Infor FMS SunSystems - technologia z gwarancją rozwoju

 Decyzja o równoległym rozwoju wersji SunSystems - czwartej i piątej - potwierdza realizację przez Infor Global Solutions strategii dostarczania wysokiej klasy narzędzi informatycznych zarówno dużym korporacjom, jak i przedsiębiorstwom z sektora MSP.


W tegorocznym raporcie analityków z Aberdeen Group obejmującym ‘Top 100’- producentów technologii IT, którzy wywierają największy wpływ na rynek oprogramowania - firma Infor Global Solutions zajęła 18 miejsce. Ten fakt nie powinien dziwić specjalistów z branży, którzy śledzą zmiany na rynku – w ostanim roku finansowym Infor Global Solutions dzięki kolejnym akwizycjom osiągnął obroty przekraczające 2 miliardy USD i znalazł się w gronie 10 największych producentów oprogramowania dla przedsiębiorstw na świecie. Równocześnie Infor pozostaje wierny koncepcji oferowania produktów dla konkretnych branż przemysłu, dla firm różnej wielkości i dla różnych obszarów geograficznych. Skutki realizacji tej strategii odczuwają już Klienci firmy Hogart, która stała się polskim partnerem Infor Global Solutions po przejęciu przez Infor firmy Systems Union w 2006 r.

Wkrótce po przejęciu SunSystems Infor zdecydował o równoległym rozwoju czwartej i piątej wersji oprogramowania. Strategia ta wychodzi naprzeciw oczekiwaniom polskich użytkowników aplikacji Infor FMS SunSystems. Korzystają oni od lat z podstawowych funkcjonalności SunSystems v. 4 i często nie znajdowali uzasadnienia dla inwestycji w wymianę oprogramowania, które w dotychczasowej wersji spełnia swoją rolę. Obecnie mogą oni dokonywać upgradu do wersji 4.3, która pojawiła się w Polsce na początku 2008 r. Największe jej zalety to nowe, graficzne menu główne systemu oraz kompatybilność technologiczna z bazami danych MS SQL Server 2005 i Oracle 10g. Dodatkowo mogą oni skorzystać z funkcji Global Security Framework, czyli zintegrowanego mechanizmu zarządzania dostępem, identycznego z tym, który wchodzi w skład SunSystems 5.3, a został wprowadzony do systemu na bazie wymagań regulacji SOX (Sarbanes-Oxley). Mechanizm ten gwarantuje zintegrowaną z systemem operacyjnym kontrolę dostępu, tak ważną z punktu widzenia bezpieczeństwa informacji, na który kładzie się coraz większy nacisk, zwłaszcza w instytucjach finansowych. Poza tym znacznie uproszczona została obsługa drukarek sieciowych, które uprzednio dostępne były wyłącznie w trybie terminalowym.

W Polsce SunSystems 4.3.3 użytkują już m.in. Polskie Książki Telefoniczne, PTE PZU, a także Credit Suisse Asset Management. Firma Polskie Książki Telefoniczne korzysta z rozwiązania SunSystems od kilkunastu lat. Przejście z wersji 4.2.6 na 4.3.3 okazało się dla niej prawdziwym skokiem technologicznym i funkcjonalnym. Użytkownicy z entuzjazmem przyjęli możliwość posługiwania się interfejsem graficznym. Od strony biznesowej największe korzyści przyniosło PKT zastosowanie nowych możliwości analitycznych, które dostępne są w module Menedżer Procesów. Ponadto, wersja 4.3.3 współpracuje z narzędziem analitycznym Vision.

Po wprowadzeniu do nowej wersji SunSystems korporacyjnych kodów produktów, korporacyjnego planu kont i korporacyjnych centrów kosztów konsolidacja danych odbywa się w sposób automatyczny. W nowej wersji aplikacji mamy też wbudowane rejestry VAT, zaś zastosowanie Vision XL do tworzenia dekretów księgowych znacznie usprawniło pracę na dużych wolumenach danych – mówi Mariusz Pietuszyński, Dyrektor Finansowy PKT.

Wdrożenie wersji 4.3.3 ma w planach także spółka SKARBIEC Asset Management Holding, która korzysta z SunSystems 4.2.6 od 2002 r.

