System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Koszty wdrożenia systemu ERP

Wdrażanie systemu ERP (Enterprise Resource Planning) stanowi poważne wyzwanie dla firm, niezależnie od ich rozmiaru czy branży. Jego kompleksowy…

Dedykowany czy gotowy system ERP - który wybrać?

Każda firma, planując rozwój, zadaje sobie pytanie o to, czy hamulcem w dalszej eksploracji rynku nie jest jej własny system. Jeśli odpowiada na…

Jak mobilne rozwiązanie ERP wspiera przedsiębiorstwa produkcyjne

System ERP można określić mianem szkieletu firmy. Platforma ta pozwala na stworzenie jednolitej bazy danych i integrację procesów biznesowych.

ROI z wdrożenia systemu ERP

Według badań przeprowadzonych przez Roberta Austina i Richarda Nolana z Harvard Business School wdrożenia systemów ERP mają większe szanse…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

MPWIK W M.ST. WARSZAWIE S.A. USPRAWNIA ZARZĄDZANIE FLOTĄ I USŁUGAMI DZIĘKI IFS APPLICATIONS™

IFSMiejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. (MPWiK w m.st. Warszawie S.A.) wdrożyło system IFS Applications™ w celu usprawnienia procesów biznesowych. Decyzja ta przyniosła przedsiębiorstwu szereg korzyści, zwłaszcza w obszarze zarządzania rozbudowaną flotą pojazdów i zaawansowanym sprzętem technicznym.

Gminne Spółdzielnie inwestują w nowoczesność

Znana z tradycyjnych wyrobów Piekarnia GS Samopomoc Chłopska w Baruchowie w województwie kujawsko-pomorskim wdrożyła system ERP Navireo firmy InsERT. Inwestycja w nowoczesne oprogramowanie zwróciła się spółdzielni w ciągu miesiąca.

Firma Cyfrowe Sieci Mulimedialne usprawnia zarządzanie projektami dzięki IFS Applications™

ifsFirma Cyfrowe Sieci Mulimedialne (CSM) Sp. z o.o. specjalizująca się w usługach teleinformatycznych wdrożyła system IFS Applications 8™ w celu usprawnienia procesów biznesowych, takich jak zarządzanie projektami, gospodarka magazynowa i zaopatrzenie.

Drewex usprawnia produkcję i sprzedaż z systeme ERP firmy Microsoft

Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa spowodował generowanie większej ilości informacji. Przed wdrożeniem nowego systemu firma korzystała z narzędzia, które nie dostarczało spójnych danych w czasie rzeczywistym, a także z programów Microsoft Word i Excel. Było to przyczyną rozproszenia informacji w kilku miejscach. Pracownicy mieli problem ze sprawdzeniem bieżących stanów magazynowych, wciąż istniał problem papierowych dokumentów, które trzeba było przejrzeć, aby wyszukać odpowiednie dane do przygotowania raportów, co było bardzo uciążliwe i czasochłonne.

Pieczywo w Biedronkach dzięki ERP

Vital – producent i dystrybutor pieczywa oraz wyrobów cukierniczych – optymalizuje swoją działalność i zdobywa nowe rynki zbytu, korzystając z ERP Navireo firmy InsERT. Wdrożenie systemu zautomatyzowało m.in. wprowadzanie zamówień od odbiorców, w tym ze 150 sklepów sieci Biedronka.

9 Kont z Comarch ERP Optima

MAPSOLUTIONSBiuro Rachunkowe 9kont Sp. z o.o. od 8 lat zajmuje się doradztwem biznesowym oraz podatkowym. Świadczy kompleksowe usługi związane z obsługą podatkowo – księgową i kadrowo - płacową podmiotów gospodarczych. Siedziba firma mieści się w Warszawie, jednakże na życzenie klientów usługi świadczone są również w siedzibach ich firm.

System Zarządzania Forte w Arkadia Holding

MAPsolutionsArkadia Holding Sp. z o.o. to firma skupiająca swoją działalność na konkretnej grupie klientów krajowych i zagranicznych – głównie z branży motoryzacyjnej, logistyki i drobnej produkcji. Obsługa klienta koncentruje się głównie na usługach finansowo – księgowych i kadrowo-płacowych, ale poza tym zapewnia wsparcie w zakresie marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi, informatyki, doradztwa prawnego i ubezpieczeniowego oraz zarządzania jakością. Arkadia Holding Sp. z o.o. działa na rynku od 2010 roku i zatrudnia około dziesięciu pracowników, a jej obroty roczne sięgają 1,3 mln złotych.

