Contrain usprawnia procesy z system ERP enova

ENOVA - ERPAgencja pracy tymczasowej Contrain, współpracująca z ponad 100 przedsiębiorstwami z Polski i pozostałych krajów UE, wdrożyła oprogramowanie enova. Implementacji systemu podjęła się firma Resolution Sp. z o.o., Autoryzowany Partner enova. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom, uporządkowane zostały najważniejsze procesy firmy.


CHARAKTRERYSTYKA FIRMY


Contrain to firma usługowa, od 1998 r. współpracująca z ponad 100 przedsiębiorstwami z Polski i pozostałych krajów UE (głównie Holandii), w zakresie zarządzania wykwalifikowaną kadrą różnego szczebla i jej zatrudnianiem oraz świadczenia usług w branży rolniczej, spożywczej, budowlanej, przemysłowej, medycznej oraz innych zleconych przez klientów.

WYZWANIA POSTAWIONE PRZED SYSTEMEM

Uprzednio stosowane rozwiązania informatyczne stosowane w przedsiębiorstwie cechowała heterogeniczność oraz niska wydajność. W realizacji procesów biznesowych wykorzystywano kilka różnych aplikacji, co wiązało się z wieloma ograniczeniami i znacznie spowalniało pracę. Ponieważ kluczowym elementem funkcjonowania przedsiębiorstwa jest możliwość ewidencjonowania oraz naliczania wynagrodzeń dla pracowników tymczasowych pracujących w kraju i za granicą, głównym wyzwaniem postawionym przed systemem było usprawnienie tych procesów.

ROZWIĄZANIE

Po szczegółowej analizie systemów dostępnych na rynku, zarząd firmy zdecydował się na oprogramowanie enova, które docelowo będzie wykorzystane w każdym zakresie funkcjonowania przedsiębiorstwa. W początkowym okresie wdrożono enova w obszarach: księgowość i finanse, kadry i płace, zakupy i sprzedaż, projekty oraz analizy wielowymiarowe. Zaimplementowano dodatkowe funkcjonalności, takie jak: zatrudnianie i naliczanie wynagrodzeń dla pracowników tymczasowych pracujących za granicą, zintegrowano z systemami bankowymi oraz z kilkoma kluczowymi systemami zewnętrznymi funkcjonujacymi w przedsiębiorstwie. Wprowadzono również szereg zmian programistycznych dostosowujacych enova do procesów biznesowych firmy.

Po ustabilizowaniu pierwszej fazy wdrożenia, podjęto decyzję o przeniesieniu kolejnych funkcjonalności, dotychczas utrzymywanych w innych systemach, do enova. Wykorzystano moduł Workflow w procesie rejestracji dokumentów kosztowych, dzięki czemu firma uzyskała pełną elektroniczną kontrolę nad dostarczanymi do firmy dokumentami kosztowymi (rejestracja, skanowanie, archiwizacja, opis merytoryczny, akceptacja upoważnionych osób, automatyczne generowanie dokumentów księgowych).

Obecnie trwają prace nad usystematyzowaniem systemu analitycznego, uruchomieniem systemu planowania, budżetowania oraz rozliczania projektów oraz przeniesieniem kolejnych funkcjonalności do enova.

Źródło: www.enova.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top