System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause

System ERP na salonach

COMARCH - systemy ERP, MRP, ERP, CRM, business IntelligenceTrudno jest zarządzać firmą mającą 24 niezależne oddziały w całej Polsce i 270 pracowników, a jeszcze trudniej myśleć o jej rozbudowie bez nowoczesnych narzędzi informatycznych. Nie stosowanie ich sprawiało, że spółka Lovely Look borykała się z rozlicznymi problemami organizacyjnymi.

 O wdrożeniu systemu Impuls BPSC opowiadają Bohdan Leśnik, główny specjalista ds. informatyki i kierownik zespołu wdrożeniowego firmy REMAG, oraz Dawid Paruzel, kierownik zespołu wdrożeniowego z ramienia BPSC.

ELBUD-IMPEX z systemem ERP

 Firma ELBUD-IMPEX Sp. z o.o., zajmująca się handlem artykułami elektroinstalacyjnymi, kablami, przewodami oraz osprzętem elektroenergetycznym wdrożyła rozwiązanie klasy ERP – system Microsoft Dynamics NAV. Prowadzenie działalności w zakresie handlu detalicznego oraz hurtowego materiałami elektroinstalacyjnymi, wymaga zaawansowanych możliwości w zakresie zarządzania rozbudowaną siecią handlową. Konieczna staje się możliwość bieżącego raportowania działalności oraz szybkiego podejmowania decyzji na podstawie jednolitych i wiarygodnych danych.

System ERP w Cechave Pasze

 Dzięki wykorzystaniu metodyki wdrożeniowej SPRINT Cehave dysponuje efektywnym rozwią-zaniem ERP dopasowanym do potrzeb biznesu paszowego, które jest teraz powielane w kolej-nych spółkach w Polsce, a może już wkrótce i za granicą.

System analiz i raportowania ProClarity w Vitrosilicon SA

Znacznie lepsze niż szklana kula

Spółka Vitrosilicon, wytwarzająca produkty szklane, potrzebowała narzędzia, które zapewni na bieżąco dostęp do informacji o sprzedaży produktów i sytuacji finansowej firmy. Te oczekiwania spełnił system ProClarity. Vitrosilicon wykorzystuje nietypowy system wspomagający zarządzanie PRO/MIS, działający na uniksowej bazie Progress. Potrafi on sporządzać analizy i raporty, które można zobaczyć na ekranie i wydrukować, ale nie współpracuje z Excelem, wykorzystywanym m.in. w księgowości.

Historia pewnego CRM

 Informatyczne systemy CRM pojawiły się na rynku kilka lat temu, a niektóre z pierwszych wdrożeń w dużych korporacjach zakończyły się mniej lub bardziej spektakularnymi porażkami. Przyczyną niepowodzeń zazwyczaj było niepełne dostosowanie procedur biznesowych wewnątrz firmy-klienta do wymagań wdrażanego systemu informatycznego.

Vectrix z systemem ERP iScala

 Producent skuterów z Wrocławia może sprawnie zarządzać produkcją i dystrybucją dzięki wdrożeniu systemu ERP. System jest zintegrowany z oprogramowaniem kontrahentów i zagranicznych odbiorców.

Salony Relay i Inmedio z sytemem ERP Dynamix AX

 HDS Polska, sieć ponad 400 salonów prasowych i kawiarni Relay, Inmedio, Voyage cafe wykorzystuje system ERP Microsoft Dynamics AX. Rozwiązanie zostało dodatkowo wzbogacone o funkcje oprogramowania Retail Columbus, które specjalnie opracowano dla firm zajmujących się sprzedażą detaliczną i dystrybucją.

System ERP w WSP Społem Kielce

 WSP „Społem” to firma szczycąca się ponad 85 – letnią tradycją. W tej chwili należy do grona największych producentów żywności w Polsce. Najbardziej znanym wyrobem firmy jest Majonez Kielecki, zajmujący aktualnie drugą pozycję na rynku, wyprzedzając m.in. znaną na całym świecie markę „Hellmann’s”. Oferta handlowa to także musztardy, sosy, ketchupy, koncentraty ciast, przyprawy, ocet spirytusowy oraz wyroby chemii gospodarczej. Czołowy wyrób eksportowy Snack – Przysmak Świętokrzyski znajduje nabywców na rynkach: Rosji, Litwy, Słowacji, Łotwy, Estonii, Rumunii, Czech, Węgier, Ukrainy, USA i Kanady.

