Jak jedna aplikacja wyeliminowa 4 tony papierowych kuponów LPP?

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ORACLEOracle przedstawił ważne rozszerzenia pakietu Oracle Internet of Things (IoT) Cloud, która obejmuje teraz wbudowane funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego oraz rozwiązania Digital Twin i Digital Thread.

61 proc. posiadaczy smartfonów zagląda do swojego urządzenia w 5 minut po przebudzeniu — wynika z badania Deloitte Global Mobile Consumer Survey. Nasze urządzenia mobilne stały się źródłem anonimowych informacji o naszym życiu, zainteresowaniach czy geolokalizacji, a ilość generowanych przez nie danych ma do 2021 roku przekroczyć połowę zettabajta rocznie – twierdzą analitycy z Cisco. Z badań IAB wynika, że w Polsce aż 79 proc. internautów w wieku 15+ korzysta ze smartfonów. Nie dziwi więc fakt, że marketerzy widzą w nich szansę na dotarcie do precyzyjnie stargowanej grupy docelowej.

IT.integroChmura obliczeniowa stała się powszechnym elementem naszego biznesowego krajobrazu. Przestała być obcym zjawiskiem, budzącym lęk przedsiębiorców. Cloud computing znalazł swoich entuzjastów, którzy doceniają niemalże nieograniczone możliwości – także dla firm.

Oracle poinformował, że usługa Oracle Exadata Cloud jest teraz dostępna w infrastrukturze chmury Oracle IaaS. Oracle Exadata to platforma bazy danych, cechująca się największą wydajnością zarówno w środowiskach lokalnych, jak i w chmurach publicznych.

Oracle Exadata Cloud w infrastrukturze Oracle IaaS nowej generacji pozwala firmom jeszcze sprawniej przenosić do chmury aplikacje baz danych i hurtownie danych o znaczeniu newralgicznym oraz tworzyć nowe, niezwykle wydajne aplikacje chmurowe.

Firma Oracle poinformowała o wprowadzeniu ważnych rozszerzeń w pakiecie usług Oracle Supply Chain Management (SCM) Cloud, które pomogą przedsiębiorstwom i instytucjom w dostosowywaniu się do szybkich zmian wymagań rynku.

Firmy Microsoft i Red Hat poinformowały o rozszerzeniu swojego sojuszu o nowe inicjatywy, które mają pomóc przedsiębiorstwom w łatwiejszym wdrażaniu kontenerów. Obejmują one natywne wsparcie dla kontenerów Windows Server w Red Hat OpenShift, Red Hat OpenShift Dedicated w Microsoft Azure oraz SQL Server w Red Hat Enterprise Linux i Red Hat OpenShift. Te nowe pozycje we wspólnych planach produktowych obu firm skupią się na uproszczeniu technologii kontenerowych, co pomoże klientom biznesowym działać elastyczniej i stymulować transformację cyfrową z wykorzystaniem chmury hybrydowej.

ORACLEFirma Oracle przedstawiła rozszerzenia pakietu Oracle Enterprise Performance Management (EPM) Cloud, które pomogą przedsiębiorstwom w zwiększeniu wydajności oraz sprawniejszym tworzeniu wiarygodnych raportów. Wśród nowych dodatków znajdują się funkcje sprawozdawczości podatkowej, zarządzania rentownością i kosztami, modelowania strategicznego i zarządzania ujawnianiem informacji.

ORACLEOracle wprowadza w pakiecie Oracle Cloud Applications nowe, ważne funkcje i rozszerzenia, aby pomóc firmom w szybszym rozwoju, usprawnieniu obsługi klientów i wyróżnieniu się na tle konkurencji. Oracle Cloud Applications Release 13 to kolejna wersja tego najszybciej rozwijającego się pakietu aplikacji w chmurze. Wprowadzone w niej innowacje zapewnią większe możliwości i komfort pracy specjalistom ds. obsługi klienta, finansów, kadr i zarządzania łańcuchem dostaw.