Microsoft Dynamics AX usprawnia procesy w SFERIS

Dynamiczny rozwój Sferis przyczynił się do konieczności zmodernizowania dotychczasowej infrastruktury informatycznej w firmie. Przedsiębiorstwo potrzebowało systemu, który usprawniłby m.in. komunikację z klientami oraz obszar księgowości, logistyki i sprzedaży. Ponadto Action S.A., firma będąca właścicielem Sferis, korzystała już z aplikacji biznesowej firmy Microsoft.

CEDO usprawnia procesy biznesowe, wdrażając IFS APPLICATIONS™

IFSWdrożenie systemu IFS Applications™ w firmie CeDo, specjalizującej się w produkcji artykułów gospodarstwa domowego jednorazowego użytku, pozwoliło na uporządkowanie i usprawnienie procesów biznesowych. Największe korzyści osiągnięto w obszarach zarządzania zapasami i planowania.

DSR realizuje projekt wdrożenia Preactor APS w GEA Technika Cieplna

GEA Technika Cieplna jest spółką należącą do międzynarodowego koncernu GEA Group AG. Specjalizuje się w doborze, projektowaniu i produkcji wysokosprawnych wymienników ciepła, głównie w oparciu o eliptyczne rury żebrowane, cynkowane ogniowo. Spółka dysponuje powierzchnią produkcyjną sięgającą 14,4 tys. m2, a zdolność produkcyjna sięga ok. 8,5 tys. produktów na rok.

Selfon potencjał indywidualnych rozwiązań

sageFirma Selfon s.j. koncentruje się na ciągłym usprawnianiu pracy swoich salonów, szkoleniu personelu oraz utrzymywaniu jak najlepszych standardów obsługi Klienta. Dynamiczny rozwój sprawił, że potrzebne stało się rozbudowanie funkcjonalności aplikacji zarządczej o dodatkowe rozwiązania, które będą zgodne z nowymi potrzebami firmy. Ze względu na fakt, że Sage Symfonia ERP jest programem zintegrowanym o budowie modułowej, umożliwiającym kontrolę, zarządzanie strategicznymi dla przedsiębiorstwa procesami i obszarami, a także umożliwia zainstalowanie rozwiązań indywidualnych oraz rozbudowę w przyszłości, zdecydowano się na wykonanie upgrade’u do Sage Symfonia ERP.

Gramar nowe rozwiązanie źródłem oszczędności

sageJak w większości odnoszących sukcesy przedsiębiorstw, we włodawskiej spółce szczególną wagę przywiązuje się do jakości i konkurencyjności produktów oraz bezpieczeństwa produkcji. Dlatego od pewnego momentu koniecznością stało się wspomaganie działalności firmy informatycznymi systemami zarządzania. Wzrost produkcji oraz nowe wymagania względem funkcjonalności i sprawności systemu zmusiły spółkę do rezygnacji z autorskiego, DOSowskiego rozwiązania, na rzecz oprogramowania Sage Symfonia ERP dla Handlu, dostarczanego przez firmę art-kom. Z biegiem czasu wady starego systemu – jak ograniczona funkcjonalność, niska wiarygodność danych czy wysoka awaryjność – miały coraz bardziej negatywny wpływ na funkcjonowanie firmy. Rozwiązaniem tych problemów miał stać się produkt Sage Symfonia ERP dla Handlu.

Wadowickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji integracja stanowisk

sageWadowickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji potrzebowało nowego systemu – rozwiązania nowoczesnego o przejrzystym interfejsie, funkcjonalnego oraz takiego, które mogłoby sprostać nietypowym wymaganiom, m.in. tworzenia dodatkowych raportów. Wybrany został Sage Symfonia ERP, ponieważ firma przeprowadzająca wdrożenie – Zorius.pl, Złoty Autoryzowany Partner Sage – zagwarantowała szybką implementację systemu oraz dostarczenie wszystkich niezbędnych rozwiązań. Jak mówi Barbara Marek, główna księgowa WPWiK: „Poprzedni system był przestarzały, nieprzejrzysty, miał ograniczoną funkcjonalność. Jednym ze znaczących mankamentów był brak obsługi serwisowej oraz możliwości rozwoju oprogramowania”. Ważnym elementem oferty była także gwarancja wsparcia technicznego oraz możliwość uaktualniania Sage Symfonia ERP, zgodnie z wymaganiami.

