PROFIm oszczędza dzięki IFS APPLICATIONS™
Firma PROFIm wytwarza krzesła głównie na zamówienie, przy czym serie są bardzo krótkie (średnio do 10 sztuk). W tej sytuacji bardzo ważne staje się prawidłowe oszacowanie niezbędnych do produkcji materiałów oraz ustalenie dokładnego terminu realizacji zamówienia. System ERP – IFS Applications™ wspomaga zarządzanie firmą w tym i wielu innych obszarach.
PROFIm to jeden z czołowych producentów na rynku siedzisk biurowych. Firma powstała w 1991 roku i od początku działalności starano się stworzyć wyrazistą markę dla oferowanych produktów. Krzesła i fotele produkowane w fabryce wyróżnia rozpoznawalny design, ergonomiczne rozwiązania i wysoka jakość.
Oferta firmy to wszechstronna baza produktów przeznaczonych do biur i innych pomieszczeń, takich jak recepcje, poczekalnie, sale konferencyjne czy audytoryjne. Fotele i krzesła PROFIm od lat są obecne na międzynarodowych targach i wystawach, takich jak Międzynarodowe Targi Mebli i Wyposażenia Wnętrz Orgatec w Kolonii, Office Life w Pradze czy Międzynarodowe Targi Poznańskie. Produkty tej marki były wielokrotnie nagradzane i wyróżnianie w prestiżowych konkursach, m.in. Dobry Wzór, Wzór Roku, Produkt Roku, Diament Meblarstwa, Top Design Award.
Niezbędna integracja
Przed wdrożeniem systemu IFS Applications™ do wspomagania zarządzania w PROFIm wykorzystywano kilka specjalizowanych, niezależnych systemów IT, między innymi system finansowo-księgowy. Brak integracji oprogramowania wymagał jednak nieustannego, czasochłonnego transferu danych pomiędzy tymi systemami.
W 2003 roku zarząd firmy podjął decyzję o wymianie wszystkich funkcjonujących systemów na zintegrowany system wspomagający zarządzanie klasy ERP. W wyniku analizy rynku dostawców wybrano rozwiązanie IFS Applications™. Zdecydowała dobra cena i funkcjonalność systemu. Prace nad projektem wdrożenia rozpoczęły się już pod koniec 2003 roku.
W pierwszym etapie prac wdrożono moduły: IFS Produkcja™, IFS Dystrybucja™, IFS Finanse™, IFS Zasoby Ludzkie™ oraz IFS Płace™. W ramach modułu IFS Dystrybucja™ wdrożono komponenty: IFS/Zamówienia Klientów™ - nadzorujący terminowość dostaw i umożliwiający sprawną obsługę klientów oraz IFS/Zakupy™ - wspomagający realizację zaopatrzenia pod kątem procesów produkcyjnych i innych obszarów związanych z funkcjonowaniem firmy. Zaopatrzenie materiałowe jest wspierane przez procesy MRP oparte na zamówieniach klientów, bieżących zleceniach produkcyjnych oraz funkcjonującym w firmie planie głównym produkcji.
Najważniejszym obszarem wdrożenia w PROFIm systemu ERP była produkcja, a w jej ramach ewidencjonowanie stosowanych technologii oraz nadzór nad planowaniem i realizacją produkcji w obrębie całego przedsiębiorstwa złożonego z wielu zakładów i działów. Jednocześnie celem wdrożenia komponentu IFS Produkcja™ było zapewnienie lepszego nadzorowania kosztów zarówno całego przedsiębiorstwa, jak i pojedynczego wyrobu. Rozwiązaniem objęto także system kadrowo-płacowy realizujący pełną ewidencję pracowniczą, procesy naliczania i rozliczania płac (z uwzględnieniem akordu) oraz wyposażenie pracowników.