Jak wynika z raportu „State of the Cloud Report 2017”, aż jedna trzecia małych i średnich firm korzystających z usług chmurowych to przedsiębiorstwa, które wykorzystują w pełni jej możliwości (tzw. cloud focused). To wzrost o 13 pp. w stosunku do poprzedniego roku. Przedsiębiorcy potrafią też wskazać więcej zalet korzystania z tego rozwiązania. Eksperci Onex Group zauważają, że również w Polsce narzędzia chmurowe radzą sobie coraz lepiej – tylko w I półroczu firma podwoiła sprzedaż i dostarcza Office 365 już do ponad 10 tys. firm i 8 tys. użytkowników domowych.

Kim są? Jakich zasobów potrzebują? Jakie wyzwania czekają ich w najbliższych latach?
 
Nieustającą popularność chmury odzwierciedlają liczby. Według prognoz IDC 68% firm korzysta z usług cloud, a jedna trzecia z nich twierdzi, że posiada dojrzałą strategię w tym zakresie. Co więcej, aż 92% ankietowanych przez SolarWinds jest

W ubiegłym roku wydatki na chmurę w naszym kraju wzrosły o jedną czwartą i chociaż są one niższe niż w krajach Europy Zachodniej, trend się utrzymuje. To oznacza, że krajowy rynek IT jest na celowniku dostawców usług cloud computing. Zgodnie z oczekiwaniami klientów.

Zespół projektu Bloodhound połączył siły z firmą Oracle, aby pobić rekord prędkości na lądzie i zainspirować przyszłe pokolenia młodych naukowców i inżynierów.

ORACLE CLOUDNie ma już wątpliwości co do przyszłości chmury w biznesie. Przedsiębiorstwa każdej wielkości i z najróżniejszych branż przenoszą swoje systemy do chmury, aby dotrzymać kroku wymaganiom szybszego i bardziej nieprzewidywalnego rynku. Autorzy opublikowanego niedawno raportu firmy McAfee przewidują, że w perspektywie 15 miesięcy 80% wszystkich budżetów informatycznych będzie przeznaczone na chmurę.

Eksperci są zgodni: gros wykonywanych dziś zawodów odejdzie do lamusa. Według firmy analitycznej McKinsey & Company, aż 60 proc. zawodów ma być w najbliższym czasie zastąpionych przez komputery. Na liście zagrożonych profesji znajdują się m.in. taksówkarze, księgowi, analitycy bankowi i dziennikarze. Pracy może zabraknąć nawet dla hollywoodzkich gwiazd filmowych. Postępująca automatyzacja ma zmienić rynek nie do poznania, drastycznie redukując liczba etatów.

ORACLEFirma Oracle poinformowała o znacznym rozszerzeniu gamy usług dostępnych w ofercie Oracle Cloud at Customer, która pozwala przedsiębiorstwom przenieść obciążenia do chmury przy zachowaniu ich danych we własnej infrastrukturze. Oferta obejmuje teraz wszystkie kluczowe kategorie usług Oracle PaaS (platforma jako usługa), a po raz pierwszy uwzględnia także usługi Oracle SaaS (oprogramowanie jako usługa). Usługi pakietu Oracle Cloud at Customer wprowadzono na rynek nieco ponad rok temu, a ich popularność rośnie w niespotykanym tempie. Zostały już wdrożone przez czołowe przedsiębiorstwa globalne na sześciu kontynentach i w ponad 30 krajach, w tym przez firmy AT&T i Bank of America.

Blisko połowa dużych firm chce skorzystać z usług w chmurze obliczeniowej – wynika z danych IDC. Wśród głównych powodów jest dążenie nie tylko do ograniczenia kosztów, lecz także do przyśpieszenia wprowadzania usług i zapewnienia większego bezpieczeństwa danych, co w dobie rosnącej cyberprzestępczości ma szczególne znaczenie. W migracji do chmury chcą pomóc firmy Oracle i Integrated Solutions, wspólnie dostarczając technologie i doradzając przedsiębiorstwom w procesie cyfrowej transformacji.

