
Przykładem świadomego informatycznie przedsiębiorstwa jest dystrybutor sprzętu RTV i AGD sklep LUKE z Bielska-Białej, która jeszcze w 2019 roku uruchomiła wielokanałową sprzedaż na bazie systemu Comarch ERP Optima. Jak przyznaje teraz kierownictwo przedsiębiorstwa – wdrożenie oprogramowania do zarządzania firmą przygotowało ją na zawirowania wywołane pandemią i łagodniejsze przejście przez czas ograniczeń w handlu.
Luke jest autoryzowanym sprzedawcą sprzętu AGD i RTV wielu światowych marek. Dystrybuuje także sprzęt takich producentów jak m.in. Bang & Olufsen, JBL, Miele, Smeg, Kitchen Aid. Firma prowadzi również studio meblowe oferujące meble na wymiar marek Verle Küchen i Raumplus.
Przygotowani na lockdown
Na początku działalności, kiedy firma zajmowała się przede wszystkim hurtową dystrybucją sprzętu RTV AGD, korzystano w niej z systemu Comarch ERP Optima w chmurze. Jednak w połowie 2019 roku kadra menedżerska postanowiła rozbudować sieć kanałów sprzedaży i podjęto decyzję o uruchomieniu sklepu internetowego LUKE.PL oraz otwarciu wielkopowierzchniowego sklepu stacjonarnego. Koniecznością – z uwagi na integrację z innymi systemami informatycznymi – stało się przeniesienie instalacji na serwer stacjonarny. W ciągu zaledwie paru dni przed uruchomieniem sklepu przekonfigurowano cenniki i magazyny pod trzy kanały sprzedaży: dystrybucję, sklep internetowy oraz detaliczny, przygotowano instalację, a także opracowano plan wdrożenia.
Informacja daje przewagę
System Comarch ERP Optima służy do wspierania kluczowych procesów biznesowych w firmie i zarządzania nimi w sposób scentralizowany. Jest systematycznie aktualizowany, co oznacza że jest bieżący nie tylko w zakresie przepisów prawa, ale również w zakresie trendów w technologiach informatycznych. Ma modułową budowę, pozwalającą klientowi dobrać takie elementy, jakie są mu potrzebne. Firma LUKE zdecydowała się na cztery moduły.
Pierwszy z nich – „Handel Plus” – wspomaga sprzedaż (poprzez m.in. takie funkcjonalności jak: obsługa paragonów, faktur sprzedaży, zakupu, zaliczkowych i pro forma, obsługa drukarek, kas fiskalnych, skanerów kodów kreskowych) i magazynowanie (wydania i przyjęcia zewnętrzne, przeprowadzanie inwentaryzacji, kontrola stanów magazynowych, rezerwacje, zamówienia), a także zapewnia pełną kontrolę nad procesami logistycznymi. Jest zintegrowany z e-Sklepem i e-Sale (do obsługi portali aukcyjnych), czyli umożliwia podbój dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce. W LUKE zainstalowano go na 11 stanowiskach.
Dzięki drugiemu modułowi – „EDI” - firma może dynamicznie wymieniać dokumenty ze swoimi partnerami handlowymi. Trzeci – „Serwis” – służy do tworzenia zleceń serwisowych i generowania na ich podstawie dokumentów handlowo – magazynowych. Z kolei wykorzystując moduł „Analizy BI” właściciel LUKE może teraz w każdej chwili sprawdzić stopień realizacji planu czy przeanalizować trendy dla każdego z kluczowych wskaźników efektywności. Ta możliwość szybkiego wglądu we wszystkie istotne procesy zachodzące w firmie (sprzedaż, zakupy, księgowość, kadry, płace itd.) skutkuje szybszym podejmowaniem decyzji dotyczących jej funkcjonowania.
Firma korzysta także z „Biura rachunkowego” – w pełni zintegrowanego z Optimą modułu wspierającego pracę księgowego.
Pozytywne funkcjonowanie
Obecność w jednym systemie danych ze wszystkich trzech kanałów, czyli trzech różnych lokalizacji (sklep stacjonarny jest w Bielsku-Białej, a dystrybucja hurtowa w Kobiórze), podnosi precyzyjność raportów przygotowywanych przez algorytmy Business Intelligence.
Interfejs – czytelny i intuicyjny – został dopasowany do wymogów klienta, a praca na nim, dzięki zautomatyzowaniu, ograniczyła ilość pomyłek we wprowadzanych do systemu informacji.
Źródło: www.comarch.pl
Luke jest autoryzowanym sprzedawcą sprzętu AGD i RTV wielu światowych marek. Dystrybuuje także sprzęt takich producentów jak m.in. Bang & Olufsen, JBL, Miele, Smeg, Kitchen Aid. Firma prowadzi również studio meblowe oferujące meble na wymiar marek Verle Küchen i Raumplus.
