System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Koszty wdrożenia systemu ERP

Wdrażanie systemu ERP (Enterprise Resource Planning) stanowi poważne wyzwanie dla firm, niezależnie od ich rozmiaru czy branży. Jego kompleksowy…

Dedykowany czy gotowy system ERP - który wybrać?

Każda firma, planując rozwój, zadaje sobie pytanie o to, czy hamulcem w dalszej eksploracji rynku nie jest jej własny system. Jeśli odpowiada na…

Jak mobilne rozwiązanie ERP wspiera przedsiębiorstwa produkcyjne

System ERP można określić mianem szkieletu firmy. Platforma ta pozwala na stworzenie jednolitej bazy danych i integrację procesów biznesowych.

ROI z wdrożenia systemu ERP

Według badań przeprowadzonych przez Roberta Austina i Richarda Nolana z Harvard Business School wdrożenia systemów ERP mają większe szanse…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

System ERP Graffiti.ERP w OSM Włoszczowa

 Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska we Włoszczowie została założona w czerwcu 1936. OSM we Włoszczowie we wczesnych latach swej działalności znana była głównie z produkcji serów dojrzewających, jednak z czasem asortyment został wzbogacony o tzw. galanterię mleczarską. W roku 1994 prawdziwym hitem stał się Serek Gucio, rok później Mleczarnia we Włoszczowie jako jedna z pierwszych rozpoczęła produkcję Serka wiejskiego, który zyskał bardzo duże zainteresowanie konsumentów.

System ERP w Kuchniach Świata

 Grupa Kuchnie Świata jest poważnym graczem na rynku surowców, półproduktów i produktów spożywczych w tym: owoców morza, ryb oraz wszelkich towarów do kuchni narodowych. Grupa produkuje i dystrybuuje również profesjonalne preparaty chemiczne oraz urządzenia do mycia i dezynfekcji dla przemysłu spożywczego. W skład Grupy wchodzą firmy Sanechem i Kuchnie Świata S.A.

SAP dla 10-osobowej firmy? Jak najbardziej!

SAP - systemy ERP, MRP, CRM, Business IntelligenceJak mała firma zatrudniająca zaledwie 10 pracowników może wdrożyć oprogramowanie do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa? Firma Slovenská Dunajská Konštrukčná a.s. (SDK) z siedzibą w Komarnie na Słowacji obniżyła o 50% koszty zakupu i wdrożenia oprogramowania SAP®, wykorzystując system ERP SAP Best Practices Baseline Package dostosowany do potrzeb Słowacji.

System ERP w salonikach TABAK Polska

 Tabak Polska rozpoczęła swa działalność w roku 2001. Pierwsza Trafika sieci Tabak została uruchomiona w listopadzie 2001 roku. Od momentu powstania pierwszej Trafiki sieć saloników intensywnie się rozwija co doprowadziło do stworzenia sieci liczącej obecnie 92 saloniki prasowe.

Gazela Biznesu pracuje na SAP ERP

 Dynamiczny rozwój firmy w ciągu ostatnich lat sprawił, że Gazela Biznesu – Stelweld – dostała lekkiej zadyszki. Bez nowoczesnego systemu wspomagającego zarządzanie nie można było rozwijać się dalej. Stelweld zdecydował się na śmiały krok. Dziś jest to jedna z najmniejszych firm w Polsce pracujących na systemie ERP firmy SAP.

Pieniądze pod kontrolą systemu ERP

 Jak poprawić funkcjonowanie firmy i usprawnić przepływ dokumentów? Warto w tym celu wdrożyć zintegrowane oprogramowanie klas ERP, podobnie jak zrobiła spółka Everest Finanse. Wprowadziła system informatyczny, który zapewnił jej m.in. oszczędność czasu pracy i dodatkową kontrolę nad pieniędzmi swoich klientów.

Impuls wspiera zasadę 100% dostępności asortymentu

 Firma ROL- MAR jest jedną z większych firm dostarczających wyposażenie techniczne dla rolnictwa. Oferta firmy obejmuje części zamienne do ciągników i maszyn rolniczych. Klienci to hurtownie i sklepy branżowe na trenie całego kraju. Najistotniejszym wyznacznikiem działalności Rol – Mar jest pełne zaspokojenie potrzeb odbiorców tak pod względem dostępności i jakości asortymentu jak i sprawności obsługi.

