Dronehub, europejski lider w dziedzinie rozwiązań dronowych typu „drone-in-a-box” i Partner IBM, poinformował o współpracy z IBM w zakresie rozwiązań do zarządzania wolumenami danych i budowania technologii nowej generacji na potrzeby AI dla operacji dronowych.
 

 REKLAMA 
 KLIKNIJ I POBIERZ RAPORT ERP 
 
W odpowiedzi na szybki rozwój i dynamicznie zmieniające się środowisko biznesowe, polska firma Dronehub poszukiwała wydajnej i skalowalnej infrastruktury serwerowej dla AI, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na analizy w czasie rzeczywistym. Ponieważ Dronehub koncentruje się na rozwoju autonomicznych stacji dokujących dla dronów, rozpoczął współpracę z IBM w celu wykorzystania serwerów IBM Power Systems z Akceleracją AI do usprawnienia misji inspekcyjnych i infrastruktury naziemnej. W wyniku tej współpracy Dronehub zwiększy swoje możliwości wsparcia podmiotów z rozległą infrastrukturą poprzez zmniejszenie kosztów monitoringu i pozyskiwania danych z przestrzeni powietrznej w czasie rzeczywistym.

Współpraca z IBM pozwala nam wdrażać nowe koncepcje i algorytmy niezbędne do dalszego rozwoju naszych systemów dronowych. Dzięki połączeniu naszego branżowego know-how z technologią IBM, będziemy w stanie stworzyć nowe możliwości biznesowe i badawcze w oparciu o technologię nowej generacji na potrzeby AI dla naszych operacji dronowych"- mówi Vadym Melnyk, założyciel i prezes Dronehub.


Rynek dronów w Polsce rozwija się dynamicznie i zdobywa coraz większy udział we wszystkich dziedzinach przemysłu i życia. Jak podaje Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP), liczba operacji z użyciem dronów w 2020 roku wyniosła ok. 300 000 i zrównała się z liczbą lotów awionetek.

Technologia nowej generacji udostępniana na potrzeby AI znacząco przyspieszy dalszy rozwój branży lotniczej. Dzięki wsparciu rozwiązań IBM możliwe będzie realizowanie jeszcze bardziej zaawansowanych projektów użycia dronów w różnych sektorach - od rolnictwa po kolejnictwo. Bliska współpraca IBM i Dronehub jest doskonałym przykładem na to, jak przełożyć siłę nowych technologii i potencjał AI na korzyści dla klientów - mówi Sebastian Jeliński, Senior Server Solutions Consultant, IBM.


Źródło: IBM

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top