W następnych etapach wdrożenia skupiono się na funkcjach zarządzania posiadanym majątkiem, wzmocnieniu możliwości planistycznych dotyczących obsługi produkcji, w tym także kontroli jakości, oraz jakościowej zmianie w kontaktach PROFIm z kontrahentami. Wdrożenie objęło moduły: IFS Wyposażenie™ (ewidencja majątku przedsiębiorstwa), IFS Remonty™ (obsługa profilaktyczna i naprawcza) oraz IFS CRM™ (wsparcie kontaktów z klientami). Dzięki rozbudowanej funkcjonalności witryny internetowej klienci uzyskali m. in. możliwość śledzenia na bieżąco własnych zamówień.
Prace przy projekcie wdrożeniowym trwały w PROFIm do połowy 2006 r. Bezpośrednio po uruchomieniu z systemu korzystało 200 użytkowników, w tym 100 na produkcji. Obecnie łączna liczba użytkowników IFS Applications™ w przedsiębiorstwie wynosi 235.
System ERP wspomaga zarządzanie wszystkimi obszarami działalności przedsiębiorstwa: począwszy od zamówień materiałów, przez nadzorowanie produkcji aż do planowania i prognozowania mocy produkcyjnych.
W jego skład wchodzą następujące moduły funkcjonalne: IFS Finanse™, IFS Dystrybucja™, IFS Produkcja™, IFS Remonty™, IFS Zasoby Ludzkie™, IFS Płace™, IFS CRM™, IFS/Harmonogramowanie Operacyjne™, IFS Zarządzanie Dokumentacją™, IFS/Szkolenia™, IFS/Harmonogramy Zakupów™, IFS/Planowanie Popytu™, IFS Analiza Zarządcza™, IFS/Witryny Internetowe dla Kontrahentów™ oraz IFS/Kontrola Jakości™.
System wspomagania zarządzania i zaimplementowane w nim rozwiązania są w PROFIm ciągle doskonalone - zarówno organizacyjnie, jak i poprzez rozbudowę dostępnych funkcjonalności. Obecnie trwa kolejny, czwarty etap wdrożenia, którego celem jest integracja IFS Applications™ z obsługą procesów wspierających działalność magazynów wysokiego składowania.
Wydajność w górę, koszty w dół Wdrożenie IFS Applications™ pozwoliło na skrócenie czasu realizacji zamówień oraz zmniejszenie kosztów. Moduł IFS/Harmonogramowanie Operacyjne™ wraz z modułami produkcyjnymi pozwala na prognozowanie mocy produkcyjnych, co przyczynia się do jeszcze lepszego zarządzania i dalszego obniżania kosztów.
Efekty finansowe wdrożenia zauważono już po kilku miesiącach działania systemu. Dzięki IFS Applications™ można określić wszystkie elementy rzeczywistych kosztów oraz miejsce ich powstawania. Rozliczane są materiały i półprodukty oraz wyroby gotowe. Możliwe jest planowanie i bilansowanie mocy produkcyjnych. Zmniejszyły się stany magazynowe, a rotacja materiałów w magazynie zwiększyła się. Moduł IFS/Harmonogramowanie Operacyjne™ wraz z systemem MRP pozwalają na określenie właściwej daty realizacji zamówienia. W wyniku wdrożenia udało się skrócić do 14 dni termin realizacji zamówień.
Oferta firmy to wszechstronna baza produktów przeznaczonych do biur i innych pomieszczeń, takich jak recepcje, poczekalnie, sale konferencyjne czy audytoryjne. Fotele i krzesła PROFIm od lat są obecne na międzynarodowych targach i wystawach, takich jak Międzynarodowe Targi Mebli i Wyposażenia Wnętrz Orgatec w Kolonii, Office Life w Pradze czy Międzynarodowe Targi Poznańskie. Produkty tej marki były wielokrotnie nagradzane i wyróżnianie w prestiżowych konkursach, m.in. Dobry Wzór, Wzór Roku, Produkt Roku, Diament Meblarstwa, Top Design Award.
