PGE wybrała wykonawcę systemu billingowego i CRM
PGE Systemy ogłosiła wynik postępowania zakupowego na system CRM i Billing do obsługi klientów PGE Obrót i PGE Dystrybucja. Przetarg trwał od września 2021 roku. Zamawiający wybrał ofertę Wykonawcy Konsorcjum A2 Customer Care sp. z o.o. i Atende SA. Oferta jest zgodna z wymaganiami Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz uzyskała najwyższą liczbę punktów w kryteriach oceny ofert.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Zakup i wdrożenie nowego systemu CRM i Biling jest jednym z zadań strategicznych w ramach transformacji cyfrowej Grupy PGE. Jest to największy tego typu projekt realizowany w kraju i jeden z największych w Europie. Wdrożenie systemu CRM i Billing oraz koordynacja wszystkich związanych z nim zadań i projektów obejmuje nie tylko przygotowanie i przeprowadzenie zakupu, a potem wdrożenie nowego systemu, ale także połączenie go z wieloma systemami informatycznymi, co jest niezbędne dla skutecznej realizacji procesów obsługi klientów w całej Grupie PGE – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.


Prace wdrożeniowe rozpoczną się jeszcze w tym roku, a zakończenie projektu przewidziane jest w 2025 roku. System kupowany przez Grupę PGE będzie się składał z kilku elementów: dwóch systemów billingowych – odrębnych dla PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz nowoczesnego systemu CRM dla PGE Obrót. Nowy system zastąpi wszystkie obecne systemy bilingowe oraz systemy CRM do obsługi klientów Grupy PGE. Pozwoli on na szybkie wprowadzanie na rynek nowych produktów lepiej odpowiadających na oczekiwania klientów. System ten znacząco poprawi i ustandaryzuje pracę w obu spółkach Grupy PGE. Część procesów będzie mogła być realizowana jednakowo dla wszystkich oddziałów tych spółek. Ma on wspierać także procesy pozyskiwania, obsługi, rozliczania i fakturowania klientów w obu spółkach, a także procesy związane z obsługą techniczną w PGE Dystrybucja.

Nowy system będzie komunikował się z wdrażanym przez PSE Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii (CSIRE), a harmonogram jego wdrożenia jest ściśle powiązany z harmonogramem wdrożenia CSIRE publikowanym przez PSE.

Wdrożenie nowego systemu w Grupie PGE podzielone jest na trzy etapy – wdrożenie pilotażowe, uruchomienie systemów we wszystkich oddziałach spółek, a następnie wdrożenie dodatkowych funkcjonalności. Taki podział umożliwi spółkom PGE Obrót i PGE Dystrybucja dostosować się do wymogów stawianych sprzedawcom i operatorom sieci dystrybucyjnych przez PSE.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top