży ceramicznej na polskim rynku.


Firma istniejąca od ponad 30 lat specjalizuje się w produkcji płytek ceramicznych ściennych i podłogowych. Są one oferowane na rynku pod marką Ceramica Marconi. Zakład produkcyjny jest usytuowany w Piechowicach, u podnóża Karkonoszy przy międzynarodowej trasie E65.

Quatra Max w Agencji Ochrony Szabel

sygnity business solutionsAgencja Ochrony SZABEL Spółka z o.o. w Koszalinie (Grupa Szabel) jest firmą z ponad 25−letnim doświadczeniem, specjalizującą się w projektowaniu i wdrażaniu kompleksowych, systemowych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa osób i mienia. W ramach zintegrowanego systemu ratownictwa ściśle współpracuje z Policją, Strażą Pożarną, Strażą Miejską, Pogotowiem Ratunkowym, Pogotowiami Gazowym, Energetycznym i Wodociągowym. Grupa Szabel zlokalizowana w Koszalinie (centrala) obsługuje poprzez 10 oddziałów terenowych ponad 7000 klientów. Przy realizacji zadań uczestniczy 1000 pracowników dysponujących flotą ponad 70 pojazdów służbowych.

Novacura wspiera obrót magazynowy w firmie Com40

novacura logoSamodzielność i łatwość przekazywania obowiązków innym pracownikom, przejrzystość i uporządkowanie. To cechy Novacura Flow, które zdecydowały o tym, że Com40 – firma produkująca meble tapicerowane i materace dla największych firm w Polsce i na świecie – zakupiła kolejne sto licencji na rozwiązanie.

Zarządzanie w firmie LFB Group, czyli optymalizacja procesów w systemie Qualiac

qualiac logoPrawidłowa optymalizacja procesów biznesowych jest często sporym wyzwaniem podczas wdrażania i eksploatacji systemów ERP. Problemy te, dysponując odpowiednią wiedzą i doświadczeniem, można jednak pokonać. Najlepszym dowodem na to jest wdrożenie systemu ERP Qualiac we francuskiej grupie farmaceutycznej LFB Group.

Banki ufają Qualiacowi

QUALIAC  ERPPrzestarzały system klasy ERP w instytucji takiej jak bank, może się przyczynić do problemów z prawidłowym zarządzaniem bieżącymi rozliczeniami, a także spowalniać lub wręcz uniemożliwiać dalszy rozwój instytucji finansowej. W takiej sytuacji swego czasu znalazł się francuski Banque Accord, który używał od przeszło 20 lat tego samego, niedającego się już unowocześnić systemu ERP.

Qualiac – Historia wdrożeń systemu ERP w DS Smith Kaysersberg Packaging

Kaysersberg Packaging swoją współpracę z Qualiac’iem rozpoczął w 1994 roku. „Początkowo wybór nowego systemu ERP nie był łatwą decyzją. Dwaj najwięksi, światowi dostawcy oprogramowania na rynku nie mieli wówczas zbyt dobrej prasy. Terminy wdrożeń się przeciągały. W tej sytuacji musieliśmy bardzo jasno określić kryteria wyboru systemu ERP i firmy, która będzie go wdrażała.” – wspomina Christophe Schoor, dyrektor finansowy w Kaysersberg Packaging.

Wdrożenie Qualiac ERP w firmie Cegedim
sposób na efektywnie odmłodzenie systemu IT

Francuska firma Cegedim specjalizuje się w dostarczaniu profesjonalnego oprogramowania, baz danych, narzędzi technologicznych oraz w świadczeniu usług związanych, między innymi z zarządzaniem przepływem danych. Oferta skierowana jest głównie do sektora opieki zdrowotnej, laboratoriów badawczych, przedsiębiorstw prowadzących badania w dziedzinie nauk przyrodniczych, służby zdrowia oraz firm ubezpieczeniowych. Spółka zatrudnia 8100 osób w ponad 80 krajach i posiada łącznie 60 filii rozrzuconych po całym świecie. Firma w 2012 roku mogła pochwalić się przychodami wynoszącymi 922 milionów euro.

Back to top