banner d365bc 3122018

Cyfrowa przestrzeń robocza zmieni sposób, w jaki pracujemy. Przede wszystkim znacznie go uelastyczni. Jednym z głównych czynników, od których zależy długoterminowy sukces przedsiębiorstwa, jest sprawna współpraca między pracownikami, która ułatwia pozyskiwanie dobrych pomysłów oraz zwiększenie efektywności procesów.

Współpraca nad pasjonującym projektem może przynieść spektakularne rezultaty: innowacyjny model samochodu, nowa linia odzieżowa, przełomowa kampania nowego smartfona… Wymiana wiedzy i doświadczeń sprawia, że wszystko staje się możliwe. Jednak skuteczne współdzielenie informacji to tylko połowa sukcesu.

Obecnie jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju technologicznego. Urządzenia coraz bardziej bogate w nowe funkcjonalności, algorytmy samouczące się, rosnąca liczba użytkowników e-booków – to tylko niektóre z przykładów. Korporacje również podążają za tym trendem wdrażając nowe rozwiązania techniczne i organizacyjne. Według przedsiębiorstwa analityczno-badawczego Gartner już w przyszłym roku 83% przedsiębiorstw będzie opierać swoje modele biznesowe na rozwiązaniach technologicznych usprawniających przepływ pracy.

Komputery kontrolują coraz więcej obszarów naszego życia. Być może już w niedalekiej przyszłości będziemy pracować wspólnie z robotami, jednak na ten moment musimy zadbać o rozwój sztucznej inteligencji, by wciąż móc wzmacniać jej potencjał. Konieczne jest zatem, aby przedsiębiorstwa były świadome korzyści płynących z tego typu rozwiązań.

Digitalizacja, rozproszone zespoły, praca podczas podróży lub z domu oraz wiele innych czynników zmieniają sposób, w jaki wspólnie pracujemy. Coraz częściej widzimy, jak cyfrowe ekosystemy łączą firmy i osoby prywatne, pomagając w tworzeniu nowych rodzajów produktów dla klientów. Według najnowszego badania firmy Gartner, połowa przedsiębiorstw działa już w cyfrowym ekosystemie. Światowi gracze współpracują ze sobą, wymieniają się informacjami i tworzą innowacyjne produkty i usługi.

Na takie wiadomości czekało wiele przedsiębiorstw. W dniu 19 stycznia 2018 r. Senat przyjął bez poprawek ustawę o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją. Od 1 stycznia 2019 r. ulegnie skróceniu okres przechowywania dokumentów z 50 do 10 lat, pracodawca będzie miał możliwość prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej w postaci elektronicznej. Pozostaje nam poczekać na podpis prezydenta RP oraz publikację ustawy.
 

W każdej firmie, bez względu na wielkość czy branżę, pracownicy administracyjni zmagają się z nadmiarem obowiązków, brakiem czasu, natłokiem pracy oraz dokumentów. W konsekwencji pojawiają się błędy, które mogą generować niepotrzebne koszty oraz niekorzystnie wpływać na współpracę z partnerami biznesowymi. Warto poznać rozwiązania, które pozwolą usprawnić procesy administracyjne oraz ograniczyć ilość pomyłek.

Technologia blockchain (łańcuchów bloków) przeszła drogę od alternatywnego systemu płatności w formie np. bitcoinów do koncepcji, która według niektórych uczestników debaty może wstrząsnąć całym obszarem IT. Czy jednak blockchain jest uniwersalnym sposobem na poprawę wydajności, bezpieczeństwa i niezależności w firmie?
 

Wdrożenie systemu Plus Workflow w przedsiębiorstwach stawiających na optymalizację swojej pracy, ma na celu wsparcie w zakresie kluczowych procesów biznesowych. System elektronicznego obiegu dokumentów dostarczony przez Suncode wspiera kilkanaście istotnych procesów biznesowych, a w tym m.in. proces kwalifikowania/zmiany danych kontrahentów oraz proces weryfikacji kontrahentów.

