it integro 2018 wrzesien

Termin continuous improvement definiuje wszelkie działania, które wchodzą w zakres systematycznego doskonalenia procesów organizacji i podnoszenia ich jakości. Polega na projektowaniu oraz późniejszym wdrażaniu rozwiązań służącym usprawnieniu pracy i zbieraniu danych z fazy eksploatacji tego rozwiązania, co pomaga w identyfikacji pola do poprawy.

W niedawno opublikowanym raporcie „2018 Gartner Magic Quadrant for Content Services Platforms”* Grupa SER została sklasyfikowana jako Challenger. Grupa SER, jedyny europejski producent ECM w kategorii Challenger, zawdzięcza swoją silną pozycję na rynku międzynarodowym klarownej wizji i zróżnicowanym cechom produktów.
 

W opublikowanym niedawno międzynarodowym raporcie „Now Tech” firmy Forrester na temat platform zarządzania treścią przedsiębiorstwo SER zostało wymienione jako dostawca, którego oferta obejmuje wszystkie cztery przeanalizowane w badaniu główne segmenty funkcjonalne. SER jest jednym z trzech średniej wielkości dostawców rozwiązań do zarządzania treścią w przedsiębiorstwie (ECM), który ma w swojej ofercie rozwiązania dla wszystkich czterech segmentów.

Aby zrealizować projekt na czas, w planowanym budżecie i zgodnie z oczekiwaniami interesariuszy, kluczowe jest wybranie właściwej dla danej sytuacji metodyki, czyli ogólnego zbioru zasad zarządzania projektami. Najpopularniejsze rodzaje metodyk to zwinne i tradycyjne.

Choć na chwilę obecną Indeks Należności Przedsiębiorstw (INP) określający terminowość spłat organizacji jest najwyższy od 9 lat, to pracownicy przedsiębiorstw coraz częściej zgłaszają problemy związane z obsługą opóźnionych płatności. Według Forum Obywatelskiego Rozwoju 8 na 10 przedsiębiorstw sygnalizuje tego typu problemy. Raport „Portfel należności polskich przedsiębiorstw” mówi też, że 22,7% wystawianych przez polskie firmy faktur nie jest opłacanych w terminie.

Przyszłość biznesu stoi pod znakiem cyfrowego środowiska pracy – infrastruktura ta jest niezbędnym elementem sukcesu firmy w dłuższej perspektywie, umożliwiając współpracę z dowolnego miejsca. Jednak skuteczne wdrożenie tej koncepcji do środowiska organizacyjnego stawia przed firmą nowe wyzwania.

W niedawnym wywiadzie z Reidem Hoffmanem Mark Zuckerberg podzielił się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi zarządzania zespołem. Powiedział, że kładzie nacisk na to, by każdy pracownik miał swojego następcę, aby w razie odejścia zachowana była stabilność zespołu Facebooka. Takie podejście ma także zapobiec spowolnieniu prac w przypadku zmian kadrowych.

Dla licznej grupy przedsiębiorstw system elektronicznego obiegu spraw i dokumentów (w skrócie ESOD) znajduje swoje najbardziej klasyczne zastosowanie, czyli usprawnienie obszaru administracyjno-finansowego poprzez automatyzację procesu rejestracji i archiwizacji faktur. Nasze wieloletnie obserwacje przebiegu spotkań przedwdrożeniowych pokazują, jak wielką wagę zespół analityczny poświęca poszczególnym typom dokumentów finansowych otrzymywanych przez przedsiębiorstwo. Faktura zaliczkowa jest z całą pewnością jednym tych typów, który podczas analiz nie może zostać pominięty.

Aż trzy na cztery wystawiane faktury zakupowe to faktury w wersji papierowej. I mimo że dzisiaj na rynku dostępne są nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają ich rejestrację, kontrolę, a także minimalizują błędy w obiegu dokumentów, to przedsiębiorcy wciąż korzystają z tradycyjnego sposobu przetwarzania faktur. Przedstawiamy, jakie korzyści ma automatyczna rejestracja faktur zakupowych.

Życie przedsiębiorstw toczy się coraz szybciej. Goniące deadline’y, terminy płatności, spotkania, szkolenia, itd., itd. Na wydajność firmy składa się nie tylko jakość usług czy liczba wyprodukowanych dóbr, lecz także działalność administracyjna. Dlatego tak ważne jest, by dział kancelaryjny był zaopatrzony w najnowsze technologie optymalizujące najważniejsze procesy. A tych jest coraz więcej.

W obliczu Czwartej Rewolucji Przemysłowej nowoczesny gracz musi czerpać pełnymi garściami z innowacji i automatyzacji w całym zakresie swoich operacji, a nie tylko na hali fabrycznej. Nowoczesna produkcja, wykorzystująca najnowsze technologie, powinna iść w parze z nowoczesnym zarządzeniem procesami biznesowymi. Lider nie może pozwolić sobie na to, by przodować w produkcji, zaniedbując np. obsługę klienta.

SER Group i jej Złoty Partner PRIMARIS w drodze przetargu pozyskały Vienna Insurance Group jako nowego klienta w Polsce. Stworzony przez SER Group System Doxis4 zostanie wdrożony jako ogólnopolska platforma usługowa do zarządzania treścią w przedsiębiorstwie. W ramach kompleksowej strategii cyfryzacji Vienna Insurance Group, przepływ informacji i workflow w należących do niej polskich firmach Compensa Life, Compensa Non-Life i InterRisk zostaną ujednolicone.

Każde przedsiębiorstwo zawiera liczne umowy z kontrahentami. Fakt ten każdorazowo poprzedza proces negocjacji handlowych, negocjacji samych zapisów umownych czy też formy samego dokumentu oraz jego załączników. Niejednokrotnie okazuje się, iż pierwotne, optymistyczne założenia co do szybkiej finalizacji pracy nad dokumentem, pryskają niczym bańka mydlana czyniąc drogę ku upragnionemu kontraktowi wyboistą, pełną zakrętów i niespodziewanych pułapek. Pojawia się mnogość wersji dokumentów, w których znaleźć można radosną twórczość kilkunastu często osób bezpośrednio zaangażowanych w sprawę.

Wzrost przychodów o 10%: Grupa SER umocniła swoją pozycję największego europejskiego dostawcy oprogramowania do zarządzania treścią w przedsiębiorstwach (ECM). W roku obrotowym 2017 SER rozwijał się ponad dwukrotnie szybciej niż cały rynek ECM . Wzrostowy trend w spółce utrzymuje się również w tym roku.

Systemy workflow kojarzone są przede wszystkim z procesami zakupu, a w szczególności procesem akceptacji zapotrzebowań i zamówień oraz powiązanym z nimi procesem rejestracji i akceptacji faktur zakupu. Z badań przeprowadzonych przez Suncode wynika, że jest to dominujący obszar, w którym przedsiębiorstwa decydują się na wdrożenie systemów klasy BPM. Drugim takim obszarem jest administracja obejmująca ewidencję korespondencji przychodzącej i wychodzącej, rejestrację umów z kontrahentami, dystrybucję decyzji zarządów czy też archiwizację dokumentów wewnętrznych.

loading...