Niezbędna integracja
Przed wdrożeniem systemu IFS Applications™ do wspomagania zarządzania w PROFIm wykorzystywano kilka specjalizowanych, niezależnych systemów IT, między innymi system finansowo-księgowy. Brak integracji oprogramowania wymagał jednak nieustannego, czasochłonnego transferu danych pomiędzy tymi systemami.
Dla dalszego rozwoju musieliśmy zdecydować się na kompleksową informatyzację - mówi Grzegorz Dybus, Dyrektor ds. Logistyki i Produkcji Metalowej w PROFIm. "Rozpoczęliśmy poszukiwania zintegrowanego systemu informatycznego, który zaspokoi rosnące potrzeby firmy i pozwoli zapanować nad coraz większą liczbą indeksów materiałowych, pozwalając jednocześnie na rozliczanie rzeczywistych kosztów.Analiza kosztów i planowanie produkcji mają w PROFIm kluczowe znaczenie, gdyż z jednej strony ułatwiają ograniczanie kosztów, a z drugiej zapewniają jak najkrótszy termin dostawy.
Nad tymi elementami mógł zapanować jedynie kompleksowy system informatyczny wspomagający każdy etap produkcji - od złożenia zamówienia przez klienta do wysyłki gotowego produktu - dodaje Grzegorz Dybus.Przede wszystkim produkcja
W 2003 roku zarząd firmy podjął decyzję o wymianie wszystkich funkcjonujących systemów na zintegrowany system wspomagający zarządzanie klasy ERP. W wyniku analizy rynku dostawców wybrano rozwiązanie IFS Applications™. Zdecydowała dobra cena i funkcjonalność systemu. Prace nad projektem wdrożenia rozpoczęły się już pod koniec 2003 roku.
W pierwszym etapie prac wdrożono moduły: IFS Produkcja™, IFS Dystrybucja™, IFS Finanse™, IFS Zasoby Ludzkie™ oraz IFS Płace™. W ramach modułu IFS Dystrybucja™ wdrożono komponenty: IFS/Zamówienia Klientów™ - nadzorujący terminowość dostaw i umożliwiający sprawną obsługę klientów oraz IFS/Zakupy™ - wspomagający realizację zaopatrzenia pod kątem procesów produkcyjnych i innych obszarów związanych z funkcjonowaniem firmy. Zaopatrzenie materiałowe jest wspierane przez procesy MRP oparte na zamówieniach klientów, bieżących zleceniach produkcyjnych oraz funkcjonującym w firmie planie głównym produkcji.
Najważniejszym obszarem wdrożenia w PROFIm systemu ERP była produkcja, a w jej ramach ewidencjonowanie stosowanych technologii oraz nadzór nad planowaniem i realizacją produkcji w obrębie całego przedsiębiorstwa złożonego z wielu zakładów i działów. Jednocześnie celem wdrożenia komponentu IFS Produkcja™ było zapewnienie lepszego nadzorowania kosztów zarówno całego przedsiębiorstwa, jak i pojedynczego wyrobu. Rozwiązaniem objęto także system kadrowo-płacowy realizujący pełną ewidencję pracowniczą, procesy naliczania i rozliczania płac (z uwzględnieniem akordu) oraz wyposażenie pracowników.
Dzięki integracji wszystkich elementów, włącznie z obiegiem dokumentów, w systemie IFS Applications™ możliwy jest dostęp do wszelkich informacji z każdego miejsca, a jednolity format danych zapewnia łatwość ich obróbki oraz możliwość przeprowadzania różnorodnych analiz z wykorzystaniem wszelkich dostępnych źródeł. To pozwala na efektywniejsze zarządzanie firmą - informuje Grzegorz Dybus.Zarządzanie majątkiem i CRM
W następnych etapach wdrożenia skupiono się na funkcjach zarządzania posiadanym majątkiem, wzmocnieniu możliwości planistycznych dotyczących obsługi produkcji, w tym także kontroli jakości, oraz jakościowej zmianie w kontaktach PROFIm z kontrahentami. Wdrożenie objęło moduły: IFS Wyposażenie™ (ewidencja majątku przedsiębiorstwa), IFS Remonty™ (obsługa profilaktyczna i naprawcza) oraz IFS CRM™ (wsparcie kontaktów z klientami). Dzięki rozbudowanej funkcjonalności witryny internetowej klienci uzyskali m. in. możliwość śledzenia na bieżąco własnych zamówień.