Na straży biznesu

SAGE - crmPHP ICC Neskor sp. z o.o. jest firmą handlową, specjalizującą się w branży opakowań i sprzedaży folii typu stretch i taśm samoprzylepnych. Spółka sprzedaje ok. 3 tys. ton materiałów rocznie. Jest to produkt dość szczególny, mimo sklasyfikowania go do grupy towarowej commodities. Cechuje się dużą różnorodnością oraz podlega bardzo częstym wahaniom cen. Nabywcy są stroną dominującą w relacjach rynkowych, dlatego firma musi dopasowywać swoją ofertę do ich wymagań.

System erp godny BMW Polska

IT Integro - dostawca systemów ERP, CRMZarządzanie siecią sprzedaży samochodów zawsze stanowiło dla producentów wyzwanie. Rozwiązania informatyczne w tej branży nigdy nie nadążały za potrzebami i stąd dilerzy zmuszeni byli wdrażać wiele systemów obsługujących wycinkowo poszczególne obszary działalności.

Samodzielność kluczem do sukcesu

Czy można osiągnąć optymalną funkcjonalność aplikacji ERP przy niewielkich nakładach własnych (czasowych i osobowych), a jednocześnie uzyskać niski koszt wdrożenia i późniejszego utrzymania systemu? W teorii zarządzania niewiele jest odpowiedzi pozytywnych na tak zadane pytanie. Jednym z przykładów wykazujących, że to jednak możliwe, jest historia wdrożenia systemu Oracle JD Edwards w firmie WIX-FILTRON.

System ERP w Elgór + Hansen Sp. z o.o.

 Przedsiębiorstwo Elgór + Hansen powstało w 1990r. Jest częścią międzynarodowej grupy, posiadającej filie w Niemczech, Czechach i RPA. Spółka specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i remontach elektrycznych urządzeń o konstrukcji przeciwwybuchowej. Oferta firmy skierowana jest do zakładów górniczych zarówno krajowych, jak i zagranicznych.

Chip Industry: Racjonalizacja operacji

Podczas kiedy znakomite zarządzanie sprzedażą oraz duch przedsiębiorczości pomogły napędzać wzrost przychodów firmy, zaczęły powstawać problemy wewnątrzne. Problemem był fakt, że firma nigdy nie modernizowałą swoich systemów księgowych i ciągle korzystała z tej samej technologii opartej o system DOS, z którą rozpoczęła działalność – aż wreszcie prawie pękała w szwach próbując obsłużyć codzienną ilość transakcji.

Pakiet ERP SAP Business One w BISAN Sp. z o.o

BISAN Sp. z o.o. to firma z wieloletnim doświadczeniem na rynku materiałów budowlanych i instalatorskich, która posiada pięć oddziałów na terenie Polski. Podstawowymi odbiorcami oferty BISAN są sieci handlowe oraz dystrybutorzy. Wysoką jakość oferowanych produktów oraz najwyższe standardy obsługi potwierdzają zdobyte nagrody m.in. „Złoty Instalator" oraz certyfikat ISO 9001:2000.

O systemie ERP zdecdywało doświadczenie

 Przedsiębiorstwo Elgór + Hansen powstało w 1990r. Jest częścią międzynarodowej grupy, posiadającej filie w Niemczech, Czechach i RPA. Spółka specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i remontach elektrycznych urządzeń o konstrukcji przeciwwybuchowej. Oferta firmy skierowana jest do zakładów górniczych zarówno krajowych, jak i zagranicznych.

Z Impulsem frontem do klienta

 LUPUS jest firmą ze 100% polskim kapitałem, która powstała w maju 1990 roku. Specjalizuje się w produkcji elementów meblowych: blatów, płyt laminowanych, różnego rodzaju frontów, profili meblowych i korpusów. Przedsiębiorstwo zatrudnia prawie 200 osób w siedzibie w Elblągu oraz oddziałach terenowych i handlowych.

System ERP w świecie zaawansowanych systemów przemysłowych

 Introl Sp. z o.o dostarcza kompleksowe rozwiązania związane z usługami projektowania systemów pomiarowych i sterowania, wizualizacji i akwizycji danych, klimatyzacji i wentylacji, sygnalizacji pożarowej, jak również instalacji ochrony obiektów i kontroli dostępu. Na przestrzeni 18 lat działalności firma wykonała zlecenia dla 14 tysięcy klientów ze wszystkich branż, od górnictwa i hutnictwa, chemii i przemysłu petrochemicznego, poprzez energetykę, ciepłownictwo i przemysł stoczniowy, po gospodarkę wodnościekową i przemysł spożywczo-przetwórczy.

