Popularność chmury rośnie. Mimo zachowawczego dystansu na polskim rynku, z każdym rokiem przybywa firm, które się na nią decydują. Rosnące zainteresowanie potwierdzają też prognozy analityków Gartnera, zgodnie z którymi w 2018 roku ekspansja chmury przybierze na sile, osiągając o 21,4 proc. wyższe wyniki. Nadal jednak wśród przedsiębiorców pojawia się sporo wątpliwości związanych z zastosowaniem tego rozwiązania. W oparciu o chmurę Microsoftu, której udziały ciągle rosną przedstawiamy odpowiedzi na nurtujące pytania.

Środowiska wielochmurowe budzą wiele wątpliwości związanych z bezpieczeństwem firm. Błędne przekonania na temat tej technologii są bardzo powszechne i sprawiają, że na całym świecie podejmowane są złe decyzje dotyczące wdrażania chmury. Aby uniknąć nieporozumień w zakresie ochrony danych, trzeba rozprawić się z powszechnymi mitami i uzyskać zwrot z inwestycji w prawdziwą chmurę.

Technologia chmur obliczeniowych (ang. cloud computing), pomimo iż stosunkowo nowa, zyskała już szerokie rzesze zwolenników zarówno wśród użytkowników prywatnych, oraz - co chyba jeszcze lepiej świadczy o jej jakości – biznesowych. Co zatem sprawia, że internetowe chmury stały się tak popularne? Dlaczego warto jest zaufać tejże technologii prowadząc własny biznes?

Oracle ogłosił dzisiaj, że zawarł porozumienie na temat przejęcia firmy DataScience.com, która jest autorem platformy do konsolidowania narzędzi, projektów oraz infrastruktury do zarządzania danymi według nowoczesnych metod Data Science, co tworzy razem jednolite i łatwe do zarządzania środowisko pracy.

Firma Oracle zaprezentowała nowe aplikacje chmurowe w zakresie sztucznej inteligencji (AI), pomagające przedsiębiorstwom z branży produkcyjnej obniżyć koszty i zwiększyć zyski dzięki szybszym analizom i większym możliwościom wyciągania przydatnych wniosków.

Analitycy przewidują, że przedsiębiorstwa będą coraz częściej korzystać z chmury publicznej. Tempo migracji do środowiska chmurowego w dużym stopniu zależy od zrozumienia zasad jego funkcjonowania.

Polscy przedsiębiorcy nie wykazują dużego zainteresowanie usługami chmurowymi. Jak zachęcić ich do tego, aby bliżej poznali możliwości cloud computingu?

Firma Oracle wprowadziła do swojej platformy w chmurze nowe usługi Oracle Autonomous Analytics Cloud, Oracle Autonomous Integration Cloud i Oracle Autonomous Visual Builder Cloud. To nowe usługi PaaS wykorzystujące zaawansowane wbudowane algorytmy sztucznej inteligencji i automatycznego uczenia. Dzięki nim można zautomatyzować najważniejsze zadania lub całkiem wyeliminować konieczność ich wykonywania, co umożliwia przedsiębiorstwom obniżenie kosztów i ryzyka, przyspieszenie wprowadzania innowacji oraz uzyskiwanie cennych prognoz.

Mimo zdefiniowanych polityk bezpieczeństwa 8 na 10 firm niepokoi się o przestrzeganie przepisów przez ich pracowników, a 4 na 10 przedsiębiorstw uważa, że wykrywanie incydentów związanych z bezpieczeństwem w chmurze i reagowanie na nie należy do czołowych wyzwań w dziedzinie cyberbezpieczeństwa.

Wraz ze wzrostem świadomości znaczenia chmury w rozwoju nowoczesnego biznesu, rośnie zainteresowanie usługami chmurowymi, a co za tym idzie – ich sprzedaż. Jak wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez analityków z instytutu Gartnera, ekspansja usług chmury publicznej przybiera na sile i w 2018 wzrośnie o 21,4 proc., osiągając wartość 186,4 miliardów dolarów. Zmiany widać również na polskim rynku, na którym chmura odgrywa coraz większe znaczenie.

loading...
MAGAZYNIT.PL
KRAJ
ERP
BUSINESS INTELLIGENCE

MAGAZYNIT.PL to serwis prezentujący najnowsze wydarzenia z rynku systemów  ERP i MRP, CRM, Business Intelligence, wspomagających zarządzanie zasobami ludzkimi oraz rozwiązań mobilnych (platformy iOS i Android) mających na celu usprawnienie procesu zarządzania. Przedstawiamy najnowsze artykuły, studia przypadków oraz materiały video.