System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Koszty wdrożenia systemu ERP

Wdrażanie systemu ERP (Enterprise Resource Planning) stanowi poważne wyzwanie dla firm, niezależnie od ich rozmiaru czy branży. Jego kompleksowy…

Dedykowany czy gotowy system ERP - który wybrać?

Każda firma, planując rozwój, zadaje sobie pytanie o to, czy hamulcem w dalszej eksploracji rynku nie jest jej własny system. Jeśli odpowiada na…

Jak mobilne rozwiązanie ERP wspiera przedsiębiorstwa produkcyjne

System ERP można określić mianem szkieletu firmy. Platforma ta pozwala na stworzenie jednolitej bazy danych i integrację procesów biznesowych.

ROI z wdrożenia systemu ERP

Według badań przeprowadzonych przez Roberta Austina i Richarda Nolana z Harvard Business School wdrożenia systemów ERP mają większe szanse…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

sbisnes logo 2019Fabryka Mebli Liwex jest to firma rodzinna, której początki sięgają roku 1981. W 1996 roku rozpoczął się eksport naszych produktów do Holandii, a następnie do Francji i Republiki Gwinei w Afryce Środkowej. W kolejnych latach fabryka nawiązywała współpracę z prestiżowymi markami z Europy zachodniej i środkowej produkując dla nich OEM. W 2000 roku podjęliśmy się budowy nowej fabryki w Zagórzu, gdzie aktualnie znajduje się nasza siedziba.

logo proalpha 2018Za pomocą funkcjonalności macierzy przezbrojeń w proALPHA ERP, planiści mogą zrealizować swoje zadanie i planować produkcję w taki sposób aby wynik ich pracy przełożył się na pogodzenie wyznaczonych terminów realizacji z maksymalną efektywnością kosztową.

logo proalpha 2018Produkcja mebli w Polsce należy do najważniejszej gałęzi naszej gospodarki, a eksport osiąga wartość kilkunastu miliardów złotych. Polskie meblarstwo przeżywa rozkwit i zyskuje uznanie na rynku międzynarodowym. Producenci mebli, aby sprostać oczekiwaniom klientów coraz chętniej wychodzą z ofertą stworzenia produktu na życzenie klienta, w atrakcyjnej cenie. Jak osiągnąć efektywność kosztową i optymalne rezultaty? Poznaj system ERP proALPHA.

sageUsprawnienie procesów obsługi zamówień w firmie oponiarskiej BOMA. Rozszerzona funkcjonalność zbudowana w module handlowym Sage Symfonia ERP pozwoliła sprostać wyzwaniom i obsługiwać ponad tysiąc zleceń dziennie.

comarchIstnieją różne szkoły nazywania firm. Niektórzy właściciele chcą zaakcentować swoje nazwisko, inni odnoszą się do branży lub produktu, jeszcze inni stawiają na neologizmy albo połączenia różnych wyrazów. Ale są też tacy, którzy preferują symbolikę – chcą, by nazwa, choć nie daje informacji na temat działalności przedsiębiorstwa, wywoływała u potencjalnego klienta określone skojarzenia. Jeśli spotyka się on z firmą DRAGON, bez wątpienia ma przed oczami potężną, sprawną, budzącą respekt firmę.

Bez względu na wielkość organizacji czy poziom skomplikowania procesów biznesowych, każda zmiana systemu IT jest pewnego rodzaju rewolucją, a jej przeprowadzenie z sukcesem zależy w dużym stopniu od wyboru odpowiedniego partnera biznesowego. W artykule przedstawiamy studium przypadku wdrożenia systemu ERP w firmie Terplast Sp. z o.o. Producent w trakcie nieudanego wdrożenia jednego z systemów ERP zdecydował się na poszukiwania innego rozwiązania. Wybrał Sage Symfonia ERP i DPS Software, jako dostawcę oprogramowania.

sageWadowickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (WPWiK) zajmuje się poborem, dostarczaniem i uzdatnianiem wody, oczyszczaniem ścieków oraz budową, modernizacją i remontami sieci kanalizacyjnych i wodociągowych. Działa od 1999 roku i obecnie obsługuje ponad 400 zakładów i podmiotów gospodarczych oraz 7500 odbiorców indywidualnych. Eksploatuje m.in. 280 km sieci wodociągowej i 156 km sieci kanalizacyjnej, dziewięć hydroforni, pięć przepompowni ścieków i trzy zbiorniki wody czystej.

microsoft logo 2018Poczta Polska zakończyła proces wdrożenia nowoczesnego oprogramowania, dzięki któremu będzie mogła lepiej rozwijać swoje usługi oraz usprawnić procesy finansowo-księgowe. Największy operator pocztowy na rynku polskim wprowadził rozwiązanie ERP Microsoft Dynamics AX, które integruje się z 26 innymi systemami, już działającymi w przedsiębiorstwie i pozwala na sprawniejsze działanie 1300 użytkownikom systemu.

enova365 2016Dla wszystkich firm duże znaczenie ma poziom towarów i świadczonych usług. Odpowiednie zarządzanie i kontrola jakości może przyczynić się do sukcesu przedsiębiorstwa. Dlatego warto zwrócić uwagę z jednej strony na kulturę pracowniczą, a z drugiej - na implementację systemów, wspierających procesy produkcyjne.

sageOd początku sieć korzystała z rozwiązań firmy Sage. Po przejęciu spółki Ideal Polska w 2005 roku, połączone firmy potrzebowały dodatkowych narzędzi usprawniających pracę w obszarze finansowo-księgowym i kadrowo-płacowym. Po integracji firm, w 5àSec zaczęła spadać efektywność operacyjna w dziale kadr oraz finansów i księgowości. Związane to było z koniecznością przetwarzania coraz większej ilości danych.

Oszczędność nakładów, zwiększenie wydajności, spójna i pełna kontrola nad procesami – to najważniejsze z korzyści jakie system ERP Streamsoft Prestiż zapewnia firmom z branży metalowej. Potwierdza to m.in. przedsiębiorstwo RBB Stal.

Optymalizacja procesu produkcji to dla dużych firm ogromne udogodnienie i bardzo opłacalna inwestycja na lata. Coraz szybsze tempo pracy nie pozwala na cykliczne analizy efektywności, a w XXI wieku jest to konieczne, ze względu na postęp technologiczny oraz dynamicznie zmieniający się rynek. Podmioty, które zaniedbują bieżące analizy i nie reagują odpowiednio szybko tracą możliwość skutecznego konkurowania. Dlatego z pomocą przychodzą zintegrowane platformy informatyczne, które kompleksowo zaplanują produkcję.

sageWdrożenie Sage Symfonia ERP pozwoliło wszystkim spółkom Grupy Mojsiuk bezpiecznie, stabilnie i rzetelnie prowadzić księgi rachunkowe oraz sprawy kadrowo-płacowe. Umożliwiło również płynną wymianę danych z systemami typowymi dla motoryzacji.

todisSystem ERP Scala wspiera EGIS w Polsce od 2002 roku, obejmując kluczowe obszary działalności firmy, takie jak: zarządzanie finansami, kadry i płace oraz gospodarka magazynowa. Dynamiczny rozwój firmy i wzrost liczby przedstawicieli medycznych na początku bieżącego stulecia sprawił, że spółka EGIS Polska potrzebowała systemu o zaawansowanych możliwościach raportowania oraz rozwiązania umożliwiającego szybki i łatwy dostęp do najbardziej aktualnych informacji.

sageDzięki wdrożeniu nowej wersji rozwiązania Sage Symfonia ERP oraz nowych modułów, w spółce uporządkowano oraz zautomatyzowano procesy związane z produkcją, wzrosła skuteczność zarządzania, planowania i kontroli.

bpscSektor spożywczy oczekuje od systemów ERP przede wszystkim zaspokojenia potrzeb w zakresie rozliczania i optymalizacji produkcji, a także wspomagania HACCP wraz ze sztandarową funkcją tracebility. Rynek konsumenta wymusza na tej branży silną dynamikę zmian wewnętrznych w obrębie produkcji. Doskonałym przykładem firmy aktywnie reagującej na oczekiwania rynku jest OSM w Piątnicy.