Branżowe rozwiązania dla MSP

Tworzenie specjalistycznych rozwiązań dla małych firm nie jest jeszcze zbyt popularne – mimo zbudowania doskonale funkcjonującego systemu i tak najczęściej zostanie on odłożony na półkę ze względu na wysokie koszty zakupu, brak wystarczającej liczby pracowników czy zwykłą niechęć przedsiębiorstw do zmian.

System ERP w Prime Food

Firma Prime Food wybrała NAVImeat. ponieważ jest to rozwiązanie ERP stworzone na platformie Microsoft® Dynamics NAV, dostosowane specjalnie do potrzeb przetwórstwa mięsnego. Ponadto NAVImeat to system modularny, stwarzający możliwość dostosowania go do konkretnych potrzeb użytkownika.

System ERP w firmie Solbet Lubartów SA

Rozpoczęty w 2001 roku proces konsolidacji producentów betonu komórkowego spowodował, pojawienie się nowych potrzeb ujednoliconego działania dla podmiotów powiązanych. Konieczność wspólnego działania oraz comiesięcznej, ujednoliconej sprawozdawczości skłoniły fi rmę Solbet Lubartów S.A. do wdrożenia i zastosowania takiego rozwiązania, które pozwala działać podmiotom samodzielnie, a jednocześnie umożliwia w sposób prosty i szybki korzystać z jednolitego, wspólnego narzędzia w celu usprawnienia pracy oraz prowadzenia wspólnej i skuteczniejszej polityki produkcji i dystrybucji swoich wyrobów i towarów.

Wyborowa S.A. postawiła na system ERP Oracle JD Edwards

Wyborowa SA wykorzystuje system ERP Oracle JD Edwards wdrożoną we współpracy z konsultantami firmy Hogart. - Dzięki realizacji tego projektu staliśmy się nowocześnie zorganizowaną firmą, która sprawniej realizuje procesy biznesowe w oparciu o wiarygodne dane - mówi Gerard Homa, kierownik projektu, Wyborowa S.A.

Solar Polska z pakietem ERP Microsoft Dynamics AX

"Systemy, z których korzysta wielu użytkowników, w praktyce okazują się często dalekie od doskonałości. W tym teście prawdy Dynamics AX wypadł bardzo pozytywnie" - Adam Dymek, Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu w Solar Polska. Silny wzrost biznesu prędzej czy później skłania firmy do zmiany oczekiwań wobec narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie. Rozbudowa starych rozwiązań ma jednak swoje granice – zarówno pod względem kosztów utrzymania, jak i ryzyka.

Królewska sieć zarządza sprzedażą w czasie rzeczywistym

Royal Collection, ekskluzywna sieć salonów z elegancką odzieżą wdrożył wertykalne rozwiązanie Columbus Retail oparte na pakiecie ERP Microsoft Dynamics AX. Wdrożenie objęło m.in. sprzedaż detaliczną oraz wewnętrzną logistykę firmy.

400 salonów w jednym systemie ERP

HDS Polska, sieć ponad 400 salonów prasowych i kawiarni Relay, Inmedio, Voyage cafe wykorzystuje system ERP Microsoft Dynamics AX. Rozwiązanie zostało dodatkowo wzbogacone o funkcje oprogramowania Retail Columbus dla firm zajmujących się sprzedażą detaliczną i dystrybucją.

Impuls do optymalizacji produkcji

 P.V. Prefabet Kluczbork SA, którego głównym udziałowcem jest niemiecka firma P.V. Betonfertigteilwerke GmbH. istnieje na rynku od 1997 roku. Specjalizuje się w produkcji oraz sprzedaży kompletnych, ekologicznych kanalizacji betonowych i żelbetowych. W ofercie firma posiada również zbiorniki betonowe o różnych średnicach, oczyszczalnie ścieków, separatory, a także systemy zabezpieczeń drogowych.