Jesteśmy świadkami elektronicznej rewolucji. Internet, elektroniczna wymiana informacji otacza nas i zajmuje każdą możliwą przestrzeń. Choć zwolennicy papieru przekonują nas, że ten nośnik wiedzy wciąż ma przyszłość, to twórcy elektronicznej formy wymiany informacji niepozostawianą nam złudzeń: Papier jest dobry, ale to informatyka tworzy przyszłość.

Rosnąca świadomość biznesu oraz niesamowite tempo rozwoju technologii powodują, że coraz więcej firm myśli o zwiększeniu swojej konkurencyjności rynkowej poprzez inwestycję w IT. Jednym z rozwiązań szczególnie popularnych, ze względu na stosunkowo niską barierę wejścia, jest elektroniczny obieg dokumentów.

Większość przedsiębiorców znajduje się właśnie w jednym z najtrudniejszych momentów w roku. Pierwsze i ostatnie miesiące w kalendarzu to czas wszelkich podsumowań, raportowania, rozliczania, domykania i analizowania projektów – zarówno wewnętrznych, jak i tych realizowanych z klientami. To też czas na planowanie, wyznaczanie budżetów i modyfikowanie procesów. Na szczęście istnieją narzędzia, które mogą skutecznie wesprzeć przedsiębiorców i zapobiec piętrzeniu się zadań.

Procesy biznesowe są realizowane w każdym przedsiębiorstwie. Nie w każdym jednak zostały one zidentyfikowane, opisane i zoptymalizowane. Często istniejący w przedsiębiorstwie system informatyczny klasy ERP nie zapewnia kompleksowego wsparcia dla procesów biznesowych. Stąd też, w ostatnich latach ogromną popularnością cieszą się systemy informatyczne klasy Workflow (BPM/ECM ), które są integrowane ze systemami ERP. Warto zauważyć, że tego typu systemy stają się coraz bardziej dostępne finansowo i technologicznie również dla firm z sektora MSP.

System workflow, jak pokazuje doświadczenie, sprawdza się w firmach z każdej branży. Doskonale wie o tym spółka Primesoft Polska z Poznania, która przeprowadza z sukcesem kolejne wdrożenia oprogramowania V-Desk, dzięki któremu przedsiębiorstwa mogą funkcjonować sprawniej i efektywniej. Pomimo rosnącej popularności, rozwiązania workflow to dla wielu firm zagadnienie budzące wciąż wiele pytań. Szczególnie dla tych niezdecydowanych osób Primesoft Polska obala kilka mitów, które pozwolą rozwiać wątpliwości i przybliżyć sposób funkcjonowania systemu elektronicznego obiegu dokumentów.

Coraz więcej polskich przedsiębiorców i managerów zauważa potrzebę wdrożenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów – rozwiązania, które optymalizuje procesy biznesowe 
i przekłada się na uzyskanie efektywniejszych wyników. Kluczowym elementem każdej implementacji jest precyzyjnie przeprowadzona analiza przedwdrożeniowa, o której opowiadają nam eksperci z firmy Primesoft Polska. To właśnie ona jest najważniejszym etapem każdego projektu i decyduje o sukcesie implementacji.

sagelogoDokumenty elektroniczne, w tym faktury, z roku na rok zyskują coraz większe znaczenie. Dzieje się tak m.in. dlatego, że Unia Europejska konsekwentnie dąży do praktycznego, a nie jedynie formalnego zrównania w obrocie gospodarczym dokumentów w postaci elektronicznej z dokumentami w postaci papierowej. Polska konsekwentnie liberalizuje prawo podatkowe i dostosowuje swoje struktury administracyjne do obsługi dokumentów elektronicznych. Postęp jest ogromny i widoczny dla każdego, choć w porównaniu do innych krajów w UE mamy jeszcze bardzo dużo do zrobienia.

