Comarch wypisuje receptę na wyroby medyczne POLMIL

Przedsiębiorstwo POLMIL – importer i dystrybutor wyrobów medycznych na polskim rynku – postawił na rozwiązanie Comarch. Wraz z rozwojem działalności oraz wprowadzeniem na rynek produktów pod własną marką, POLMIL potrzebował systemu IT, który usprawniłby operacje magazynowe, a także pozwolił na analizę zgromadzonych danych oraz wyników finansowych firmy. Dodatkowo firma potrzebowała zbudować internetową platformę przetargową dla szpitali.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 

Dystrybutor zdecydował się na wdrożenie dwóch systemów: Comarch ERP XL oraz Comarch WMS. Rozwiązania są ze sobą zintegrowane i obsługują w firmie procesy handlowe, księgowe oraz magazynowe.

Pracownicy POLMIL od kilkunastu miesięcy na co dzień korzystają z kilku modułów systemu Comarch ERP XL: Handel, Zamówienia, Księgowość, Środki Trwałe, Płace i Kadry, e-commerce B2B, e-Sklep, Business Intelligence, Serwis oraz Administrator. Przedstawiciele POLMIL zaznaczają, że największe korzyści przyniosło im rozwiązanie Comarch WMS, które we współpracy z Comarch ERP XL umożliwiło kompleksową obsługę magazynu wysokiego składowania.
Wdrożenie tego systemu pozwoliło nam na zoptymalizowanie polityki magazynowej dzięki efektywnemu zarządzaniu zasobami. Jest to o tyle istotne, iż w branży medycznej bardzo ważne są daty partii, ich monitorowanie oraz nadzorowanie – podkreśla Dorota Rose, główna księgowa w POLMIL.
W ofercie importera i dystrybutora wyrobów medycznych znajduje się blisko 1500 produktów z różnych dziedzin medycyny, m.in.: materiały opatrunkowe, zestawy do badań ginekologicznych, igły, strzykawki, przyrządy diagnostyczne oraz odzież i akcesoria ochronne a także środki sterylne. Specyfika branży medycznej oraz surowe przepisy prawa farmaceutycznego wykluczają możliwość popełnienia najmniejszej pomyłki przy realizacji zamówień.
System Comarch WMS zbiera i udostępnia magazynierom informacje na temat dokładnej lokalizacji w magazynie konkretnej partii towaru. Pracownicy zostali wyposażeni w kolektory danych, które „podpowiadają” im, z którego regału i z której półki towar ma być pobrany. Taka funkcjonalność pozwala uniknąć ewentualnych pomyłek pracowników, co w znacznym stopniu zwiększa efektywność pracy – podkreśla Piotr Budzinowski, dyrektor działu Product Management Comarch ERP .
Uzupełnieniem wdrożenia był moduł Comarch Business Intelligence, który zapewnia firmie możliwość bieżącego raportowania wyników handlowych poszczególnych pracowników. Dodatkowo system BI pozwala na analizę przygotowanych przez POLMIL ofert pod kątem ich dopasowania do wymagań stawianych przez klientów. Wnioski i wskazówki płynące z tych analiz pozwalają na skuteczne przygotowanie ofert w przyszłości i w rezultacie podnoszenie wydajności.

Obecnie z systemu Comarch ERP XL korzysta 30 pracowników biurowych. Z kolei Comarch WMS został wdrożony w dwóch magazynach.
System Comarch ERP XL uporządkował nam wiele procesów. Zarówno po stronie logistycznej, jak i handlowej oraz zakres współpracy ECOD. Wdrożenie przeprowadzone przez firmę Kantata przebiegło sprawnie, a wsparcie powdrożeniowe gwarantuje nam bezpieczeństwo i dalszy rozwój. Po roku użytkowania rozwiązania Comarch nie wyobrażam sobie powrotu do poprzedniego sposobu pracy – mówi Dorota Rose, główna księgowa w POLMIL.
W codziennej pracy firma POLMIL korzysta również z aplikacji Przetargi, która jest w pełni zintegrowana z systemem Comarch ERP XL i służy jako centrum gromadzenia i przetwarzania informacji o przetargach, dokumentacji z nimi związanej, ale przede wszystkim o priorytetach realizacji wygranych przetargów.
Przy użyciu aplikacji pracownicy POLMIL rejestrują wszystkie przetargi, w których firma bierze udział z adnotacją o dacie rozpatrzenia oferty przetargowej, statucie rozpatrzenia postępowania itd. Jeżeli firma wygra przetarg, z automatu postępowanie przekształcane jest w umowę, w której wylistowane są towary potrzebne do realizacji zlecenia. Ten proces obsługiwany jest przez system Comarch ERP XL, który „podpowiada” pracownikom, jaka ilość produktów powinna być dostarczona do klienta – mówi Jakub Rzeczycki, account manger w Comarch.
Projekt został zrealizowany przez firmę Kantata sp. z o.o. z Bydgoszczy, która jest partnerem Comarch. W ramach usługi pracownicy POLMIL zostali przeszkoleni z obsługi i konfiguracji systemów Comarch.

Źródło: COMARCH

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top