Dla nas kluczowa jest łatwość administrowania systemem i odpowiednia funkcjonalność. Dotychczas wystarczała nam obsługa księgi głównej i środków trwałych. Być może przy okazji upgrade’u zdecydujemy się także na zastosowanie SunSystems do fakturowania. Dlatego cieszymy się, że rozwijana jest wersja czwarta, która pozwoli nam zracjonalizować wielkość projektu w stosunku do potrzeb - przyznaje Dariusz Zarecki, Dyrektor Departamentu Księgowości, SKARBIEC AMH.

Infor Global Solutions zapowiada wypuszczenie kolejnej wersji Sun Systems v 4 jeszcze w tym roku. Obecnie prace rozwojowe koncentrują się na zwiększeniu jakości technologicznej i funkcjonalnej tej aplikacji, a zaowocują m.in. dostosowaniem oprogramowania do najnowszych platform, w tym Windows Server 2008 i 64-bitowych systemów operacyjnych. Mając na uwadze zachowanie efektywności inwestycji poczynionych przez użytkowników, Infor Global Solutions zapowiada kolejne wersje linii czwartej, które będą wprowadzone rokrocznie. Rozwój tego produktu, prócz zwiększania funkcjonalności, dodawania kolejnych platform i stałego doskonalenia jakości, ma na celu doprowadzenie do pełnej integralności z innymi produktami Inforu rozwijanymi zgodnie z architekturą SOA.

Tym niemniej to wersja SunSystems 5.3 pozostaje flagowym produktem z rodziny rozwiązań Infor FMS SunSystems. Charakteryzuje się rozbudowaną funkcjonalnością, koncepcją modułów biznesowych, a ponadto umożliwia zaawansowaną integrację z innymi aplikacjami. To rozwiązanie dające większą przejrzystość sprawozdań finansowych oraz zapewniające zgodność ze stale zmieniającymi się regulacjami lokalnymi, które są niezbędne do kontroli oraz raportowania. FMS SunSystems 5.3 zwiększa efektywność operacji finansowych oraz sprawuje kontrolę nad kosztami poprzez dostęp do właściwych danych w dowolnym momencie (na żądanie). SunSystems 5.3 współpracuje zarówno z bazami danych Microsoft SQL Server 2003 oraz 2005, jak i Oracle 9i oraz 10g. Ulepszony interfejs użytkownika ułatwia pracę w środowisku Microsoft Windows, a także pozwala użytkownikom na szybki wgląd do raportów. To produkt, który charakteryzuje wysoka elastyczność, pełna dostępność parametryzacji dla użytkownika oraz łatwość rozbudowy systemu w przyszłości. Te cechy przesądzają jednak o bardziej złożonym procesie jego implementacji.

Upgrade jest zawsze decyzją biznesową, a nie technologiczną. Dlatego cieszy nas fakt, że nasi Klienci mają obecnie wybór pomiędzy szybkim i łatwym przejściem na kolejną wersję SunSystems 4.x, a złożonym technologicznie i biznesowo wdrożeniem SunSystems 5. Ze względu na dużą elastyczność oraz modyfikowalność interfejsu użytkownika wdrożenie to trwa z reguły kilka miesięcy i wymaga inwestycji większej o rząd wielkości. Tą drugą opcję wybierają więc firmy, które jak Roche, zaplanowały znaczącą przebudowę procesów w logistyce, lub takie, które jak PZU przeprowadzały zmianę kilku systemów równolegle i wybrały SunSystems 5.3 ze względu na zaawansowane mechanizmy integracyjne zgodne z architekturą SOA (Software Oriented Architecture) - podkreśla Piotr Cierlik, Dyrektor Zarządzający w firmie Hogart.

Infor Global Solutions zapowiada wprowadzenie na rynek kolejnej wersji SunSystems 5.4 na początku 2009 r. Będzie ona współpracować m.in. z Windows Vista i 64-bitowymi systemami operacyjnymi. Użytkownicy mogą spodziewać kolejnych funkcjonalności i zmniejszenia kosztów utrzymania aplikacji. Główny nacisk położony będzie jednak na zintegrowanie tego rozwiązania z technologią Infor Open SOA.

Źródło: www.hogart.pl


SŁOWA KLUCZOWE DLA DANEGO ARTYKUŁU:

ERP, SUNSYSTEMS 5, HOGART, SOA, ORACLE, INFOR GLOBAL SOLUTIONS

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top