9 listopada 2018 roku Zakład Mechaniczny „Bumar-Mikulczyce” podpisał umowę na wdrożenie oprogramowania Rekord.ERP. Dwa miesiące później pracownicy Bumaru po raz pierwszy otrzymali wypłatę dzięki pakietowi Płace.

todisZakład w Stanisławicach korzysta z systemu ERP Epicor iScala od 2003 roku. Todis Consulting – certyfikowany partner Epicor Software w Polsce – nie tylko zapewnia utrzymanie systemu i wsparcie użytkowników, ale wdrożył też szereg własnych rozwiązań rozszerzających funkcjonalność modułu finansowego systemu Epicor iScala.

sykomSpomasz Zamość to przedsiębiorstwo o kilkudziesięcioletnim doświadczeniu w produkcji maszyn i urządzeń dla przemysłu spożywczego. W ofercie firmy znajduje się szeroki wachlarz pomp spożywczych, łańcuchów transportowych i napędowych, a także przenośniki i zbiorniki znajdujące swoje zastosowanie w przedsiębiorstwach z branży mleczarskiej, mięsnej, przetwórstwa owocowo-warzywnego, browarniczej, itp. Wysoka jakość wykonania produktów oraz szybka realizacja zamówień to główne priorytety przedsiębiorstwa. Ciągły rozwój firmy, zwiększanie zatrudnienia i wprowadzanie nowych technologii sprawiło, że zarząd spółki podjął decyzję o wdrożeniu zintegrowanego systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem. Wdrożenie systemu ERP SyKOF objęło większość działów firmy i wszystkie kluczowe procesy biznesowe.

PLAST-MET Automotive Systems jest polskim producentem części samochodowych dla firm motoryzacyjnych działających w Europie i na innych światowych rynkach. Firma dynamicznie się rozwija, systematycznie zwiększając produkcję i poszerzając grono klientów. PLAST-MET Automotive Systems dysponuje własnym działem rozwoju i projektowania, dzięki czemu może zapewnić klientom kompleksową obsługę, począwszy od projektowania komponentów, procesów produkcyjnych i przyrządów, aż po wytwarzanie oprzyrządowania produkcyjnego i produkcję seryjną komponentów do samochodów. Pełną kontrolę procesów produkcji i logistyki oraz pozostałych istotnych aspektów działalności przedsiębiorstwa zapewnia system ERP IFS Applications.

logo sage 2015Southern Silicones zaopatruje klientów z całego świata w silikony klasy przemysłowej, spożywczej i kosmetycznej wytwarzane w zakładach produkcyjnych na południowym wschodzie USA. Największym rynkiem zbytu firmy jest branża produktów pielęgnacyjnych do pojazdów, dla której wytwarza środki myjące i ochronne oraz produkty nabłyszczające do opon. Mimo że Southern Silicones jest młodym przedsiębiorstwem, zatrudnia specjalistów z ponad 50-letnim doświadczeniem w przemyśle silikonowym i innowacjach.

sageWdrożenie Sage Symfonia ERP w Cegielni Plecewice było wdrożeniem szybkim i sprawnym. Po okresie przygotowawczym, w którym analizowano tryb pracy zakładu, udało się wypracować schematy działania programu, dostosowując go do specyfiki działalności cegielni. Najważniejsza funkcja narzędzia, czyli gromadzenie danych oraz umiejętność wykorzystania ich w każdym momencie została spełniona. Cechą charakterystyczną Cegielni Plecewice jest fakt, że pustak ceramiczny produkowany jest w sztukach, zaś jego sprzedaż odbywa się w zestawach na paletach. 

enova365 2016Enterprise Resource Planning (ERP) to system umożliwiający zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa. Szereg różnorodnych modułów odpowiadających konkretnym działom w firmie wspiera ich działanie i usprawnia kompleksową pracę przedsiębiorstwa. Poznaj historię 3 firmy, z różnych branż, które dzięki wdrożeniu enova365 osiągnęły lepszy poziom prowadzenia biznesu.

itintegro logo2015Branża sprzedaży detalicznej rozwija się w zawrotnym tempie. Nowoczesne technologie, stały dostęp do Internetu, czy aplikacji mobilnych, całkowicie zmieniają podejście klientów. Stali się oni bardziej świadomi i wymagający, oczekują lepszej obsługi i wyższej jakości produktów. Chcąc sprostać oczekiwaniom klientów, firma Cross Jeans zdecydowała się na wdrożenie systemów Microsoft Dynamics NAV oraz LS Retail, które pozwoliły usprawnić wielokanałowy proces sprzedaży i obsługi.