Prace przy projekcie wdrożeniowym trwały w PROFIm do połowy 2006 r. Bezpośrednio po uruchomieniu z systemu korzystało 200 użytkowników, w tym 100 na produkcji. Obecnie łączna liczba użytkowników IFS Applications™ w przedsiębiorstwie wynosi 235.
System ERP wspomaga zarządzanie wszystkimi obszarami działalności przedsiębiorstwa: począwszy od zamówień materiałów, przez nadzorowanie produkcji aż do planowania i prognozowania mocy produkcyjnych.
W jego skład wchodzą następujące moduły funkcjonalne: IFS Finanse™, IFS Dystrybucja™, IFS Produkcja™, IFS Remonty™, IFS Zasoby Ludzkie™, IFS Płace™, IFS CRM™, IFS/Harmonogramowanie Operacyjne™, IFS Zarządzanie Dokumentacją™, IFS/Szkolenia™, IFS/Harmonogramy Zakupów™, IFS/Planowanie Popytu™, IFS Analiza Zarządcza™, IFS/Witryny Internetowe dla Kontrahentów™ oraz IFS/Kontrola Jakości™.
System wspomagania zarządzania i zaimplementowane w nim rozwiązania są w PROFIm ciągle doskonalone - zarówno organizacyjnie, jak i poprzez rozbudowę dostępnych funkcjonalności. Obecnie trwa kolejny, czwarty etap wdrożenia, którego celem jest integracja IFS Applications™ z obsługą procesów wspierających działalność magazynów wysokiego składowania.
Wydajność w górę, koszty w dół Wdrożenie IFS Applications™ pozwoliło na skrócenie czasu realizacji zamówień oraz zmniejszenie kosztów. Moduł IFS/Harmonogramowanie Operacyjne™ wraz z modułami produkcyjnymi pozwala na prognozowanie mocy produkcyjnych, co przyczynia się do jeszcze lepszego zarządzania i dalszego obniżania kosztów.
Efekty finansowe wdrożenia zauważono już po kilku miesiącach działania systemu. Dzięki IFS Applications™ można określić wszystkie elementy rzeczywistych kosztów oraz miejsce ich powstawania. Rozliczane są materiały i półprodukty oraz wyroby gotowe. Możliwe jest planowanie i bilansowanie mocy produkcyjnych. Zmniejszyły się stany magazynowe, a rotacja materiałów w magazynie zwiększyła się. Moduł IFS/Harmonogramowanie Operacyjne™ wraz z systemem MRP pozwalają na określenie właściwej daty realizacji zamówienia. W wyniku wdrożenia udało się skrócić do 14 dni termin realizacji zamówień.
System IFS Applications™ przyczynił się do zmniejszenia kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności oraz pozwolił na skrócenie cyklu produkcyjnego. Przedsiębiorstwo wciąż się rozwija i zwiększa produkcję, a dzięki wdrożonemu systemowi możemy bez przeszkód podejmować nowe wyzwania - konkluduje Grzegorz Dybus.
