Impuls do optymalizacji produkcji

 P.V. Prefabet Kluczbork SA, którego głównym udziałowcem jest niemiecka firma P.V. Betonfertigteilwerke GmbH. istnieje na rynku od 1997 roku. Specjalizuje się w produkcji oraz sprzedaży kompletnych, ekologicznych kanalizacji betonowych i żelbetowych. W ofercie firma posiada również zbiorniki betonowe o różnych średnicach, oczyszczalnie ścieków, separatory, a także systemy zabezpieczeń drogowych.


Główną zaletą oferowanych wyrobów jest ich wysoka jakość potwierdzona polskimi certyfikatami Cebet i niemieckimi ATV A127 oraz ich ekologiczne oblicze gwarantowane betonową techniką produkcji. Z rozwiązań PV Prefabet Kluczbork SA korzystają klienci z kraju i zagranicy. Firma jest liderem w swej branży, zajmując w obszarze produkcji studni betonowych ok. 10% rynku, a w obszarze rur betonowych i żelbetowych ok. 15 %.

Pierwsze efekty optymalizacji

Konieczność sprostania wymaganiom rosnącej liczby klientów oraz optymalizacji produkcji skłoniła Zarząd P.V. Prefabet do wdrożenia systemu klasy ERP. Zdecydowano się na zakup pełnego pakietu Impuls, z którego jednocześnie korzysta 29 użytkowników. System obejmuje takie obszary funkcjonowania firmy jak: Finanse Księgowość Koszty, Kadry Płace, Środki Trwałe, Produkcja, Gospodarka Materiałowa, Dystrybucja oraz Zarządzanie Relacjami z Klientami – CRM.

Jednym z najważniejszych oczekiwań klienta wobec zakończonego w 2006 roku wdrożenia było pojawienie się korzyści w sferze produkcji. Efektywne wsparcie dotyczyć miało technicznego przygotowania produkcji, bilansowania zapotrzebowań materiałowych, rozwiązania problemu „wąskich gardeł” czy zarządzania zleceniami. Mimo trwających równocześnie zmian organizacyjnych zaimplementowana w Prefabecie funkcjonalność MRP stosunkowo szybko przyniosła pierwsze efekty.

Dzięki zaawansowanemu systemowi raportowania i zestawień statystycznych władze spółki zyskały dostęp do aktualnych i szczegółowych informacji pozwalających na modyfikowanie poszczególnych procesów produkcyjnych – mówi Krystian Stefan, Dyrektor Zarządzający PV Pefabet

System rosnący razem ze strukturą

Od momentu wdrożenia firma uruchomiła nowy, zakład produkcyjny, co pozwoliło ocenić gotowość systemu do obsługi poszerzanej struktury firmy. Impuls zapewnia szybką łączność oraz dostępność do danych z każdego miejsca w terenowej strukturze przedsiębiorstwa. Osoby do tego uprawnione uzyskały dostęp do głównego serwera, co znacząco skróciło czas przygotowywania potrzebnych dokumentów. Funkcjonujący system Impuls jest w pełni przygotowany do dalszej rozbudowy struktury firmy oraz zwiększania ilości użytkowników.

Nowe informacje wspierające obsługę klienta

Raporty generowane przez system, szczególnie w obszarze sprzedaży i dystrybucji stały się istotnymi narzędziami wspierającymi zarządzanie przedsiębiorstwem. Najbardziej wymierny okazał się wpływ nowego oprogramowania na czas realizacji zleceń. Pierwsze pomiary wykazały, że uległ on skróceniu o ok. 15%. Dzięki zaawansowanym mechanizmom optymalizacji „zaszytym” w systemie szybsza obsługa klienta możliwa jest na wszystkich etapach realizacji zlecenia - od przyjęcia zapytania do wydania gotowego towaru.

Dzięki dostępowi do informacji możemy porządkować procesy wytwórcze, lepiej wykorzystując nasz potencjał. Skuteczniej możemy również monitorować realizację zamówień, co korzystnie wpłynęło na nasze relacje z kontrahentami – dodaje Dyrektor Stefan

Dedykowane rozwiązanie

Specjaliści BPSC podjęli się również nietypowego wyzwania – przygotowali specjalistyczny moduł wspomagający proces projektowania i produkcji studni. Rozwiązanie to pozawala na stworzenie pełnej specyfikacji wskazującej materiał i elementy, z których zostanie wykonany planowany element. Na tej podstawie w module produkcyjnym powstaje szczegółowy plan i harmonogram produkcji określający jej etapy i wszystkie zasoby wymagane do realizacji zamówienia. Nowy system ułatwia także nadzór nad pracą nowoczesnych, zautomatyzowanych węzłów betoniarskich. Dzięki integracji tego rozwiązania z systemem Impuls Dział Handlowy zyskał możliwość łatwego przygotowania ofert w różnych wariantach a przygotowanie zleceń produkcyjnych stało się procesem w pełni zautomatyzowanym.

Wdrożenie w ramach klasycznego modelu współpracy

Wdrożenie rozpoczęła analiza procesów, do której po stronie Klienta powołany został zespół ściśle współpracujący z ekspertami BPSC. Wolą zarządzających PV Prefabet było uruchomienie systemu z początkiem kolejnego roku kalendarzowego, przy skróceniu do minimum okresu testów. Wymagało to sprawnego współdziałania specjalistów odpowiedzialnych za wdrożenie z przedstawicielami PV Prefabet wyznaczonymi do wsparcia działań w poszczególnych obszarach. Intensywne prace na przełomie roku pozwoliły na uruchomienie systemu bez konieczności czasowego utrzymywania podwójnego oprogramowania.

Dobre doświadczenia związane z funkcjonowaniem systemu Impuls sprawiły, że rozważane jest zaproponowanie wdrożenia systemu ERP w niemieckiej siedzibie koncernu P.V. Betonfertigteilwerke GmbH.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top