System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
enova365 2016Enterprise Resource Planning czyli system do planowania zasobów przedsiębiorstwa to w skrócie ERP. Trudno sobie wyobrazić zarządzanie firmą z poziomu jednego oprogramowania, ale tak to właśnie działa. System ERP kontroluje procesy i podpowiada nam co można ulepszyć w różnych obszarach. Dowiedz się dlaczego warto go wdrożyć!

Spółka ENERGO-PRO Georgia, największy gruziński wytwórca energii elektrycznej, jest właścicielem 15 średniej i małej wielkości hydroelektrowni o łącznej mocy 482 MW oraz elektrowni gazowej o mocy 110 MW. Z usług ENERGO-PRO Georgia korzysta ponad 1,2 mln klientów na terytorium Gruzji. Wdrożenie systemu IFS Applications zapewniło integrację używanych rozwiązań informatycznych i pozwoliło na optymalizację kluczowych procesów biznesowych realizowanych w firmie ENERGO-PRO Georgia.

Paula Fish jest obecna na polskim rynku od roku 1998. Początkowo - pod nazwą Paula Trans - koncentrowała swoją działalność na międzynarodowym transporcie chłodniczym. Obecnie spółka dysponuje własnymi zakładami przetwórczymi, wyposażonymi w nowoczesne chłodnie i komory zamrażania. Dzięki temu kontroluje pełny proces produkcyjny: od dostawy surowca, poprzez jego przetwarzanie, aż po magazynowanie, sprzedaż mrożonek i transport na rynek krajowy i rynki europejskie. Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa wspiera system IFS Applications, zapewniając optymalizację procesów operacyjnych i zwiększenie efektywności działań.

Firma Uni-sport istnieje na rynku od 1996 r. Jest dystrybutorem sprzętu sportowego i sprzętu do prac wysokościowych. Od początku swej działalności przedsiębiorstwo jest związane ze szwajcarską firmą Mammut oraz czeską Singing Rock (dystrybucja lin statycznych i dynamicznych, sprzętu do wspinania, sprzętu i uprzęży do prac wysokościowych). Marką, która niedawno uzupełniła ofertę jest NITRO – oferuje deski, buty oraz wiązania snowboardowe. Uni-sport prowadzi również sieć sklepów firmowych Mammut – w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Zakopanem, Wrocławiu i Warszawie.

Voigt, czołowy na polskim rynku producent profesjonalnych środków utrzymania czystości, działa na rynku od ponad 25 lat. Firma dysponuje własną, rozbudowaną siecią dystrybucyjną na terenie całego kraju. Skupia się na obsłudze klientów instytucjonalnych, takich jak przedsiębiorstwa przemysłowe, firmy sprzątające oraz firmy z branży hotelarskiej i gastronomicznej. Stosuje też i rozwija nowoczesny model biznesowy, polegający na oferowaniu klientom wartości dodanej w postaci usług serwisowych, szkoleń i audytu. System IFS Applications wspiera procesy w kluczowych obszarach działalności przedsiębiorstwa, pozwalając na zwiększanie jego efektywności i przewagi konkurencyjnej na rynku.

JAS-FBG jest firmą transportowo-spedycyjno-logistyczną. Swoim Klientom oferuje kompleksową obsługę w obrębie transportu, spedycji drogowej, kolejowej, morskiej i lotniczej oraz usługi agencji celnych. W grupie kapitałowej JAS-FBG znajdują się firma Transbud-Katowice, Caspol-Trade Polska, JAS-FBG GMBH w Niemczech oraz JAS-FBG KFT Węgry.

Mechanizm kontroli przyjęć towaru i procesu zakupów, pełna ewidencja magazynowa czy automatyczne księgowanie dokumentacji – to niektóre z funkcjonalności systemu ERP Streamsoft Prestiż sprawdzające się w branży farmaceutycznej.

microsoft logo 2015Patrząc na możliwości technologii, przyszłość leży u naszych stóp. Wspólnie z dziesiątkami partnerów tworzących przełomowe rozwiązania dla sektora handlu detalicznego zbudowaliśmy koncept „Store of the Future”. Szczegółowo analizując zachowania klienta w różnorodnych i przenikających się kanałach komunikacji połączyliśmy innowacyjne rozwiązania, które już dzisiaj mogą budować nowoczesną placówkę handlową wpisującą się w potrzeby klienta 5.0! Zapraszam w podróż po świecie cyfrowego handlu głęboko zanurzonego w realnych potrzebach klientów.

bpscW 2018 globalny rynek wosków z parafiny będzie wart ponad 5 mld dolarów, szacuje Research&Market. Ta sama firma analityczna ocenia, że do 2025 roku branża urośnie o prawie 2,27 mld dolarów. Rosnąca wartość powoduje, że firmy z branży coraz częściej inwestować będą w nowe linie produkcyjne i zaawansowane rozwiązania IT. Jedną z takich firm jest Polwax, który w ubiegłym roku rozpoczął inwestycje, mające pomóc we wprowadzeniu firmy na wyższy poziom.