System Forte w branży spożywczej

MAP SOLUTIONSMazowiecka Spółka Mleczarska S.A. powstała w listopadzie 2013 roku, a jej zakład produkcyjny zlokalizowany jest w Makowie Mazowieckim i tam również prowadzona jest cała bieżąca działalność. Firma koncentruje się na skupie i przetwórstwie mleka oraz sprzedaży wyrobów mleczarskich do odbiorców przemysłowych oraz kanału HoReCa. Główny asortyment stanowią: jogurty, twarogi, śmietana, mleko, budynie. Spółka zatrudnia około stu pracowników.
 

TARCOPOL z systememe Asseco Softlab SEOD

ASSECOFirma TARCOPOL Spółka z o.o. z siedzibą w Starachowicach powstała w 1991 r. jako duńsko-polska spółka kapitałowa, (z udziałem firm drogowomostowych z Danii - pierwotnie TARCO VEJ A/S, następnie Munck Gruppen A/S). TARCOPOL został powołany do działania w dziedzinie budownictwa komunikacyjnego, a w szczególności do wykonywania specjalistycznych robót na obiektach mostowych, wykorzystując bogate doświadczenia obydwu skandynawskich udziałowców.
 

IT w świecie akwarystów

Systemy ERP , CRM - Comarch ERPFirma Tropical, działająca na rynku od ponad 35 lat, jest wiodącym w Polsce i jednym z największych na świecie producentów branży zoologicznej. Produkty Tropical dostępne są w kilkudziesięciu krajach świata, na czterech kontynentach: w Europie, Azji, Afryce oraz Ameryce Południowej. Nieustannie wprowadzane udoskonalenia i innowacyjne rozwiązania sprawiły, że Tropical stał się jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie przedsiębiorstw w tej branży. Innowacyjne podejście do biznesu objęło także obszar informatyki. Nowoczesna produkcja wymaga bowiem zaawansowanego systemu informatycznego, który zapewni wydajność i efektywność wszystkich procesów biznesowych.

GRUPA ALUMETAL ZWIĘKSZA EFEKTYWNOŚĆ DZIĘKI IFS APPLICATIONS™

IFSGrupa Alumetal, jeden z największych w Europie Środkowej producentów aluminiowych stopów odlewniczych, wdrożyła system IFS Applications™ w celu usprawnienia procesów biznesowych realizowanych w czterech spółkach produkcyjnych.

Amerykanie postawili na jakość

Amerykański lider rynku produktów z tworzyw sztucznych postanowił zbudować w Poznaniu przyczółek dla ekspansji na rynki Europy Wschodniej i Azji pod nazwą Propex Service Group sp. z o.o. Pomaga mu w tym firma itelligence – sprawdzony partner IT.
 

OPWIK − INWESTYCJE W NOWOCZESNOŚĆ

IFSDynamiczny rozwój Otwockiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji rozpoczął się w roku 2001. W ciągu czterech lat dokonano gruntownej modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków. Zainwestowano również w rozbudowę i modernizację stacji uzdatniania wody zlokalizowanej w Otwocku.
 

Wdrożenie systemu ERP w firmie KONSBUD

Przed wdrożeniem systemu Microsoft Dynamics NAV firma Konsbud wykorzystywała stosunkowo nieskomplikowane środowisko informatyczne. Posługiwano się prostym systemem księgowym, bazując na dokumentacji papierowej oraz arkuszach kalkulacyjnych. Zasadniczą niedogodnością był brak spójnej informacji, która wraz z rozwojem przedsiębiorstwa stała się niezbędna do podejmowania kluczowych decyzji biznesowych.
 

IFS APPLICATIONS™ wspiera zarządzanie w OPWIK w Otwocku

IFSOtwockie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (OPWiK) Sp. z .o.o. w ramach programu inwestycyjnego realizowanego przy współpracy z Unią Europejską dokonało znacznej rozbudowy infrastruktury sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. W celu zwiększenia efektywności zarządzania przedsiębiorstwem wdrożono kompleksowe rozwiązanie informatyczne obejmujące system klasy ERP, system billingowy oraz system GIS.
 

