Motywowanie i budowanie zaangażowania wśród pracowników to jedno z największych wyzwań dla specjalistów HR w czasach pracy zdalnej. Odpowiednio zaprojektowane i zrealizowane procesy oraz inicjatywy budują pozytywne doświadczenia zespołów. Przykładem firmy, która z sukcesem cyfryzuje HR, aby poprawić employee experience jest FRoSTA.
Według raportu Forrester Group zleconego przez SAP, w ciągu ostatnich dwóch lat niemal potroiła się liczba menedżerów HR, którzy twierdzą, że doświadczenia pracowników (EX) są najważniejszym aspektem ich strategii HR. Co więcej, w tym samym czasie budżety przeznaczane na wdrożenie rozwiązań EX zostały podwojone. Oznacza to, że organizacje na całym świecie coraz intensywniej implementują strategie i rozwiązania, które mają na celu kształtowanie pozytywnych warunków pracy. Jednym z przykładów tego typu organizacji jest FRoSTA.
Celem firmy jest zostanie cyfrowym wzorcem w sektorze mrożonej żywności do 2025 roku. Ostatecznie, to pracownicy FRoSTA pomogą wprowadzić tę zmianę, która pomoże w napędzaniu sukcesu firmy i wspieraniu zrównoważonego rozwoju. Do realizacji tej wizji, firma poszukiwała możliwości wdrożenia systemu HR, który pomógłby jej uzyskać lepszą przejrzystość potrzebną do zaangażowania pracowników w program cyfrowej transformacji i który będzie również wspierać pracowników w procesie przekształcania FRoSTA w ekologiczne i inteligentne przedsiębiorstwo.
Firma zdecydowała się na współpracę z SAP i Pentos AG, wybierając rozwiązanie SAP SuccessFactors. Dzięki niemu FRoSTA przyspieszyła procesy HR, zapewniając jednocześnie specjalistom HR dostęp do potrzebnych informacji w czasie rzeczywistym, także na urządzeniach mobilnych. Wprowadzono nowe, zautomatyzowane raportowanie oraz zdalne szkolenia.
Pracownicy są najważniejsi
Dzięki SAP SuccessFactors, FRoSTA zaoszczędziła nawet do 30 proc. czasu poświęcanego na rekrutację nowych członków zespołu, a 100 proc. z obecnych pracowników korzysta z cyfrowych materiałów szkoleniowych.
Wcześniej procesy HR FRoSTA w poszczególnych krajach były nieskoordynowane na poziomie międzynarodowym i w znacznej mierze oparte na papierowym obiegu dokumentów. Powodowało to wyraźne spowolnienie działań i brak przejrzystości. Zadowolenie użytkowników z istniejących narzędzi HR było ogólnie niskie, ponieważ nie oferowały one funkcjonalności i łatwości użytkowania, których większość pracowników – zwłaszcza młodsze pokolenia – oczekuje.
Źródło: www.sap.pl
Celem firmy jest zostanie cyfrowym wzorcem w sektorze mrożonej żywności do 2025 roku. Ostatecznie, to pracownicy FRoSTA pomogą wprowadzić tę zmianę, która pomoże w napędzaniu sukcesu firmy i wspieraniu zrównoważonego rozwoju. Do realizacji tej wizji, firma poszukiwała możliwości wdrożenia systemu HR, który pomógłby jej uzyskać lepszą przejrzystość potrzebną do zaangażowania pracowników w program cyfrowej transformacji i który będzie również wspierać pracowników w procesie przekształcania FRoSTA w ekologiczne i inteligentne przedsiębiorstwo.
Firma zdecydowała się na współpracę z SAP i Pentos AG, wybierając rozwiązanie SAP SuccessFactors. Dzięki niemu FRoSTA przyspieszyła procesy HR, zapewniając jednocześnie specjalistom HR dostęp do potrzebnych informacji w czasie rzeczywistym, także na urządzeniach mobilnych. Wprowadzono nowe, zautomatyzowane raportowanie oraz zdalne szkolenia.
Aby transformacja cyfrowa zakończyła się sukcesem, potrzebne jest zaufanie i wsparcie ze strony pracowników. Rozwiązania SAP SuccessFactors pomagają nam zaangażować naszych pracowników i dać im odpowiednie narzędzia do wykonywania pracy w sposób najlepszy z możliwych – mówi Ben Windhorst, DTO i dyrektor IT FRoSTA.
Pracownicy są najważniejsi
Dzięki SAP SuccessFactors, FRoSTA zaoszczędziła nawet do 30 proc. czasu poświęcanego na rekrutację nowych członków zespołu, a 100 proc. z obecnych pracowników korzysta z cyfrowych materiałów szkoleniowych.
Zrównoważony rozwój i cyfrowa transformacja to duże przewagi konkurencyjne w naszej branży. Musimy dbać o zadowolenie klientów, ale to tylko połowa wyzwania. Powinniśmy również zadbać o to, aby nasi pracownicy byli zadowoleni, zaangażowani i wydajni. W końcu to oni są prawdziwą siłą napędową naszego sukcesu. Transformacja cyfrowa to nie tylko technologia, ale także ludzie i kultura. Aby nasi pracownicy mogli towarzyszyć nam w tej podróży, musimy zrozumieć ich potrzeby i zdobyć ich zaufanie. Należy wspierać ich w zmianach procesów, systemów i technologii, ról i obowiązków zawodowych, możliwości i kompetencji – mówi Windhorst.
Wcześniej procesy HR FRoSTA w poszczególnych krajach były nieskoordynowane na poziomie międzynarodowym i w znacznej mierze oparte na papierowym obiegu dokumentów. Powodowało to wyraźne spowolnienie działań i brak przejrzystości. Zadowolenie użytkowników z istniejących narzędzi HR było ogólnie niskie, ponieważ nie oferowały one funkcjonalności i łatwości użytkowania, których większość pracowników – zwłaszcza młodsze pokolenia – oczekuje.
Przykład FRoSTA pokazuje, że digitalizacja HR jest jednym z głównym procesów decydujących o sukcesie całościowej transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Odpowiednie narzędzia cyfrowe odciążają pracowników od mozolnych zadań administracyjnych i pozwalają spożytkować ich potencjał w innych obszarach kluczowych dla budowania efektywnych zespołów. Dziś działy HR powinny skupiać się na budowaniu employee experience i zapewnieniu pracownikom zdrowego balansu pomiędzy różnego rodzaju aktywnościami oraz mentalnego komfortu, a administrację niech pozostawią narzędziom cyfrowym – zauważa Katarzyna Rusek, członek zarządu i dyrektor HR SAP Polska.
Źródło: www.sap.pl