System ERP dla K&W Transmissies

Firma K&W Transmissies z siedzibą w Lelystad od dwudziestu lat zajmuje się sprzedażą hurtową łańcuchów przemysłowych, kół zębatych oraz innych elementów układów napędowych. Jej oferta obejmuje także produkcję dopasowanych do potrzeb klienta półproduktów. Firma ta działa głównie na rynku holenderskim, będąc dostawcą głównie dla sektora rolniczego i morskiego, przemysłu maszynowego i wydobywczego oraz sektora przetwórstwa spożywczego i produkcji opakowań.

Z systemem ERP SAP zarabiamy nie tylko na sprzedaży

Górnośląski Operator Systemu Dystrybucyjnego potrzebował pół roku, by wkroczyć w szybką fazę rozwoju. Impulsem było wdrożenie pakietu ERP SAP Business Suite, który usprawnił zarządzanie m.in. sprzedażą, księgowością i controllingiem. – Dostrzegliśmy ponadto pozytywne zmiany w samej kulturze organizacyjnej – przyznaje Jarosław Wróbel, wiceprezes zarządu GOSD.

ERP narzędziem zarządzania projektami

Przedsiębiorstwo Techniczno-Budowalne Nickel należy do Grupy Nickel, która skupia powiązane ze sobą kapitałowo przedsiębiorstwa funkcjonujące w branży budowlano-inwestycyjnej. Firma od 16 lat spełnia najwyższe standardy wymagań projektując i wykonując m.in. obiekty przemysłowe, budynki mieszkalne oraz obiekty użyteczności publicznej. Aby przy stale rosnącej liczbie inwestycji utrzymać wysoką jakość wykonania prowadzonych projektów, zadecydowano o wdrożeniu systemu wspomagającego zarządzanie klasy ERP Microsoft Dynamics AX.

Efektywne zarządzanie dystrybucją wielopoziomową w Solar Polska

Centrum Komputerowe ZETO SA z Łodzi zakończyło z sukcesem wdrożenie systemu ERP Microsoft Dynamics AX v. 4.0 w firmie Solar Polska - największej hurtowni artykułów elektrotechnicznych w Europie Północnej. Projekt pozwolił ostatecznie przenieść główną aplikację na platformę Microsoft, na której działa większość pozostałych firmowych systemów. Efektem zastosowania jednej, powszechnej technologii jest zwiększenie wydajności i uproszczenie raportowania.

Xpertis w Wydawnictwie Murator SA

MURATOR SA zwiększył efektywność pracy oraz obniżył koszty podatkowe i administracyjne dzięki wykorzystaniu elektronicznego obiegu faktur.
W miarę rozszerzania działalności firmy zwiększała się ilość dokumentów księgowych wpływających do firmy. Przy ilości ok.700 dokumentów wpływających miesięcznie do firmy proces zarządzania nimi zaczął być bardzo kłopotliwy. Duża ilość dokumentów papierowych krążąca po firmie w procesie uzgadniania i akceptacji stwarzała okazje do ich zagubienia.

PHP Mercus z systemem ERP Dynamics NAV

Głównym kierunkiem działalności Spółki „Mercus” jest handel oraz przede wszystkim zaopatrzenie przemysłu miedziowego w materiały i inne towary, niezbędne do produkcji i utrzymania ruchu. Zdobyte przez lata doświadczenie oraz kontakty handlowe pozwoliły na osiągnięcie założonego celu jakim jest pozycja jednego z największych podmiotów w regionie. „Mercus” w swoim Zakładzie Produkcji Elektromechanicznej wytwarza wiązki przewodów elektrycznych dla producentów zmechanizowanego sprzętu gospodarstwa domowego oraz przemysłu motoryzacyjnego.

System ERP dla MTP

 Międzynarodowe Targi Poznańskie obchodzą w tym roku 87-lecie istnienia. Firma powstała w Poznaniu w 1921 roku. Dziś MTP - spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - jest jednym z najdłużej działających w Europie organizatorów targów. Od początku swojego istnienia Targi Poznańskie aktywnie uczestniczą w kreowaniu polskiego rynku, prowadząc szeroką współpracę gospodarczą z zagranicą. MTP dysponuje ponad 110 tysiącami metrów kwadratowych powierzchni ekspozycyjnej w klimatyzowanych pawilonach oraz kilkudziesięcioma salami konferencyjnymi, o łącznej liczbie ponad 5 tysięcy miejsc.

Back to top