MPK w Legnicy usprawnia zarządzanie przedsiębiorstwem, wdrażając IFS Applications

IFSMPK w Legnicy przeprowadziło proces reorganizacji i usprawnienia usług transportowych świadczonych na terenie miasta Legnica i kilku sąsiednich gmin. W celu poprawy efektywności zarządzania nowoczesnym taborem w 2012 roku wdrożono zintegrowany system klasy ERP - IFS Applications™.

Bolarus wspiera proces produkcji z systemem Microsoft Dynamics AX

Wdrożenie systemu jest naturalnym etapem na drodze rozwoju przedsiębiorstwa i w istotnym stopniu wspiera ten proces. Wszystkie moduły zapewniają informacje o rzeczywistej kondycji firmy, co pozwala nam na podejmowanie świadomych, trafnych decyzji biznesowych.
 

Aquila Yachts: SAP Business One pod żaglami

Jacht pod pełnymi żaglami to jeden z synonimów doskonałego piękna i – dodajmy – luksusu. Trójmiejska spółka Aquila Yachts zajmująca się produkcją innowacyjnych jachtów na zamówienie rozwija żagle, inwestując w nowe technologie i rozwiązania. Od maja 2013 r. pracuje na zintegrowanym systemie SAP Business One wdrożonym przez firmę 7milowy.

Belbal: Wdrożenie SAP SPRINT ERP

Dynamiczny rozwój i długoterminowa strategia skierowana na dalszą ekspansję to główne przesłanki wdrożenia zintegrowanego systemu do zarządzania w firmie Belbal, która jest liderem w produkcji balonów. Warunkiem było uruchomienie sprawdzonego rozwiązania w krótkim czasie, by inwestycja zaczęła się szybko zwracać. Firma 7milowy oferująca rozwiązanie SAP SPRINT ERP wyszła naprzeciw oczekiwaniom Belbal.

Bud Racing napędza swój biznes dzięki Comarch ERP Altum

System ERP, CRM - Comarch ERPBud Racing, firma specjalizująca się w handlu motorami, częściami zamiennymi oraz akcesoriami dla zawodników biorących udział w wyścigach motocrossowych, w ramach projektu przebudowy systemu informatycznego wybrała rozwiązanie do zarządzania przedsiębiorstwem Comarch ERP Altum.

Rozwój systemu ERP w celu kompleksowego wsparcia procesu przedstawiania ofert i przyjmowania zamówień

Jedną z podstawowych przesłanek wdrożenia było umożliwienie zmiany systemu pracy przedstawicieli handlowych. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu przedstawiciele handlowi nie muszą już angażować się w proces realizacji zamówienia i dostawy towaru, mogąc w pełni skupić się na zadaniach związanych z maksymalizacją przychodów.

6WIN i System Zarządzania Forte – sprzedaż pod kontrolą

MAPsolutions - System Zarządzania Forte - ERP6WIN Sp. z o.o. prowadzi import i sprzedaż win we własnej sieci sklepów specjalistycznych, w sklepach internetowych oraz poprzez prężnie działający dział Telemarketingu. W swojej ofercie posiada różnorodne wina, a także specjalnie skomponowane zestawy.

BOLIX usprawnia zarządzanie magazynem, wdrażając nową wersję IFS APPLICATIONS™

IFS - ERP  systemsWdrożenie w firmie BOLIX nowej wersji systemu IFS Applications™ wraz z intuicyjnym interfejsem użytkownika IFS Enterprise Explorer (IEE), pozwoliło na usprawnienie operacji magazynowych, przyspieszyło przepływ informacji w obszarze produkcji i zwiększyło efektywność procesu sprzedaży.

Contrain usprawnia procesy z system ERP enova

ENOVA - ERPAgencja pracy tymczasowej Contrain, współpracująca z ponad 100 przedsiębiorstwami z Polski i pozostałych krajów UE, wdrożyła oprogramowanie enova. Implementacji systemu podjęła się firma Resolution Sp. z o.o., Autoryzowany Partner enova. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom, uporządkowane zostały najważniejsze procesy firmy.

IFS APPLICATIONS usprawnia procesy biznesowe w firmie Galeco Sp. z o.o.

IFS - ERPWdrożenie systemu klasy ERP w firmie Galeco, jednego z czołowych na polskim rynku producentów systemów orynnowania, pozwoliło na uporządkowanie i usprawnienie procesów biznesowych. Największe korzyści biznesowe osiągnięto w obszarze produkcji i planowania.

Back to top