microsoft logo 2018„Chmura możliwości” – tak można by dwoma słowami opisać tegoroczną, największą jak do tej pory Konferencję Strategii Partnerskiej w Polsce, jaka odbyła się w Krakowie pod nazwą Microsoft ONE2019. To doroczne wydarzenie poświęcone ekosystemowi Partnerów firmy, w tym roku zgromadziło rekordową liczbę 480 przedstawicieli spośród 193 firm partnerskich, a także 350 pracowników Microsoft.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
 
Ta frekwencja dowodzi, że dynamika zmian na rynku skłania do jeszcze większej współpracy, poszukiwania inspiracji oraz konsolidacji, by wspólnie – w partnerstwie – oferować klientom realne korzyści płynące z cyfrowej transformacji. Microsoft ONE 2019 w krakowskim ICE, jednej z najbardziej spektakularnych lokalizacji eventowych w Polsce, to centrum wymiany wiedzy i inspiracji na temat roli technologii w cyfryzującym się świecie. Z tych dyskusji wyłania się szereg wniosków, a jednym z kluczowych jest konieczność inwestowania w rozwój kompetencji specjalistów i ekspertów technicznych, na których cały ekosystem Microsoft będzie miał coraz większe zapotrzebowanie.

Microsoft wraz z Partnerami wspiera firmy niezależnie od ich wielkości i branży, w jakiej działają, w realizacji ich strategii cyfrowej transformacji, dzieląc się wiedzą i unikalnymi rozwiązaniami, tak by zmiana ta przebiegała szybciej i sprawniej, a potrzeby i cele klienta zawsze znajdowały się w centrum uwagi. Takie podejście wymaga coraz bliższej współpracy pomiędzy firmami partnerskimi i Microsoft, a także tworzenia koalicji pomiędzy samymi partnerami, w których łączą oni swoje kompetencje i rozwiązania w kompleksowe koncepty i scenariusze transformacji dla poszczególnych instytucji, firm i całych branż.

Microsoft ONE to największe wydarzenie dla kluczowych Partnerów Microsoft, które podobnie jak rynek, stale się rozwija. Dziś to jedna z najważniejszych konferencji polskiej branży IT. Blisko 800 przedstawicieli polskiego rynku ICT dyskutowało na temat praktycznych doświadczeń z realizacji strategii cyfryzacji w polskich firmach i instytucjach, a także przyszłych szansach i wyzwaniach.
 
Ekosystem Partnerów Microsoft to ogromna przewaga, jaką mamy na rynku. Ogrom zaangażowania, otwartości, innowacji i gotowości do współpracy dają mi pewność, że wspólnie możemy realizować najśmielsze projekty cyfrowej transformacji na polskim rynku. Każdy klient jest inny i potrzebuje indywidualnego podejścia. Wspólnie z Partnerami tak właśnie chcemy wspierać ich na drodze cyfryzacji, niezależnie od tego, w jakiej branży działają, czy z jakiego segmentu rynku pochodzą” – mówi Wojtek Życzyński, dyrektor segmentu Klientów Korporacyjnych, firm MŚP i Partnerów.


Celem tego spotkania było pokazanie, w jaki sposób wzajemne relacje zmieniają się wraz z rozwojem rynku technologii, jakie wiążą się z tym nowe możliwości biznesowe oraz jak radzić sobie z wyzwaniami. Szans upatruje się przede wszystkim w potencjale rynku do wzrostu i prognozowanym popycie na chmurę obliczeniową. Z kolei dyskusje o wyzwaniach koncentrowały się wokół dostępności do wykwalifikowanych specjalistów i konieczności podnoszenia kwalifikacji technicznych, szczególnie w związku z rozwojem technologii, który wymusza niespotykane dotąd tempo zwiększania własnych kompetencji. Jak pokazuje badanie IDC zrealizowane na zlecenie Microsoft, organizacje w Polsce coraz częściej napotykają trudności w znalezieniu i pozyskaniu odpowiednio wykwalifikowanych pracowników, którzy dysponują umiejętnościami cyfrowymi na odpowiednim poziomie. Co ciekawe, jak wskazuje IDC, najcenniejsze na rynku jest właściwe połączenie umiejętności biznesowych i technologicznych. Dlatego też Microsoft zapowiedział znaczące inwestycje w podnoszenie kompetencji Partnerów, szczególnie w obszarze chmury obliczeniowej.

Ideą przewodnią corocznych spotkań jest zacieśnianie partnerstwa i wypracowywanie nowych, lepszych poziomów współpracy. Chmura Microsoft stanowi fundament dla działań Partnerów, którzy tworzą na niej swoje własne rozwiązania, wdrażają je i migrują aplikacje i systemy. Microsoft zaprezentował te właśnie rozwiązania firm partnerskich jako swoją #4 Chmurę – obok Azure, Dynamics 356 i Office 365. „Chmura rozwiązań partnerskich, budowanych na platformie Microsoft staje się dla nas takim samym priorytetem i kierunkuje nasze działania, również wsparcie sprzedażowe. To pozwala nam jeszcze bardziej zacieśnić naszą współpracę w ramach kanału partnerskiego – dodaje Wojtek Życzyński.

Podczas sesji branżowych przedstawiono przykłady innowacyjnych projektów cyfrowej transformacji u wybranych klientów firmy. Podkreślono rolę Partnerów w projektach realizowanych w sektorze finansowym, publicznym, handlu detalicznym oraz produkcji. Prelegenci poruszyli zagadnienia związane m.in. z nowoczesnymi trendami w sektorze IT, np. w kontekście aplikacji biznesowych, konceptami przyszłości jako platformami do promowania i wdrażania rozwiązań branżowych oraz nowatorskimi modelami związanymi z finansami w chmurze.

Źródło: www.microsoft.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top