Jest to tym bardziej istotne, że firma PROFIm co roku podejmuje wyzwania i zdobywa prestiżowe tytuły w różnych konkursach. W ciągu kilkunastu lat działalności zgromadziła na swoim koncie m.in. takie wyróżnienia, jak:
- Kilkukrotny tytuł "Gazeli Biznesu"
- Tytuł "Perły Polskiej Gospodarki"
- Tytuł "Jakość Roku"
- Certyfikat Innowacyjności
- Certyfikat Rzetelności
- Wiele nagród i wyróżnień dla produktów (np. Produkt Roku, Diament Meblarstwa, Top Design Award)
O FIRMIE PROFIm
Firma PROFIm, założona w 1991 r. w Turku koło Konina, jest jednym z czołowych producentów krzeseł biurowych na polskim rynku. Obecnie w przedsiębiorstwie jest zatrudnionych około 1200 osób, a łączna produkcja wynosi ponad 70 tysięcy krzeseł miesięcznie. W ciągu ostatnich 10 lat przychody ze sprzedaży wzrosły w PROFIm ponad trzykrotnie, osiągając w 2009 r. wysokość 200 mln zł. W latach 2008-2010 firma zrealizowała wiele projektów inwestycyjnych dofinansowanych z funduszy UE. Do użytku zostały oddane nowe hale produkcyjno-magazynowe oraz innowacyjne linie produkcyjne. Obecnie trwają prace nad kolejnymi projektami, obejmujące m.in. włączenie w informatyczny przepływ informacji magazynu wysokiego składowania.
PROFIm posiada certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001:2008. W uznaniu za umiejętne wykorzystanie technologii informatycznych w procesie zarządzania, przedsiębiorstwo otrzymało tytuł Lidera Informatyki 2006 w kategorii Przemysł w prestiżowym konkursie organizowanym przez tygodnik Computerworld.
Korzyści z wdrożenia IFS Applications™:
Firma PROFIm, założona w 1991 r. w Turku koło Konina, jest jednym z czołowych producentów krzeseł biurowych na polskim rynku. Obecnie w przedsiębiorstwie jest zatrudnionych około 1200 osób, a łączna produkcja wynosi ponad 70 tysięcy krzeseł miesięcznie. W ciągu ostatnich 10 lat przychody ze sprzedaży wzrosły w PROFIm ponad trzykrotnie, osiągając w 2009 r. wysokość 200 mln zł. W latach 2008-2010 firma zrealizowała wiele projektów inwestycyjnych dofinansowanych z funduszy UE. Do użytku zostały oddane nowe hale produkcyjno-magazynowe oraz innowacyjne linie produkcyjne. Obecnie trwają prace nad kolejnymi projektami, obejmujące m.in. włączenie w informatyczny przepływ informacji magazynu wysokiego składowania.
PROFIm posiada certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001:2008. W uznaniu za umiejętne wykorzystanie technologii informatycznych w procesie zarządzania, przedsiębiorstwo otrzymało tytuł Lidera Informatyki 2006 w kategorii Przemysł w prestiżowym konkursie organizowanym przez tygodnik Computerworld.
Korzyści z wdrożenia IFS Applications™:
- Reorganizacja procesów biznesowych
- Zmniejszenie kosztów
- Skrócenie czasu realizacji zamówień
- Zwiększenie obrotu towarowego
- Zwiększenie wydajności pracy
- Wzmocnienie przewagi konkurencyjnej
Moduły IFS Applications™:
Etap 1:
- IFS Finanse™
- IFS Dystrybucja™
IFS Produkcja™™ - IFS Zasoby Ludzkie™
- IFS Płace™
Etap 2:
- IFS CRM™
- IFS/Harmonogramowanie Operacyjne™
- IFS Remonty™
- IFS Zarządzanie Dokumentacją™
- IFS/Szkolenia™
Etap 3:
- IFS/Harmonogramy Zakupów™
- IFS/Planowanie Popytu™
- IFS Analiza Zarządcza™
- IFS/Witryny Internetowe dla Kontrahentów™
- IFS/Kontrola Jakości™
Etap 4 (w trakcie realizacji):
Integracja IFS Applications™ z obsługą procesów wspierających działalność magazynów wysokiego składowania
Liczba użytkowników: 235
Dzięki niemu możemy lepiej dostosować się do potrzeb naszych klientów, obniżyć koszty oraz mimo rosnącej sprzedaży utrzymać krótki czas realizacji zleceń" - mówi Ryszard Rychlik, Prezes Zarządu PROFIm Źródło: www.ifsworld.comŹródło: www.ifsworld.com