System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Funkcjonalna i elegancka – elektroniczna opaska SmartBand U1 w prosty sposób ułatwi prowadzenie aktywnego trybu życia każdemu użytkownikowi. SmartBand U1 stanowi idealne urządzenie dla ludzi aktywnych i ceniących praktyczne rozwiązania.
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
SmartBand U1 jest produktem otwierającym nową kategorię asortymentu marki Unitra.
Dawna Unitra funkcjonowała jako zrzeszenie producentów i dziś wskrzeszamy tę ideę. Wprowadzając nowe produkty, dobieramy asortyment tak, aby spełniał oczekiwania klienta nie tylko w zakresie jakości, ale i innowacyjności. Marka Unitra wyraźnie wyznacza kierunek poszerzenia asortymentu. Jest nim sprzęt z kategorii Internetu Rzeczy – mówi Jakub Rutkowski, Prezes Zarządu Unito, posiadacza licencji marki Unitra.
Innowacja z OORT

Marka Unitra zawarła partnerstwo technologiczne z polską firmą OORT, która wspiera producentów w procesie przemiany ich dotychczasowych urządzeń w „inteligentne”. SmartBand U1 to rezultat tej współpracy. Poprzez wykorzystanie technologii Bluetooth opaska stała się integralną częścią inteligentnego systemu OORT, pozwalając na wywoływanie dowolnej akcji w systemie.
W praktyce oznacza to, że poprzez opaskę U1 użytkownik jest w stanie sterować oświetleniem czy ogrzewaniem funkcjonującym w ramach inteligentnego systemu OORT. Wyobraźmy sobie sytuację, w której, mając na sobie opaskę U1, wychodzimy z domu, a system automatycznie zmniejsza poziom ogrzewania lub wyłącza światło, oszczędzając w ten sposób energię. Taka interakcja z urządzeniami codziennego użytku to właśnie Internet Rzeczy (IoT) – tłumaczy Radek Tadajewski, CEO OORT.
Dla aktywnych

Elektroniczna opaska U1 pomoże użytkownikowi mierzyć jego aktywność. Dzięki aplikacji może on monitorować postawione przed sobą cele aktywności fizycznej poprzez pomiar liczby kroków, ilości spalonych kalorii czy długości przebytego dystansu. Wbudowane sensory sprawią, że osiągnięte wyniki będą widoczne w aplikacji oraz na urządzeniu. Użytkownik będzie mógł także prześledzić jakość swojego snu.

smartband2

Komunikacja

U1 pozwala użytkownikowi odczytać pełną treść powiadomienia pojawiającego się na ekranie jego telefonu. W łatwy i nierzucający się w oczy sposób użytkownik odczyta tytuł wiadomości e-mail, treść SMS-a czy inne powiadomienia pochodzące z aplikacji. W dyskretny sposób opaska powiadomi także użytkownika o połączeniu przychodzącym, wyświetlając kontakt.

Codzienny asystent

Wyświetlanie komunikatów z kalendarza, planowanie aktywności czy ustawianie alarmów to tylko kilka z wielu funkcjonalności aplikacji dedykowanej dla urządzenia. Mając je cały czas przy sobie, użytkownik nigdy nie zapomni zabrać ze sobą telefonu. U1 poprzez dyskretny alarm wibracyjny przypomni o pozostawionym smartfonie.

Wzornictwo i właściwości fizyczne

SmartBand U1 to klasyczny i naturalny element biżuteryjny zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Jego uniwersalne wzornictwo i minimalistyczna forma pozwalają korzystać z niego w każdej sytuacji. Niewielki rozmiar umożliwia noszenie opaski wraz z ulubionym zegarkiem. Dzięki zwiększonej odporności na wilgoć i kurz użytkownik może swobodnie korzystać z urządzenia podczas wykonywania czynności typu: uprawianie sportu, mycie rąk czy prysznic. SmartBanda należy zdejmować jedynie podczas ładowania, pływania czy kąpieli. Zastosowany energooszczędny wyświetlacz OLED, o przekątnej 0,88 cala, pozwala na pracę urządzenia przez tydzień pomiędzy ładowaniami.

Unitra|Unigo

Idea rozwoju marki Unitra w kierunku kategorii produktów Internetu Rzeczy realizowana jest przez spółkę Unito, która rozwija i wprowadzania na rynek innowacyjne produkty. Spółka ta jest członkiem wspierającym Stowarzyszenia Unigo, w którym narodził się pomysł rozwoju tego typu produktów pod marką Unitra i partnerstwa technologicznego z inną polską, innowacyjną firmą – OORT. Zadaniem Stowarzyszenia jest przekuwanie Polskiej Myśli Twórczej z poziomu pomysłu w realne inicjatywy. Dzięki współpracy podmiotów w ramach Stowarzyszenia możliwa jest realizacja innowacyjnych inicjatyw, które następnie są komercjalizowane.

Dostępność

SmardBand U1 jest wprowadzany na rynek przez jednego z największych dystrybutorów akcesoriów do elektroniki użytkowej w Polsce – firmę K-Consult. Produkt dostępny jest w sprzedaży internetowej poprzez sklepunitra.pl, sklep pewex.pl oraz w kanałach tradycyjnych. Sugerowana cena produktu to 249 zł.

Źródło: OORT.IN
 
 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top