Przygotowani na lockdown
Na początku działalności, kiedy firma zajmowała się przede wszystkim hurtową dystrybucją sprzętu RTV AGD, korzystano w niej z systemu Comarch ERP Optima w chmurze. Jednak w połowie 2019 roku kadra menedżerska postanowiła rozbudować sieć kanałów sprzedaży i podjęto decyzję o uruchomieniu sklepu internetowego LUKE.PL oraz otwarciu wielkopowierzchniowego sklepu stacjonarnego. Koniecznością – z uwagi na integrację z innymi systemami informatycznymi – stało się przeniesienie instalacji na serwer stacjonarny. W ciągu zaledwie paru dni przed uruchomieniem sklepu przekonfigurowano cenniki i magazyny pod trzy kanały sprzedaży: dystrybucję, sklep internetowy oraz detaliczny, przygotowano instalację, a także opracowano plan wdrożenia.
Już blisko dwa lata prowadzimy sprzedaż wielokanałową i z perspektywy czasu mogę przyznać, że była to bardzo dobra decyzja. Oferujemy nasze produkty w sklepie stacjonarnym oraz internetowym i to klient podejmuje decyzję, z którego kanału chce skorzystać. Przyjęcie tego modelu biznesowego sprawiło, że w momencie wprowadzenia ograniczeń w handlu, co było spowodowane pandemią koronawirusa, mogliśmy dalej prowadzić działalność biznesową i pozostawać w kontakcie z naszymi klientami. Dzięki rozbudowanym funkcjonalnościom sklepu internetowego cała nasza oferta była dostępna w tym kanale i klienci bez problemu mogli zamawiać produkty – mówi Dariusz Armatys, kierownik sklepu LUKE.PL .
Informacja daje przewagę
System Comarch ERP Optima służy do wspierania kluczowych procesów biznesowych w firmie i zarządzania nimi w sposób scentralizowany. Jest systematycznie aktualizowany, co oznacza że jest bieżący nie tylko w zakresie przepisów prawa, ale również w zakresie trendów w technologiach informatycznych. Ma modułową budowę, pozwalającą klientowi dobrać takie elementy, jakie są mu potrzebne. Firma LUKE zdecydowała się na cztery moduły.
Zdajemy sobie sprawy z faktu, jak ważna jest informatyzacja przedsiębiorstwa. Korzystamy z jak największej liczby narzędzi IT, aby nasza firma rozwijała się i była przygotowana na ewentualny „przylot” kolejnych czarnych łabędzi. Comarch ERP Optima pozwala nam realizować strategię digitalizacji przedsiębiorstwa w wielu obszarach, dlatego uruchomiliśmy kilka modułów dostępnych w systemie – zaznacza Dariusz Armatys.
Pierwszy z nich – „Handel Plus” – wspomaga sprzedaż (poprzez m.in. takie funkcjonalności jak: obsługa paragonów, faktur sprzedaży, zakupu, zaliczkowych i pro forma, obsługa drukarek, kas fiskalnych, skanerów kodów kreskowych) i magazynowanie (wydania i przyjęcia zewnętrzne, przeprowadzanie inwentaryzacji, kontrola stanów magazynowych, rezerwacje, zamówienia), a także zapewnia pełną kontrolę nad procesami logistycznymi. Jest zintegrowany z e-Sklepem i e-Sale (do obsługi portali aukcyjnych), czyli umożliwia podbój dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce. W LUKE zainstalowano go na 11 stanowiskach.
Dzięki drugiemu modułowi – „EDI” - firma może dynamicznie wymieniać dokumenty ze swoimi partnerami handlowymi. Trzeci – „Serwis” – służy do tworzenia zleceń serwisowych i generowania na ich podstawie dokumentów handlowo – magazynowych. Z kolei wykorzystując moduł „Analizy BI” właściciel LUKE może teraz w każdej chwili sprawdzić stopień realizacji planu czy przeanalizować trendy dla każdego z kluczowych wskaźników efektywności. Ta możliwość szybkiego wglądu we wszystkie istotne procesy zachodzące w firmie (sprzedaż, zakupy, księgowość, kadry, płace itd.) skutkuje szybszym podejmowaniem decyzji dotyczących jej funkcjonowania.
Aktualnie otrzymujemy informacje o procesach zachodzących w przedsiębiorstwie 30 procent szybciej. Jest to jedna z głównych korzyści płynących z wdrożenia Optimy – podkreśla Dariusz Armatys.
Firma korzysta także z „Biura rachunkowego” – w pełni zintegrowanego z Optimą modułu wspierającego pracę księgowego.
Pozytywne funkcjonowanie
Obecność w jednym systemie danych ze wszystkich trzech kanałów, czyli trzech różnych lokalizacji (sklep stacjonarny jest w Bielsku-Białej, a dystrybucja hurtowa w Kobiórze), podnosi precyzyjność raportów przygotowywanych przez algorytmy Business Intelligence.
Każdy z kanałów jest efektywny i ma pełny ogląd sytuacji biznesowej – mówi Dariusz Armatys, kierownik sklepu LUKE.PL.
Interfejs – czytelny i intuicyjny – został dopasowany do wymogów klienta, a praca na nim, dzięki zautomatyzowaniu, ograniczyła ilość pomyłek we wprowadzanych do systemu informacji.
Tylko dzięki programowi Comarch ERP Optima tak sprawnie przeszliśmy gwałtowny rozwój firmy i w tej chwili możemy mówić o pełnym sukcesie wdrożenia. Wszystkie obszary działalności firmy są zinformatyzowane, co przekłada się na optymalizację kosztów i zwiększenie zysków – podsumowuje Dariusz Armatys.
Źródło: www.comarch.pl