Kurczaki nie lubią czekać

Wdrożenie systemu ERP firmy SAP w Langdrob

 Sprawne zarządzanie zleceniami sprzedaży i dystrybucją bywa w sektorze FMCG kluczem do przewagi konkurencyjnej. Zwłaszcza w takiej firmie jak producent drobiu Langner, gdzie liczy się czas od produkcji do dostawy do klienta,

Yakudo stawia na ITCube CRM

 Z początkiem lutego 2007 roku ICsolutions rozpoczęła prace związane z wdrożeniem systemu ITCube CRM w firmie YAKUDO PLUS Sp. z o.o. Proces wdrożenia rozpoczął się od analizy poświęconej wymaganiom stawianym przed systemem klasy CRM.

System ERP dla firmy Ravel

Ravel zarządza zakupem i dystrybucją kolekcji odzieżowych za pomocą Microsoft® Dynamics AX wdrożonego przez Centrum Komputerowe ZETO S.A.

Sytuacja firmy Istniejąca od 1989 roku firma Ravel zatrudnia dziś ponad 200 osób. Firma powstała z pasji założycieli i przekonania, że w Polsce można projektować i sprzedawać odzież na najwyższym, europejskim poziomie po przystępnej cenie. Na terenie Polski Ravel oferuje swoje kolekcje w 30 własnych sklepach oraz poprzez sieć, franchisingową. Kolekcje firmy są sprzedawane samodzielnie oraz przez współpracujące firmy, także na terenie Litwy i Ukrainy.

System ERP w Grupie Paradyż

Grupa Paradyż należy do firm, które zdają sobie sprawę z konieczności stosowania nowoczesnych narzędzi informatycznych do wspomagania swej działalności. Wdrożenia poszczególnych elementów systemu ERP IFS Applications mają tu swoją długą historię, a zastosowane rozwiązania znacznie usprawniły zarządzanie organizacją.

System raportowania ProClarity w Provident Polska SA

Wdrożony w Provident Polska SA system ProClarity zautomatyzował generowanie raportów i udostępnianie firmowych danych uprawnionym do tego osobom. Mogą one w łatwy sposób – przez przeglądarkę internetową – śledzić na bieżąco potrzebne informacje.

Mapowanie procesów, które ma sens

Jedną z metod pozwalających dobrze przygoto-wać przedsiębiorstwo do zmian biznesowych jest mapowanie procesów. Projekt przeprowadzony w firmie Sitech udowodnił, że dobra mapa proce-sów jest przydatna w drodze do celu, jakim jest efektywne wdrożenie systemu ERP firmy SAP.

Termet postawił na ERP firmy QAD

Termet wytwarzający nowoczesne gazowe urządzenia grzewcze z sukcesem zakończył proces wdrażania zaawansowanego systemu informatycznego dla przedsiębiorstw produkcyjnych opartego na systemie QAD. W firmie zostały wdrożone aplikacje QAD w wersji eB2. Wdrożenie objęło proces zaopatrzenia, produkcji, sprzedaży, finansów i księgowości oraz serwisu.

Firma Drumet, światowy lider w produkcji lin stalowych, drutu i innych wyrobów ze stali, podjęła decyzję o wprowadzeniu systemu zarządzania magazynem opartego na rozwiązaniu QAD AIM (Advanced Inventory Management). Wdrożenie wynikało z dynamiczego rozwoju i wzrostu zamówień. Firma stworzyła nowy magazyn wyrobów gotowych, co determinowało wprowadzenie sprawnego systemu do jego zarządzania.

Business Intelligence w Alfa Elektro

Alfa Elektro jest jednym z liderów rynku dystrybucji artykułów elektrotechnicznych. Firma podzielona jest na 3 regiony (Zachodni, Centralny oraz Południowy) i prowadzi sprzedaż w 36 własnych hurtowniach rozproszonych na terenie Polski. Oferuje bardzo szeroki asortyment począwszy od opraw i źródeł światła poprzez osprzęt elektrotechniczny, a także baterie, latarki, narzędzia, mierniki i drobny sprzęt elektroinstalatorski. Centrala firmy znajduje się w Katowicach.

Graffiti w branży budowlanej

Projekt wdrożenia oprogramowania Graffiti ERP firmy PC Guard SA w przedsiębiorstwie Krispol

Krispol to firma działająca w branży budowlanej od 1991 r., zaliczana do najważniejszych producentów stolarki otworowej w Polsce. W latach 2003–2005 uzyskała wyróżnienia w rankingach Gazela Biznesu.

W Slovnaft Polska zakończono w tym roku wdrożenie Portalu IFS B2B (Business to Business) – rozwiązania firmy IFS w technologii WEB, które przyczyniło się do znacznego usprawnienia obsługi klientów.

System ERP - Impuls 5 w Dryvit Systems USA

 Dryvit Systems USA (Europe) Sp. z o.o. jest producentem akrylowych i mineralnych systemów termomodernizacji na styropianie, wełnie mineralnej oraz klejów do płytek ceramicznych. Swoją działalność w Polsce Dryvit rozpoczął w 1970 roku – wtedy wykonał swoje pierwsze krajowe zlecenie – ocieplenie ściany szczytowej na warszawskiej ulicy Przy Agorze.