Przyszłość i sprawne działanie firmy CNH Industrial w zakresie produkcji i logistyki zapewnia natomiast wydajne oprogramowanie Infor ERP. Firma od blisko 20 lat korzysta ze sprawdzonego rozwiązania, aktywnie wspieranego przez doświadczonych konsultantów S&T. Systemy Infor LN (dawniej BAAN) już od ponad trzech dekad sprawdzają się w przedsiębiorstwach produkcyjnych, transportowych i dystrybucyjnych na całym świecie. W Polsce są obecne od 1990 roku.

comarchInterplastic, producent oraz dystrybutor sprzętu sportowego i oficjalny dostawca bramek na Mundial 2018 w Rosji, korzysta z systemu Comarch do zarządzania procesami oraz danymi w przedsiębiorstwie. Firma wdrożyła trzy rozwiązania polskiego producenta: Comarch ERP Optima, Business Intelligence oraz e-Sklep.

logo proalpha 2018Kiedy w 1947 roku Willi Memmert otrzymał zlecenie z Czerwonego Krzyża aby zbudować sterylizator na gorące powietrze, nikt nie mógł przewidzieć tak gwałtownego rozwoju jego firmy w ciągu następnych 70 lat. Dwa pokolenia później, firma Memmert GmbH + Co. KG ze Schwabach w środkowej Frankonii, obecna jest dziś w 190 krajach na całym świecie. Produkty cieszą się doskonałą reputacją. Dzięki urządzeniom produkowanym przez Memmert służącym do kontroli temperatury przemysł farmaceutyczny i spożywczy, a także wielu innych klientów z branży przemysłowej i medycznej może analizować, testować i prowadzić różnego rodzaju badania.

comarchFirma Verona Products Professional – producent artykułów kosmetycznych – postawiła na system ERP Comarch. Wraz z rozwojem działalności, ekspansją na rynki zagraniczne oraz rozwojem sprzedaży w Polsce produktów pod własną marką, przedsiębiorstwo potrzebowało systemu IT, który zautomatyzowałby procesy biznesowe firmy.

microsoft logo 2015Cyfrowa transformacja stała się nieodzownym elementem rozwoju współczesnych przedsiębiorstw, a plany i strategie dotyczące stabilnej przyszłości organizacji nie mogą pomijać wdrażania innowacji. Ciężko obecnie znaleźć branżę czy sektor gospodarki, którego przedstawiciele mogą czuć się bezpiecznie na rynku, jeżeli pominą technologię jako koło zamachowe dla rozwoju ich działalności. Świetnym przykładem jest firma Warbud SA, która buduje kulturę ciągłych usprawnień i innowacji, wykorzystując w tym celu system ERP Microsoft Dynamics.

mis logoSimple CP to pierwsza całkowicie polska marka odzieży ekskluzywnej dla kobiet. Firma powstała w 1993 r. i od tego czasu bardzo mocno się rozwija. Wszystkie produkty są wytwarzane w całości w Polsce z najlepszych materiałów co wpływa na wysoką jakość wykonania i dobrą renomę marki na rynku. Salony Simple można spotkać już nie tylko w Polsce ale także w Niemczech czy na Litwie.

LUXKON jest dystrybutorem kilkunastu producentów płytek ceramicznych, zarówno polskich jak i zagranicznych. Firma oferuje również materiały budowlane oraz artykuły wykończeniowe i remontowe renomowanych producentów. Wszystkie towary są składowane w magazynie, którego właściwe funkcjonowanie i zarządzanie gwarantuje odpowiednią obsługę Klienta i znaczną poprawę efektywności.

Back to top