ORACLENowe badanie przeprowadzone przez Oracle i MIT Technology Review pokazało, że czynniki ludzkie mają wpływ na chmurową automatyzację oraz ujawniło, jak zmieniają się role działów finansowych, kadrowych i informatycznych w zaspokajaniu potrzeb połączonego przedsiębiorstwa.

ORACLEBadanie Oracle przeprowadzone wśród doświadczonych użytkowników rozwiązań typu „infrastruktura jako usługa” (IaaS) pokazało, że dla większości z nich migracja na infrastrukturę chmurową była o wiele łatwiejsza, niż się spodziewali.

oracle 120Nowe badanie Oracle pokazało, że przedsiębiorstwa szybko przechodzą na infrastrukturę chmurową (IaaS), aby zwiększyć wydajność i innowacyjność. Mimo że obawy dotyczące bezpieczeństwa, złożoności i utraty kontroli wciąż stanowią przeszkody na drodze do wdrożenia chmury, to okazują się one przestarzałymi mitami, a sukces firm, które przeszły na rozwiązania IaaS, to najlepszy dowód na to, że w rzeczywistości wygląda to o wiele lepiej.

oracle 120Kontynuując rozwój pakietu usług chmurowych Oracle Identity Security Operation Center (SOC) Oracle wprowadza do niego szereg udoskonaleń w obszarach zaawansowanego automatycznego uczenia, sztucznej inteligencji oraz technologii uwzględniających kontekst. Udoskonalenia te obejmują: rozszerzenie usługi Oracle Identity Cloud Service o nowe możliwości dostępu adaptacyjnego zapewniające dynamiczną kontrolę dostępu do aplikacji, zaawansowane monitorowanie ryzyka w oparciu o mechanizmy automatycznego uczenia oraz rozszerzenie usługi Oracle CASB Cloud Service ułatwiające automatyczne wykrywanie zagrożeń w aplikacjach Oracle SaaS.

Połowa przedsiębiorców korzystających na co dzień z rozwiązań chmurowych za największą zaletę narzędzia uznaje bezpieczeństwo. Jednak pozostaje druga połowa, która ma obawy. Najczęściej wskazywane to możliwość ataków zewnętrznych na zgromadzone dane (36%) oraz brak dostępu do informacji w przypadku awarii Internetu (25%) – wynika z raportu Onex Group „Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?”. W przypadku firm korzystających ze stacjonarnej infrastruktury IT, największy niepokój budzi możliwość utraty danych w momencie awarii (47% wskazań).

ORACLEW otoczeniu zmieniających się regulacji, a w szczególności w przededniu fundamentalnej zmiany ustawy o ochronie danych osobowych, warto raz jeszcze spojrzeć na przetwarzane informacje zastanawiając się, czy chronimy je adekwatnie do ich wartości i jakie będą konsekwencje, jeśli zagrożenie się zmaterializuje.

Jedna z najstarszych Izb gospodarczych w Polsce wykorzystuje narzędzia cyfrowej transformacji w swojej codziennej działalności i współpracy w grupie 131 zrzeszonych obecnie firm, a także partnerów merytorycznych i interesariuszy. Często jest to współpraca w rozproszonym środowisku o różnych potrzebach i oczekiwaniach. Odpowiedzią na te potrzeby okazał się pakiet usług Office 365, który zapewnił bezpieczny przepływ i dostęp do dokumentów, a także umożliwił wdrożenie nowych sposobów komunikacji.

oracle 120Firma Oracle wprowadza kolejne innowacje na platformie Oracle Cloud Platform i prezentuje istotne udoskonalenia, które ułatwią przedsiębiorstwom przenoszenie aplikacji biznesowych do chmury. Oracle oferuje teraz obsługę systemów Oracle Real Application Clusters (RAC), Oracle FastConnect i Microsoft Windows Server w ramach infrastruktury udostępnianej jako usługa (IaaS) następnej generacji.

