COMARCHPandemia koronawirusa i ograniczenia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej były dużym wyzwaniem dla przedsiębiorstw z niemal każdej branży. Jedne firmy były lepiej przygotowane do zmieniających się warunków gospodarczych, dla innych było to prawdziwe wyzwanie. Co można zauważyć, obserwując stan polskich przedsiębiorstw to zależność ich sprawności biznesowej od poziomu ich informatyzacji. Firmy, które taką transformację uznały za coś całkowicie obcego czy też niepotrzebnego, muszą teraz nadrabiać zaległości. Natomiast firmy, które już wiele lat temu rozpoczęły inwestycje w informatyzację procesów biznesowych, lepiej radzą sobie w czasach lockdownu.

 REKLAMA 
 KLIKNIJ I POBIERZ RAPORT ERP 
 
Przykładem świadomego informatycznie przedsiębiorstwa jest dystrybutor sprzętu RTV i AGD sklep LUKE z Bielska-Białej, która jeszcze w 2019 roku uruchomiła wielokanałową sprzedaż na bazie systemu Comarch ERP Optima. Jak przyznaje teraz kierownictwo przedsiębiorstwa – wdrożenie oprogramowania do zarządzania firmą przygotowało ją na zawirowania wywołane pandemią i łagodniejsze przejście przez czas ograniczeń w handlu.

Luke jest autoryzowanym sprzedawcą sprzętu AGD i RTV wielu światowych marek. Dystrybuuje także sprzęt takich producentów jak m.in. Bang & Olufsen, JBL, Miele, Smeg, Kitchen Aid. Firma prowadzi również studio meblowe oferujące meble na wymiar marek Verle Küchen i Raumplus.

Przygotowani na lockdown

Na początku działalności, kiedy firma zajmowała się przede wszystkim hurtową dystrybucją sprzętu RTV AGD, korzystano w niej z systemu Comarch ERP Optima w chmurze. Jednak w połowie 2019 roku kadra menedżerska postanowiła rozbudować sieć kanałów sprzedaży i podjęto decyzję o uruchomieniu sklepu internetowego LUKE.PL oraz otwarciu wielkopowierzchniowego sklepu stacjonarnego. Koniecznością – z uwagi na integrację z innymi systemami informatycznymi – stało się przeniesienie instalacji na serwer stacjonarny. W ciągu zaledwie paru dni przed uruchomieniem sklepu przekonfigurowano cenniki i magazyny pod trzy kanały sprzedaży: dystrybucję, sklep internetowy oraz detaliczny, przygotowano instalację, a także opracowano plan wdrożenia.


Już blisko dwa lata prowadzimy sprzedaż wielokanałową i z perspektywy czasu mogę przyznać, że była to bardzo dobra decyzja. Oferujemy nasze produkty w sklepie stacjonarnym oraz internetowym i to klient podejmuje decyzję, z którego kanału chce skorzystać. Przyjęcie tego modelu biznesowego sprawiło, że w momencie wprowadzenia ograniczeń w handlu, co było spowodowane pandemią koronawirusa, mogliśmy dalej prowadzić działalność biznesową i pozostawać w kontakcie z naszymi klientami. Dzięki rozbudowanym funkcjonalnościom sklepu internetowego cała nasza oferta była dostępna w tym kanale i klienci bez problemu mogli zamawiać produkty – mówi Dariusz Armatys, kierownik sklepu LUKE.PL .


Informacja daje przewagę

System Comarch ERP Optima służy do wspierania kluczowych procesów biznesowych w firmie i zarządzania nimi w sposób scentralizowany. Jest systematycznie aktualizowany, co oznacza że jest bieżący nie tylko w zakresie przepisów prawa, ale również w zakresie trendów w technologiach informatycznych. Ma modułową budowę, pozwalającą klientowi dobrać takie elementy, jakie są mu potrzebne. Firma LUKE zdecydowała się na cztery moduły.

Zdajemy sobie sprawy z faktu, jak ważna jest informatyzacja przedsiębiorstwa. Korzystamy z jak największej liczby narzędzi IT, aby nasza firma rozwijała się i była przygotowana na ewentualny „przylot” kolejnych czarnych łabędzi. Comarch ERP Optima pozwala nam realizować strategię digitalizacji przedsiębiorstwa w wielu obszarach, dlatego uruchomiliśmy kilka modułów dostępnych w systemie – zaznacza Dariusz Armatys.


Pierwszy z nich – „Handel Plus” – wspomaga sprzedaż (poprzez m.in. takie funkcjonalności jak: obsługa paragonów, faktur sprzedaży, zakupu, zaliczkowych i pro forma, obsługa drukarek, kas fiskalnych, skanerów kodów kreskowych) i magazynowanie (wydania i przyjęcia zewnętrzne, przeprowadzanie inwentaryzacji, kontrola stanów magazynowych, rezerwacje, zamówienia), a także zapewnia pełną kontrolę nad procesami logistycznymi. Jest zintegrowany z e-Sklepem i e-Sale (do obsługi portali aukcyjnych), czyli umożliwia podbój dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce. W LUKE zainstalowano go na 11 stanowiskach.

Dzięki drugiemu modułowi – „EDI” - firma może dynamicznie wymieniać dokumenty ze swoimi partnerami handlowymi. Trzeci – „Serwis” – służy do tworzenia zleceń serwisowych i generowania na ich podstawie dokumentów handlowo – magazynowych. Z kolei wykorzystując moduł „Analizy BI” właściciel LUKE może teraz w każdej chwili sprawdzić stopień realizacji planu czy przeanalizować trendy dla każdego z kluczowych wskaźników efektywności. Ta możliwość szybkiego wglądu we wszystkie istotne procesy zachodzące w firmie (sprzedaż, zakupy, księgowość, kadry, płace itd.) skutkuje szybszym podejmowaniem decyzji dotyczących jej funkcjonowania.

Aktualnie otrzymujemy informacje o procesach zachodzących w przedsiębiorstwie 30 procent szybciej. Jest to jedna z głównych korzyści płynących z wdrożenia Optimy – podkreśla Dariusz Armatys.


Firma korzysta także z „Biura rachunkowego” – w pełni zintegrowanego z Optimą modułu wspierającego pracę księgowego.

Pozytywne funkcjonowanie

Obecność w jednym systemie danych ze wszystkich trzech kanałów, czyli trzech różnych lokalizacji (sklep stacjonarny jest w Bielsku-Białej, a dystrybucja hurtowa w Kobiórze), podnosi precyzyjność raportów przygotowywanych przez algorytmy Business Intelligence.

Każdy z kanałów jest efektywny i ma pełny ogląd sytuacji biznesowej – mówi Dariusz Armatys, kierownik sklepu LUKE.PL.


Interfejs – czytelny i intuicyjny – został dopasowany do wymogów klienta, a praca na nim, dzięki zautomatyzowaniu, ograniczyła ilość pomyłek we wprowadzanych do systemu informacji.

Tylko dzięki programowi Comarch ERP Optima tak sprawnie przeszliśmy gwałtowny rozwój firmy i w tej chwili możemy mówić o pełnym sukcesie wdrożenia. Wszystkie obszary działalności firmy są zinformatyzowane, co przekłada się na optymalizację kosztów i zwiększenie zysków – podsumowuje Dariusz Armatys.


Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top