Zwiększ jakość przetwarzanych zleceń transportowych dzięki workflow
ibsc logoBranża logistyczna uznawana jest za jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się na świecie. Jeśli przyjrzeć się bliżej, to na czele rankingu znajduje się sektor transportowy. Jako firma transportowa musisz nieustannie spełniać wymagania wielu różnych klientów i dbać o jakość swoich usług. I to w czasach, gdy rynek pracy jest przeciążony do granic możliwości. Powodzenia! Jest to zadanie, które jest niemożliwe bez odpowiednich narzędzi. Tylko właściwe oprogramowanie będzie w stanie wspierać Cię w codziennej pracy. W tym artykule dowiesz się, w jaki sposób nasze rozwiązanie przenosi przetwarzanie zamówień na wyższy poziom.

 REKLAMA 
 RAPORT ERP 2022 
 
Statusy w 3PL Dynamics

Funkcjonalność statusów stanowi szkielet, na którym zbudowane jest całe rozwiązanie 3PL Dynamics. Jak to działa? Najprościej mówiąc, użytkownik dzieli swoje operacje logistyczne na poszczególne kroki w oprogramowaniu za pomocą łatwo konfigurowalnego przepływu pracy. Wszystkie czynności, które wykonujesz, od otrzymania zamówienia do fakturowania, są podzielone na różne statusy w systemie. Na przykład, otrzymujesz zamówienie? Zamówienie zostanie oznaczone statusem "10-Nowy". Czy podróż jest zaplanowana? Wtedy zamówienie otrzymuje status "25-Planowany". Czy towar został dostarczony? Status będzie miał wartość "40-Delivered". W ten sposób można podzielić wszystkie kroki w statusach. I co najważniejsze, przy każdej zmianie statusu uruchamiane są automatyczne czynności.

Korzyści wynikające z nadawania statusów zleceniom transportowym

Dzięki zastosowaniu różnych statusów, a w szczególności funkcji, które można uruchomić, można łatwo usprawnić cały proces. Ale co sprawia, że ta funkcjonalność jest tak potężna?

Ograniczenie błędów dzięki wbudowanym kontrolom

Przed wysłaniem zamówienia należy sprawdzić informacje na nim zawarte. Dotyczy to na przykład wprowadzania podstawowych danych, takich jak adres lub termin realizacji zamówienia. Nie ma bowiem nic bardziej frustrującego niż brak możliwości realizacji zamówienia z powodu brakujących informacji. Dzięki statusom zastępujesz tę ręczną czynność automatyczną kontrolą po zmianie statusu.

Istnieje jednak wiele innych sposobów kontroli, które zapobiegają błędom w Twoim procesie. Na przykład możesz wprowadzić automatyczną funkcję kontroli, która sprawdzi, czy adres znajduje się w określonej strefie środowiskowej. Dzięki temu Twój kierowca nie będzie zaskoczony podczas swojej podróży. Lub czy adres jest poprawny? Czy określono współrzędne geograficzne? Można też sprawdzić poprawność dokumentów: czy wszystkie pola wymagane przez klienta są wypełnione? Wszystkie powyższe czynności można uruchomić poprzez zmianę statusu. W ten sposób unikniesz błędów podczas planowania, realizacji lub fakturowania.

Różne przepływy pracy dla każdego klienta

Cechą typową dla transportu jest duża liczba klientów. Do tego dochodzi jeszcze różnorodność w bazie klientów. Dla każdego klienta masz inne ustalenia. Począwszy od ceny, a skończywszy na czasie dostawy oraz niezbędnych informacji do fakturowania. Za pomocą statusów konfigurujesz przepływ pracy dla każdego z nich. Bez żadnych zmian w oprogramowaniu. Przechodzisz przez proces, który jest wymagany dla poszczególnego klienta, przekładasz ten proces na statusy i dodajesz działania, które są potrzebne w każdej fazie procesu.

Integracja z komputerami pokładowymi lub skanerami

95% zamówień trafia do Twojego oprogramowania cyfrowo. Oznacza to, że Twoi pracownicy nie widzą fizycznie zamówień. Dlatego nie chcesz, aby musieli oni wykonywać ręcznie czynności, umożliwiające ukończenie zamówienie. Wiele zamówień może być zatem zrealizowanych automatycznie po dopasowaniu wszystkich wymagań. W ten sposób musisz poświęcić czas tylko tym zamówieniom, które wymagają Twojej uwagi.

Zmiany statusu mogą być również dokonywane przez operacje na komputerze pokładowym, lub przez pracowników cross-dock. Przykładowo, gdy kierowca potwierdza dostarczenie zamówienia za pomocą swojego komputera pokładowego status zostaje automatycznie zmieniony na "40-deliverd", a dokument odbioru jest bezpośrednio wysyłany. Ewentualnie Twoje oprogramowanie natychmiast wysyła fakturę do klienta. Bez ingerencji pracowników.

Planuj bez wysiłku dzięki konfiguracji workflow

Jeśli Twoje operacje są prowadzone przez duży dział planowania, a planiści są odpowiedzialni za określone obszary, możesz podzielić te obszary w swoim TMS na różne departamenty planowania. Dzięki temu przychodzące zlecenia są automatycznie przekazywane do odpowiedniego planisty. Ponadto planista zawsze widzi zlecenia, które nie zostały jeszcze wykonane. Innymi słowy, nie ma potrzeby czasochłonnego filtrowania. Zamiast tego widzisz natychmiast odpowiednie zlecenia na odpowiednim kafelku.

Źródło: www.ibsc.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top