BEFARED S.A. to jedna z najdłużej działających firm w Bielsku-Białej. Jej początki sięgają lat siedemdziesiątych XIX wieku, gdy Edmund Szmeja założył Fabrykę Maszyn i Odlewnię Żelaza. Obecnie Fabryka Reduktorów i Motoreduktorów BEFARED S.A. znajduje się w czołówce producentów reduktorów i motoreduktorów ogólnego zastosowania. Elementy napędowe produkowane są od przeszło 80 lat. Firma dostarczyła swoje wyroby do ponad pięciu tysięcy odbiorców w kraju i za granicą, w ilości ponad 1,5 mln. sztuk.

Millano to producent m.in.: czekolady, cukierków czy bombonierek z wieloletnim doświadczeniem. Przez 35 lat działalności firma zdobyła szerokie doświadczenie produkcyjne oraz dopracowała do perfekcji wytwarzanie niepowtarzalnych kompozycji smakowych. Produkty Millano są eksportowane do ponad 50 krajów w tym USA, Wielkiej Brytanii, Chin, Japonii, Australii, Belgii czy Meksyku. Millano Group w swoim portfolio posiada takie marki jak: Baron Excellent, Pomorzanka, Hibbi, Elitchoco. Tym samym Millano to największy producent i dostawca produktów sygnowanych logotypami największych sieci handlowych w kraju i zagranicą.

Firma Keylite i spółka ZFO, podwykonawca spółki Keylite RW Ltd UK, posiadają w swojej ofercie szeroki wachlarz produktów, w tym przede wszystkim okna dachowe, schody strychowe, a także dodatki i akcesoria. Biorąc pod uwagę specyfikę branży, w jakich obszarach działania Państwa firmy system ERP jest najbardziej przydatny?

Ponad 3 lata minęły od rozpoczęcia współpracy spółki OrganikAgro z firmą Altab. W przedsiębiorstwie wdrożono system SAP Business One, obejmujący kompleksowe zarządzanie firmą, od produkcji po dział finansowy.

W związku z szybkim rozwojem biznesowym, grupa SANHUA AWECO zdecydowała się na aktualizację użytkowanej wersji systemu ERP Infor LN (FP3, wydanej przez producenta w 2007 r.) na najnowszą dostępną: 10.5. Z migracją wiązało się wdrożenie funkcjonalności polskiej lokalizacji Infor LN w spółce grupy, firmie AWECO Polska Appliance.

Nexteer Automotive Poland, oddział Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze i napędowe, wdroży nowoczesne rozwiązanie do zarządzania kadrami i płacami – SAP Employee Central Payroll. To pierwszy taki projekt w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Jego innowacyjność polega na integracji środowisk oraz objęciu chmurowym rozwiązaniem także obszaru płacowego. Za implementację rozwiązania odpowiada firma GAVDI Polska S.A.

Ustalenie metody naliczania technicznego kosztu wytworzenia jest istotne w przedsiębiorstwie produkcyjnym każdej branży. W zależności od rodzaju działalności, kalkulacja różni się oczywiście składnikami i szczegółami. System ERP Streamsoft Prestiż wspiera wyliczenie TKW nawet w wymagających branżach, np. tworzyw sztucznych.

O tym, jak producent krzeseł biurowych przekształcił się w eksperta w doradztwie oraz tworzeniu efektywnych przestrzeni biurowych, opowiada KAROLINA MANIKOWSKA, Dyrektor Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy w Grupie Nowy Styl.
 

Wdrożenie systemu IFS Applications 9 w UTC CCS Manufacturing Polska, które pomogło zwiększyć efektywność w najważniejszych obszarach działalności firmy, stanowi istotny element cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa.

ENOVA365Efektywne zarządzanie procesami handlowymi oraz łańcuchem dostaw jest konieczne dla osiągnięcia sukcesu na rynkach zarówno BTB jak i B2C. Zintegrowane zarządzanie na miarę XXI wieku obejmuje pełny cykl życia produktu: począwszy od producenta, poprzez dostawców, skończywszy na klientach.