Wczorajsza konferencja EOIF GigaCon była dla mnie kolejną okazją do podzielenia się z jej gośćmi, moimi oraz cudzymi doświadczeniami, cudzymi czyli tymi, których bywam nie raz świadkiem. Poproszono mnie o wygłoszenie referatu na temat systemów zarządzania przepływem pracy i konsekwencjami korzystania z nich w tak zwanej chmurze (cloud computing). Przy okazji, dla porządku i tytułem wprowadzenia, powiedziałem kilka słów o tym, czym w ogóle tego typu systemy są i jakie są ryzyka ich wdrażania.

Koncepcja przepływów pochodzi z czasów, kiedy wszelką pracę wykonywano mechanicznie. Od ludzi (później od maszyn) spodziewano się, że będą precyzyjnie powtarzać wcześniej zdefiniowane kolejne etapy procesu (w zdefiniowanym porządku, czy sekwencji). Wszelkie odchylenia od zaprojektowanego przebiegu, jakiekolwiek myślenie improwizacyjne było, ogólnie rzecz biorąc, niepożądane. Tak więc taśmy produkcyjne czy mikroprocesory realizowały sztywne sekwencje.

W okresie wakacyjnym wielu pracodawców zastanawia się, jak sprawić, aby nieobecności pracowników nie dezorganizowały pracy całej firmy. ? Postawić na uporządkowanie procesów wsparte systemami IT ? mówi Marcel Kasprzak, prezes firmy MIS S.A. ? Bez tego nieobecność kluczowych pracowników może wprowadzić duże zamieszanie w naszej firmie, a nawet narazić ją na straty.

Dzisiaj, w czasach globalnego Internetu mamy nieograniczony dostęp do informacji. Nie zawsze jednak zalewająca nas z sieci treść ma wymaganą jakość, nie zawsze jest wiarygodna, Z drugiej strony szybkość pozyskiwania informacji przy wykorzystaniu Internetu ma niebagatelne znaczenie w działaniach biznesowych, tak samo jak niebagatelne znaczenie ma powszechna dostępność Internetu, co czyni z tego medium niezwykle silne narzędzie komunikacji.

Historia prowadzenia biznesu to historia metod obniżania kosztów. Niezależnie od tego, czy w dziedzinie produkcji czy usług, od zawsze chodziło o to, aby zmaksymalizować zyski w stosunku do poniesionych nakładów.

W standardowym sekretariacie zwykle widzimy duże biurka zastawione szufladkami z posegregowanymi, lub nie, dokumentami, rozłożone koperty z korespondencją, zawsze kilka dokumentów zalegających z boku, bo akurat są potrzebne, z tyłu szafy zapchane segregatorami. Wrażenie nieładu… chyba bardzo częste. Częstsze nawet gdy zajrzymy do innych pomieszczeń biurowych wypełnione biurkami pracowników i zalegającymi w stertach dokumentami. O szczęśliwi ci, którzy przewidująco stworzyli we własnych organizacjach osobne archiwum.

System emrm to oprogramowanie klasy MRM, łączące także funkcjonalność kilkusystemów informatycznych min. PLM, DMS, CRM do zarządzania szeroko pojętymirelacjami w przedsiębiorstwie. System cechuje się funkcjonalnością, którą potwierdzastruktura modułowa, Specyfika tej budowy umożliwia wdrażanie tylko tych elementów, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania firmy.

loading...
MAGAZYNIT.PL
KRAJ
ERP
BUSINESS INTELLIGENCE

MAGAZYNIT.PL to serwis prezentujący najnowsze wydarzenia z rynku systemów  ERP i MRP, CRM, Business Intelligence, wspomagających zarządzanie zasobami ludzkimi oraz rozwiązań mobilnych (platformy iOS i Android) mających na celu usprawnienie procesu zarządzania. Przedstawiamy najnowsze artykuły, studia przypadków oraz materiały video.