Comarch ALTUM gra na własnym boisku

SG Dynamo Dresden to klub piłkarski z tradycjami założony w 1953 roku. Jako policyjny związek sportowy przez długi czas należał on do Oberligi piłkarskiej NRD, zdobywając osiem razy Mistrzostwo NRD i siedem razy Puchar NRD. SG Dynamo Dresden wyróżnia się wieloletnią tradycją i rzeszami fanów. Na rodzimym stadionie Rudolfa Harbiga (32 066 miejsc) odnotowano w ostatnich latach rekordową frekwencję podczas meczów niższych lig. Na głównej trybunie stadionu mieści się również klubowy sklep dla kibiców.
Sytuacja wyjściowa

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom licznych fanów, klub sportowy DSG Dynamo Dresden prowadzi sprzedaż artykułów dla kibiców. W ofercie znajduje się ponad 300 pozycji takich jak stroje piłkarskie, T-shirt‘y, szaliki oraz inne akcesoria klubowe. Są one dystrybuowane za pośrednictwem prowadzonego na stadionie sklepu dla kibiców oraz sklepu internetowego. Ponadto planowane jest rozszerzenie sprzedaży on-line na internetową platformę aukcyjną eBay. Ponieważ szczególnie podczas meczów kibice przypuszczają szturm na sklep, borykano się z licznymi problemami. W obrocie towarami tworzono różne rekordy danych, przez co proces sprzedaży i zarządzanie artykułami stały się skomplikowane i nieprzejrzyste. Przechowywanie zdublowanych danych doprowadziło do powstania rozbieżnych i niezgodnych ze stanem faktycznym baz artykułów i wartości magazynowych. Zaist- Comarch ALTUM gra na własnym boisku Dystrybucja artykułów dla kibiców Dynamo Dresden niała sytuacja praktycznie uniemożliwiała wielokanałową sprzedaż towarów i analizę danych biznesowych.

Wybór Comarch ALTUM

Aby zwiększyć tradycyjną i internetową sprzedaż oraz zapewnić sobie stały wgląd do danych biznesowych, klub Dynamo Dresden zdecydował się na Comarch ALTUM.

Za tym wyborem przemawiała także standardowa integracja z systemem kasowym. Wyposażenie punktów sprzedaży detalicznej w terminale z ekranem dotykowym znacznie podniosło ich wydajność. Jednym z decydujących kryteriów była również możliwość pełnej integracji Comarch ALTUM z oprogramowaniem dla sklepu internetowego Comarch iSklep24. Ta standardowo dostępna opcja gwarantuje centralne i spójne zarządzanie towarami oraz pozwala na uniknięcie wcześniejszych problemów, takich jak mylące, powielone czy błędne rekordy artykułów w systemie. W rezultacie asortyment oferowany klientowi za pośrednictwem różnych kanałów sprzedaży jest kompletny i jednolity.

Jako firma zatrudniająca 3500 pracowników oraz posiadająca 80 000 klientów, międzynarodowy producent oprogramowania Comarch jest gwarantem stabilnej i długoterminowej współpracy. Ponadto lokalne przedstawicielstwo Comarch oferuje najlepsze bezpośrednie wsparcie na miejscu.

Realizacja projektu

Wraz z otwarciem Sklepu Kibica o powierzchni blisko 300 m2 miał miejsce start produkcyjny Comarch ALTUM.

Pierwszy etap projektu obejmował instalację i konfigurację oprogramowania ERP oraz wprowadzenie ujednoliconych danych artykułów do systemu. Następnie przygotowano wymagane raporty kasowe oraz przeszkolono pracowników sprzedaży, aby zagwarantować bezproblemową pracę w dniu otwarcia.

Na stanowiskach kasowych w Sklepie Kibica zainstalowano 3 terminale POS z ekranem dotykowym, które doskonale się sprawdzają - szczególnie podczas meczów klubu na własnym boisku. Jednocześnie zintegrowany interfejs DATEV pozwala na przetwarzanie i analizę danych z Comarch ALTUM i księgowości finansowej. Kolejnym krokiem było zastąpienie istniejącego sklepu internetowego rozwiązaniem Comarch iSklep24, a następnie przystosowanie go do potrzeb Sklepu Kibica Dynamo Dresden we współpracy z zewnętrznym Webdesignerem. System ERP zastosowany w Sklepie Kibica utrzymywany jest w Comarch Data Center, co zapewnia klubowi wysoką elastyczność w zarządzaniu zasobami. Punkty sprzedaży wyposażone zostały w niezależną bazę danych, która w razie potrzeby zasilana jest w trybie off-line. Gwarantuje ona ciągłość sprzedaży w przypadku wystąpienia problemów z połączeniem sieciowym.

Rezultaty implementacji Comarch ALTUM

Wdrożenie Comarch ALTUM pozwoliło na optymalizację procesów zachodzących w sklepie oraz na wzrost wydajności wewnętrznej logistyki i obsługi klienta zarówno w sklepie, jak i podczas meczów na wyjeździe. Kluczem do sukcesu była ścisła współpraca obu przedsiębiorstw. Zespół projektowy firmy Comarch sprawował pieczę nad rozwiązaniem IT Dynamo Dresden począwszy od pierwszego dnia analizy, poprzez otwarcie Sklepu Kibica, aż po planowanie kolejnych etapów projektowych. Intensywna współpraca umożliwiła ponadto realizację projektu w wyznaczonych ramach czasowych. Znakomicie sprawdziło się również rozwiązanie Comarch zapewniające ciągłość sprzedaży na stanowiskach kasowych. Podczas otwarcia Sklepu Kibica oraz startu produkcyjnego Comarch ALTUM pozwoliło ono uniknąć konsekwencji wynikających z problemów ze stabilnością połączenia oferowanego przez lokalnego operatora telekomunikacyjnego i umożliwiło bezproblemową sprzedaż. Dostępne z poziomu Comarch ALTUM analizy zapewniają kadrze kierowniczej Sklepu Kibica dostęp do sprawdzonych i aktualnych danych, pochodzących ze wszystkich kanałów dystrybucji przedsiębiorstwa.

Perspektywy dalszej współpracy

W ramach dalszej współpracy Sklepu Kibica Dynamo Dresden i firmy Comarch przewidziane jest otwarcie kolejnych oddziałów korzystających z Comarch ALTUM.

Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top