SAGEX3Wraz z uruchomieniem lokalnego oddziału w Polsce centrala we Francji chciała bazować na sprawdzonym systemie ERP. Z jednej strony ma on efektywnie i bezpiecznie obsługiwać procesy biznesowe i rozliczenia oddziału na rynku lokalnym. Z drugiej strony ma bezproblemowo konsoli - dować dane i wspierać decyzje na poziomie zarządzania międzynarodową strukturą FILORGA.

sentelogo 120Firma Twój Browar to sklep oferujący surowce i akcesoria do domowego wyrobu piwa, wina, serów i destylatów. Produkty firmy można kupić przez internet oraz w sklepie stacjonarnym, który mieści się we Wrocławiu. Twój Browar oferuje dostęp do najszerszego w tej części Europy asortymentu chmieli, słodów oraz unikalnych szczepów drożdży.

W firmie produkcyjnej, jaką jest Majami, ważna jest kontrola kosztów zakupów jak i sprawna obsługa przepływu dokumentów, wpływających na działalność operacyjną firmy. Dotychczas w Majami przebieg faktur i korespondencji był stuprocentowo manualny.
 

microsoft logo 2015Rynek usług finansowych to jeden z najbardziej konkurencyjnych segmentów biznesowych. Klienci są dosłownie atakowani przez oferty mnóstwa produktów pochodzących od różnorodnych instytucji. Co więcej, proponowane usługi finansowe są wręcz bliźniacze i nie stanowią elementu wyróżnienia w oczach odbiorców. Gdzie zatem szukać przewagi rynkowej na wymagającym rynku usług finansowych?

Eurofoam Polska jako jeden z europejskich oddziałów grupy Eurofoam będącej liderem na rynku polimerów oraz jako firma z najbardziej nowoczesnymi zakładami w Europie, zdecydował się na równie nowoczesne rozwiązania workflow i powierzyło firmie Suncode implementację systemu akceptacji faktur, autoryzacji płatności oraz procesu zapotrzebowań.

Usprawnienie gospodarki magazynowej, śledzenie i kontrola etapów produkcji, a także optymalizacja jej zarządzaniem w systemie informatycznym — to główne cele implementacji systemu Streamsoft Prestiż w przedsiębiorstwie Metalton Sp. J.

sentelogo 120Firma P.B.H. S.A. jest właścicielem polskiej marki odzieżowej Quiosque, która na rynku istnieje już od 25 lat. Swoją ofertę kieruje do kobiet w wieku od 30 do 50 lat. P.B.H. posiada ponad 140 sklepów w całym kraju i stale się rozwija, planując tworzenie kolejnych punktów sprzedaży. Około połowę sklepów sieci stanowią lokale franczyzowe.

Profim to jeden z czołowych producentów siedzisk biurowych w Europie, oferujący fotele i krzesła obrotowe, krzesła konferencyjne oraz meble soft seating. Od 26 lat istnienia firma stawia na rozwój i jakość. Najnowsze technologie, oryginalne wzornictwo, dopracowane detale to podstawa, na której opiera swoją solidność.

oracle 120Aplikacje odgrywają dziś kluczową rolę w każdej firmie. Ich niska wydajność może negatywnie wpłynąć na postrzeganie marki na rynku oraz wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Dlatego przy projektowaniu aplikacji tak ważne jest zwracanie uwagi na ich płynne działanie i optymalizowanie architektury.

sentelogo 120Zamiast ręcznego wprowadzania danych finansowych, tworzenia zestawień, wyszukiwania potrzebnych informacji - system, który zajmuje się generowaniem raportów, wysyłaniem przelewów, tworzeniem rozliczeń dla handlowców. Pracownicy księgowości, którzy nie muszą wykonywać mozolnych i czasochłonnych czynności - wystarczy, że wykonają kilka “kliknięć” w systemie. Taki rezultat po wdrożeniu systemu Sente S4 w obszarze finansów i księgowości osiągnęła Mal-Pol.

Firma Crowe Horwath, specjalizująca się w outsourcingu usług księgowych, wdrożyła system IFS Applications™ w celu usprawnienia obsługi klientów o zróżnicowanym profilu działalności.

Firma Contract Administration, specjalizująca się w usługach outsourcingu zarządzania kadrami i płacami, wdrożyła system IFS Applications w celu usprawnienia procesów obsługi klientów.

Back to top