System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Barracuda wprowadza do oferty pierwsze w branży zaawansowane zapory sieciowe nowej generacji w cenie poniżej 700 dolarów. Producent zaprezentował cztery nowe urządzenia typu desktop, skierowane do organizacji, które w coraz większym stopniu polegają na aplikacjach chmurowych, takich jak „oprogramowanie jako usługa” (software-as-a-service, SaaS), Microsoft Office 365 oraz publiczne platformy chmurowe, w tym Amazon Web Services i Microsoft Azure.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Nowe urządzenia Barracuda NextGen Firewall – modele F18, F80, F180 i F280 – zostały zaprojektowane pod kątem sieci rozproszonych. Oferują skuteczniejsze zabezpieczenia oraz wysoką przepustowość na potrzeby chmury, SaaS i innych krytycznych aplikacji.

Nowymi urządzeniami Barracuda NextGen Firewall można zarządzać centralnie za pośrednictwem Barracuda NG Control Center, dzięki czemu administratorzy mogą zapewnić zamiejscowym placówkom, oddziałom firm i lokalizacjom satelitarnym ten sam poziom bezpieczeństwa i dostępności łącza internetowego, co w siedzibie głównej.

Nowa urządzenia oferują zaawansowane funkcje zabezpieczające, takie jak głęboka inspekcja protokołu Secure Sockets Layer (SSL) oraz oddzielnie licencjonowany moduł do wykrywania zagrożeń zaawansowanych (Advanced Threat Detection).

Modele to pierwsze zapory sieciowe nowej generacji wprowadzone na rynek od momentu, w którym firma zmieniła nazwę rodziny produktów na Barracuda NextGen Firewall. Należą do niej urządzenia Barracuda NextGen Firewall serii F oraz Barracuda NextGen Firewall serii X.

Zapory nowej generacji na potrzeby nowoczesnych sieci

Barracuda wprowadziła dziś do sprzedaży nowe urządzenia Barracuda NextGen Firewall, pierwsze w branży zapory sieciowe nowej generacji wyposażone w zaawansowane funkcje optymalizacji ruchu, które są dostępne w cenie poniżej 700 dolarów. Te zaawansowane modele w formie desktopów zostały zaprojektowane pod kątem sieci rozproszonych i oferują oddziałom firm skuteczniejsze zabezpieczenia oraz wyższą wydajność podczas dostępu do aplikacji w chmurze prywatnej i publicznej. Urządzenia F18, F80, F180 i F280 zapewniają wysoki stopień bezpieczeństwa i optymalizacji sieci oraz regulują ruch na granicy sieci, gwarantując ciągły dostęp oraz wydajność i niezawodność krytycznych aplikacji. Bezpieczeństwo i wydajność w oddziałach firm: już nie „albo-albo” Obecnie organizacje używają wielu aplikacji internetowych, takich jak Office 365 i Salesforce, a aplikacje korporacyjne coraz częściej rezydują w wirtualnych centrach danych oraz na publicznych platformach chmurowych, takich jak Amazon Web Services (AWS) i Microsoft Azure. Rosnąca popularność SaaS, wirtualizacji oraz aplikacji działających w chmurze publicznej doprowadziła do zmiany wymagań w zakresie architektury i bezpieczeństwa sieci. Zapory sieciowe stały się urządzeniami nie tylko do ochrony, ale również do zwiększania bezpieczeństwa i dostępności sieci. Dawniej funkcje te były zarezerwowane dla dużych przedsiębiorstw dysponujących odpowiednio dużym personelem i budżetem.

Urządzenia Barracuda NextGen serii F oferują wysoką wydajność – zwiększają dostępność pasma i komfort pracy użytkowników poprzez wbudowaną optymalizację WAN, inteligentne, dynamiczne równoważenie łączy oraz przełączanie awaryjne. Pozwalają organizacjom określać priorytety ruchu na potrzeby aktywnego zarządzania pasmem, preferencyjnego traktowania wybranych aplikacji oraz dostosowanego dostępu do sieci. Zapewniają ciągłość biznesową i zarządzanie pasmem poprzez dynamiczne równoważenie ruch na wielu połączeniach z internetem.

Nowe modele oferują dobrą jakościowo, niezawodną łączność między wieloma lokalizacjami (dotyczy to zarówno urządzeń fizycznych, jak i wirtualnych). Sieci IPsec VPN gwarantują bezpieczną łączność z innymi zdalnymi oddziałami, centralnymi biurami, a także chmurami publicznymi, takimi jak Amazon Web Services i Microsoft Azure. Zapewniają kontrolę nad aplikacjami, rozpoznawanie użytkowników, głęboką inspekcję ruchu SSL, filtrowanie stron internetowych, IPS oraz opcjonalne wykrywanie złośliwego oprogramowania i zagrożeń zaawansowanych (ATD).

Ceny i dostępność

Nowe urządzenia Barracuda NextGen Firewall serii F: modele F18, F80, F180 i F280 są już dostępne w cenie katalogowej od 699 dol. za urządzenie i od 129 dol. za aktualizację Energize Update. Opcjonalna usługa Instant Replacement, która przewiduje priorytetową wymianę uszkodzonego sprzętu i bezpłatne aktualizowanie czteroletnich urządzeń jest dostępna w cenie katalogowej 129 dol. rocznie. Na rynkach międzynarodowych ceny i dostępność zależą od regionu.

Pomyślna certyfikacja ICSA na poziomie Enterprise: rodzina Barracuda NextGen Firewall zdobyła oficjalny certyfikat ICSA na poziomie Enterprise. Na świecie są obecnie tylko dwie linie produktów, które uzyskały ten certyfikat: Barracuda NextGen Firewall oraz Dell Supermassive 9000.

Źródło: Barracuda

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top