Po 8 latach korzystania z SAP Relpol zdecydował się na kompleksową przebudowę systemu w dziedzinie sprzedaży i dystrybucji. Duży zakres zmian sprawił, że efektywniejsze okazało się za-projektowanie i wdrożenie SAP w tym obszarze niejako od początku – na miarę obecnych i przy-szłych potrzeb.
 

GEN-Bud wybram system ERP Microsoft Dynamics Ax

GEN-BUD S.A. to czołowy polski dystrybutor materiałów budowlano – wykończeniowych, ogólnobudowlanych stanu surowego (chemia budowlana, okna, drzwi, dachy, elektronarzędzia) oraz wyposażenia łazienek (ceramika sanitarna, płytki ceramiczne i kamienne, armatura sanitarna, meble i akcesoria łazienkowe) uznanych krajowych i zagranicznych producentów.

Struktury montażowe receptą na bolączki produkcji

Analiza wdrożenia zintegrowanego systemu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem Rekord.ERP w ZPS Bumar-Łabędy sp. z o.o.

Zakład Produkcji Specjalnej Bumar-Łabędy sp. z o.o. pod koniec 2002 r. został wyodrębniony z Zakładów Mechanicznych Bumar-Łabędy SA jako samodzielna spółka zależna z o.o. Firma specjalizuje się w produkcji urządzeń i maszyn budowlanych dla różnych branż przemysłu oraz sprzętu pancernego na potrzeby wojska i na eksport.

Ekskluzywne salony Royal Collection już z Microsoft Dynamics AX

Royal Collection, ekskluzywna sieć 23 salonów z elegancką odzieżą wdrożył wertykalne rozwiązanie Columbus Retail oparte na systemie ERP Microsoft Dynamics AX. Wdrożenie objęło m.in. sprzedaż detaliczną oraz wewnętrzną logistykę firmy.

System ERP firmy SENTE w branży rolniczej

Osadkowski-Cebulski Sp. z o. o. powstała przed dziesięcioma laty. Jej założyciele mieli wizję utworzenia organizacji handlowej zajmującej się obrotem środkami ochrony roślin. Przyświecał im cel zorganizowania przedsiębiorstwa, które potrafiłoby podjąć nowoczesną współpracę z partnerami.

System ERP w firmie Soudal

Soudal Sp. z o.o., filia koncernu z Turnhout w Belgii, istnieje w Polsce od 1996 roku i w ciągu zaledwie kilku lat dzięki wysokiej jakości produktów, znakomitemu serwisowi oraz dostosowaniu oferty do potrzeb rynku zdobył pozycję lidera na rynku pianek montażowo-uszczelniających.

Współczesne usługi finansowe wymagają indywidualnego podejścia do poszczególnych kategorii usługowych. Bankowość detaliczna, leasing, usługi maklerskie, obsługa transakcji zagranicznych itd. często wymagają dziś wydzielenia oddzielnych spółek, nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by wspólne dla wszystkich spółek aspekty działalności optymalizować łącznie. W ten właśnie sposób rozumował BRE Bank SA, który zdecydował się na ujednolicenie zarządzania środkami trwałymi, inwestycjami oraz gospodarką magazynową.

W przedsiębiorstwie wytwórczym informacja o ilości wykonywanej produkcji lub o stopniu wykonania norm pracy przez pracownika lub brygadę danej zmiany, jest niezwykle ważna i ceniona. Daje ona pogląd co i w jakiej ilości, w danym okresie czasu zostało wykonane przez daną zmianę czy konkretnego pracownika. Dzięki otrzymaniu takich wyczerpujących informacji zarządzający mają możliwość śledzenia wydajności pracy i dokonywania jej analiz. Gromadzenie tych danych jest w systemie pracy na akord podstawą do ustalenia wysokości wynagrodzenia lub premiowania pracowników

HERLITZ pracuje w systemie ERP SAP

Firma Herlitz, producent artykułów papierniczych i biurowych, od kilku miesięcy pracuje w systemie SAP. Wdrożenie SAP metodą SPRINT prowadziła poznańska spółka 7milowy. Zakres projektu obejmował m.in. obszary: planowania i sterowania produkcją, sprzedaży i dystrybucji, EDI (Electronic Data Interchange) oraz finansów i controlingu.

Zarząd Hexal Polska, zaraz po uruchomieniu nowej fabryki w Warszawie, zdecydował się na wdrożenie systemu FlexNet (klasy MES/LES) do zarządzania logistyką i magazynem zgodnie z międzynarodowymi standardami. Po wdrożeniu infrastruktura informatyczna firmy została poddana walidacji, która potwierdziła, że system nie robi błędów i przekłamań.

Back to top