oracle 120Firma Oracle rozszerzyła możliwości integracyjne platformy Oracle Cloud o usługę Oracle API Platform Cloud Service. Ta nowa usługa chmurowa łączy narzędzia przejętej niedawno firmy Apiary - w których przy projektowaniu i zarządzaniu punkt wyjścia stanowią interfejsy API (ang. API-first), oraz funkcje Oracle do zarządzania takimi interfejsami.

Coraz więcej firm w Polsce i na świecie korzysta z chmury. Przy niewielkim nakładzie finansowym rozwiązania chmurowe stwarzają szansę poprawy organizacji, zwiększenia efektywności i obniżenia wydatków przeznaczanych nie tylko na IT. Dziś małe firmy traktują chmurę jako środowisko pracy, które może zastąpić tradycyjne biuro, ale ma ona dużo większe możliwości – podkreśla Magdalena Dziewguć z Google Polska.

ORACLEOracle nieprzerwanie doskonali swoją ofertę dla klientów chmurowych przez rozległe inwestycje w inżynierię i infrastrukturę. Firma poinformowała, że w ramach tych działań rozbudowuje w Niemczech regionalne, europejskie centrum do obsługi chmury, rozszerzając go o nowoczesną architekturę do udostępniania infrastruktury jako usługi oraz nowe usługi IaaS i PaaS. Zlokalizowane w Niemczech nowoczesne zasoby IaaS pozwolą przedsiębiorstwom tworzyć i przenosić obciążenia o znaczeniu newralgicznym do chmury, zapewniając im przy tym niezrównane bezpieczeństwo i kontrolę oraz znacznie atrakcyjniejszy stosunek ceny do wydajności niż oferty konkurencyjne.

Z raportu Onex Group „Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?” wynika, że firmy korzystające na co dzień z rozwiązań chmurowych doceniają w nich przede wszystkim: sprawność komunikacji w firmie (77%), możliwość pracy zdalnej (74%) oraz łatwość przechowywania i przetwarzania danych (72%). Niestety nadal istnieje spora grupa przedsiębiorców, którzy nie ufają chmurze z uwagi na bezpieczeństwo – ta zaleta została wskazana przez 45% firm (wzrost o 27 pp. r/r).

oracle 120Firma Oracle poinformowała, że została uznana za lidera w raporcie „Magiczny kwadrant dla korporacyjnych rozwiązań integracyjnych typu platforma jako usługa”1. Jest to kolejne ważne wyróżnienie, które firma otrzymała w uznaniu za dynamikę i rozwój Oracle Cloud Platform w roku 2017.

Firma Oracle poinformowała o podpisaniu umowy dotyczącej przejęcia firmy Moat, najszybciej rozwijającego się dostawcy systemów do analizowania skuteczności kampanii marketingowych. Rozwiązania Moat rozszerzą platformę Oracle Data Cloud, która wykorzystuje dane i analizy, aby pomóc czołowym wydawcom i specjalistom ds. marketingu w optymalizacji publikowanych materiałów.

oracle 120„Ile tak naprawdę pieniędzy można zaoszczędzić dzięki chmurze?” — to kluczowe pytanie, które zadaje sobie każda firma przy podejmowaniu decyzji o migracji do chmury. A ponieważ coraz więcej przedsiębiorstw przechodzi obecnie na ten model przetwarzania — przewiduje się, że w 2019 r. globalne wydatki na IaaS wyniosą 28 mld USD1, czyli o 155% więcej niż w 2015 r.2 — pytanie to wymaga szybkiej odpowiedzi.

„Klient stanowi najważniejszą wartość naszej organizacji, dlatego należy o niego dbać i bardzo proaktywnie zabiegać. Musimy przekonać go, że nie zawiedzie się wybierając naszą firmę, a wieloletnia współpraca jest korzystna dla obu stron.” Rozmawiając z prezesami firm często słyszę takie deklaracje. Jednak zadziwiająco rzadko przekładają się one na realne doświadczenia klientów. Jak wdrożyć filozofię „klient centricity” w firmie?

oracle 120Oracle poinformował, że rozwiązania pakietu Oracle Retail Merchandising są teraz dostępne w formie usługi w chmurze Oracle Cloud. Wprowadzenie usług chmurowych w tej kategorii pomoże handlowcom w strategicznym rozwoju ich firm — poprzez zwiększenie mobilności, uproszczenie obsługi użytkownika, stymulowanie zaangażowania klientów, tworzenie elastycznego i skalowalnego środowiska biznesowego.

oracle 120Firma Oracle zaprezentowała pierwszą w branży chmurową konwergentną pamięć masową Cloud Converged Storage. Za pomocą oprogramowania Oracle ZFS Cloud wchodzącego w skład najnowszej wersji urządzenia Oracle ZFS Storage Appliance przedsiębiorstwa mogą łatwo i bezproblemowo przenosić dane i/lub aplikacje do chmury w celu uzyskania optymalnych korzyści i oszczędności, a jednocześnie uniknąć wysokich kosztów licencji na oprogramowanie i dostęp do chmury, naliczanych przez dostawców lokalnego oprogramowania starego typu.

Vmware oraz OVH poinformowali, że OVH zamierza przejąć dział VMware vCloud Air. Nie ujawniono finansowych szczegółów transakcji. Ma ona zostać sfinalizowana w drugim kwartale 2017 roku.

W popularnym dowcipie rysunkowym szef mówi do pracownika serwerowni: „Przecież wszystko działa, za co my ci płacimy?”. Czas przekonać się, ile prawdy jest w obiegowym wyobrażeniu o pracy administratorów i co tak naprawdę robią dla klienta.

Polska bankowość należy do najbardziej innowacyjnych na świecie. Przelewy realizowane są znacznie szybciej niż np. w Stanach Zjednoczonych czy Francji, a wyniki stress testów dowodzą, że również pod względem bezpieczeństwa nie mamy powodów do narzekania. Jest jednak poważna rysa na tym – wydawałoby się – nieskazitelnym wizerunku: polskie instytucje finansowe w większości nie znają odbiorców swoich usług. Podobnie sprawy mają się na bardziej rozwiniętych rynkach niż nasz. Według Capgemini tylko 37 proc. klientów banków uważa, że te instytucje dobrze rozpoznają ich potrzeby.

ORACLEZe względu na rozwój opieki zdrowotnej ukierunkowanej na pacjenta oraz coraz większe możliwości pacjentów, na całym świecie w systemach opieki zdrowotnej ma obecnie miejsce ogromny postęp medyczny i technologiczny. Dzieje się tak również w Polsce, a przykładem może być firma Diagnostyka Sp. z o.o., która wdrożyła rozwiązanie Oracle Database Backup for Disaster Recovery do tworzenia kopii zapasowych baz danych na potrzeby odtwarzania po awarii.

sap logoWedług najnowszych analiz Bain & Company, globalny rynek usług chmurowych ma osiągnąć w 2020 roku wartość 390 miliardów dolarów. To ponad dwukrotny wzrost w stosunku do sytuacji obecnej (180 mld USD). Wdrożenia usług cloud zadeklarowało aż 48 spośród firm z listy Fortune Global 50. Trudno się więc dziwić, że na rynku pojawiają się kolejne rozwiązania chmurowe, które otwierają te usługi na nowe sektory czy typy użytkowników biznesowych. Przykładem jest SAP Hybris Revenue Cloud – rozwiązanie rozszerzające dostępne dotychczas usługi chmurowe SAP o nowe funkcjonalności, wspierające proces pozyskiwania klientów i działania handlowe.

Back to top